Overzicht van TIME verzenders
Overzicht van TIME verzenders
De ABC-tool is een applicatie voor het ophalen, intrekken en verlengen van het Bedrijfscertificaat. Er zijn twee versies beschikbaar. Te weten, een versie gebaseerd op Java 1.8 en een Javaloze versie. De eerste is verreweg de meest gebruikte versie. Echter voor die bedrijven die de tool willen integreren met een eigen applicatie, bestaat er de andere versie. In dat laatste geval verzoeken wij u een support verzoek in te sturen via het Support Portaal onder vermelding van 'Javaloze versie ABC-tool'.
Installatie
Volg de volgende stappen om de ABC-tool (Java 1.8 versie) te installeren:
Download de ABC-tool middels de button hieronder.
Maak een folder abctool aan waarin de ABC-tool definitief geplaatst moet worden.
Pak het zip-bestand uit naar de betreffende folder.
Ga naar de folder abctool.
Dubbelklik op het script ABC-tool.bat om de tool te starten.
Documentatie
Meer informatie over het gebruik van de ABC-tool kunt u vinden in de Gebruikershandleiding ABC-tool.
U krijgt onderstaande boodschap op het scherm:
Let op!! Maakt u gebruik van versie 4.1.2 (de “oude” versie) van de ABC tool dan krijgt u dezelfde melding. Het ABC dat u heeft ontvangen is echter niet te gebruiken. Download in dit geval versie 4.1.3 van de ABC Tool, trek het ABC hiermee in en haal het opnieuw op. U ontvangt dan een correct certificaat.
Het betreft hier de volgende foutboodschap.
De volgende situaties zijn mogelijk:
1. U maakt gebruik van een verouderde versie van de ABC Tool. Download de nieuwste versie ABC tool (klik hier).
2. U heeft geen verbinding met het Internet.
3. Tijdens het verlengen van het ABC heeft zich een fout voorgedaan. Begin opnieuw met het intrekken van het ABC en haal het opnieuw op. Als de fout zich blijft voordoen neem dan contract op met de helpdesk van Digidentity.
Uw portaalbeheerder kan dit zelf wijzigen via het Selfservice Portaal, mits u gebruik maakt van DP-Xtra.
Maakt u geen gebruik van DP-Xtra, vul dan het Wijzigingsformulier Beheerder Bedrijfscertificaat in.
Na het ingeven van uw certificaten in de ABC-tool kunt u de vervaldatum zien door te klikken op ‘Tonen’.
Na uitgifte is uw Bedrijfscertificaat één jaar geldig. Voor de vervaldatum (expiratiedatum) ontvangt de beheerder van het Bedrijfscertificaat een herinneringsbericht per e-mail. U kunt vanaf 14 dagen voor de expiratiedatum uw Bedrijfscertificaat verlengen met behulp van de ABC-tool.
Bij het gebruik van een Bedrijfscertificaat inclusief een postbus, ontvangt u naast de BCC ook een wachtwoord van Solera. Dit wachtwoord heeft u nodig voor het Ophalen en Vernieuwen van uw Bedrijfscertificaat.
Maakt u geen gebruik van een postbus, dan kiest u zelf een wachtwoord voor het Ophalen en Vernieuwen van uw Bedrijfscertificaat.
In beide gevallen is het van belang dat u de gegevens goed bewaart.
Hieronder vindt u een aantal links naar ondersteunende documenten voor AudaPadWeb, Qapter en Audatex.
Heeft u andere vragen? Zoek het antwoord op uw vraag in de Kennisbank of neem contact met ons op via het Support Portaal.
Om uw VHC te updaten volgt u onderstaande stappen :
1 Klik op het Software Update Icoon in het diagnose menu
Er wordt nu een Tools Update icoontje op de desktop van de tablet gedownload
2. Klik op het Tools Update icoontje en volg de instructies
Download hier de documentatie
Wij adviseren klanten die nog een oudere versie van AudaScan gebruiken, over te stappen op Audascan 360 V2. Deze versie biedt ten opzichte van Audascan 360 V1 uitgebreidere informatie op het gebied van voertuigsoorten en diefstalinformatie.
Ja, oudere versies van Audascan worden ook verwijderd uit het Informatieportaal. Vanaf 01-01-2023 ziet u in het Informatieportaal alleen Audascan 360.
Nee, autorisatie voor Audascan 360 kan op uw verzoek op bestaande bedrijfscertificaten toegevoegd worden.
Ja, Audascan 360 is te gebruiken via de ISA Webservice. Deze zijn bereikbaar via:
Productie: https://isa-ws.solera.nl/isa-ws/services/isa3
Demo: https://isa-ws.dem.solera.nl/isa-ws/services/isa3
AIMS staat voor Abz Internet Messaging System en is het berichtenplatform van Solera dat gebruikt wordt voor het berichtenverkeer binnen de verzekeringsbranche en de automotive schadeherstel branche..
Een AIMS-postbus is de fysieke postbus op het SOlera berichtenplatform (zie “Wat is AIMS”). Solera dienstpostbussen zijn specifieke AIMS postbussen: bijvoorbeeld o.a. ESA-postbussen, Roydata-postbussen, en Audaboxen. Een I09-postbus is een andere type AIMS-postbus; dit type postbus wordt gebruikt binnen voor berichtenverkeer binnen de verzekeringswereld..
Solera kan alle - of een deel - van de documenten opnieuw in uw postbus zetten. Restore is kosteloos. Wel wordt het opnieuw plaatsen van documenten in de postbus opgeteld bij uw verbruik.
Ja, alle ontvangen documenten worden meegeteld in uw verbruik van STS Berichtendienst. Dit gebeurt in facturabele eenheden:
1 ontvangen document is 8 facturabele eenheden.
Een bericht kan meerdere documenten bevatten.
U kunt uw berichten alleen downloaden per getoonde selectie. Alle berichten die op de pagina worden weergegeven, worden dan in één keer gedownload.
Op de STS Webclient vindt u een tabblad ‘uitleg’. Hier kunt u lezen hoe u een document kunt downloaden.
De link naar de STS Webservice is: https://www.abzportal.nl/stswebclient/
Solera meldt nieuwe postbussen 2 keer per maand aan bij de Verzekeraars en Volmachten, die hebben aangegeven dit digitaal te kunnen ontvangen.
In sommige gevallen moet u zelf de aanmelding doen. Bij twijfel kunt u het beste contact opnemen met de betreffende Verzekeraar/Volmacht.
Op zoek naar uw POR-code intermediair of uw I09-nummer? Neem dan contact op met ABZ via het Support Portaal.
Let op: vermeld hierbij altijd uw debiteurnummer voor een snelle afhandeling.
U kunt het aanvraagformulier downloaden via deze link, https://solera.nl/s/aanvraagformulier-rdw-services.pdf.
U kunt het aanvraagformulier downloaden via deze link, https://solera.nl/s/aanvraagformulier-audit-trail-rdw-services.pdf.
U kunt het transactieoverzicht hier downloaden,
Met de dienst RDW Services is het mogelijk om via Solera zowel het Basis Kentekenregister (BKR) als het Centraal Register Wettelijke Aansprakelijkheid Motorvoertuigen (CR-WAM) van de Rijksdienst voor het Wegverkeer te raadplegen en mutaties zoals aan- en afmeldingen uit te voeren.
RDW Services is op twee manieren te gebruiken. De meest voorkomende manier van werken is het gebruiken van RDW Services via een backoffice-applicatie. De meeste grotere backoffice-leveranciers hebben een koppeling ingebouwd om RDW Services bij Solera te benaderen. Mocht uw backoffice leverancier RDW Services van Solera niet ondersteunen, vraag uw contactpersoon aldaar dan om te zien wat er mogelijk is.
U kunt RDW Services ook benaderen via het Solera Informatie portaal. Hiervoor heeft u naast een contract voor RDW Services, ook eHerkenning nodig.
Er zijn in het kader van het gebruik van RDW Services, twee doelbindingen.
1. Schadeafhandeling
2. Totstandkoming en instandhouding verzekeringen
Is de doelbinding van het gebruik van RDW Services 'Schadeafhandeling', dan mogen er bevragingen gedaan worden die persoons zowel als voertuiggegevens als resultaat hebben.
Is de doelbinding van het gebruik van RDW Services 'totstandkoming en instandhouding verzekeringen', dan zijn de bevragingen beperkt tot de functies die alleen voertuiggegevens teruggeven.
RDW Services bestaat uit meerdere bevragingen / vragen die via webservice-koppelingen aangeroepen kunnen worden. Informeer bij support@solera.nl naar de mogelijkheden.
Er zijn twee categorieën waarin de vragen onder te verdelen zijn. Namelijk: RDW Bevragingen & RDW Mutaties. Vraag support@solera.nl om een kopie van de handleiding 'handleiding solera informatieportaal rdw services.pdf' om een totaal overzicht hiervan te zien, vanaf pagina 10.
BKR staat voor Basis Kenteken Register. Dit is een centrale RDW database waarin alle voertuigen met kentekens, die nog op de weg mogen rijden zijn opgenomen. Tegenwoordig wordt dit CRWAM genoemd. Centraal Register Wettelijke Aansprakelijkheid Motorrijtuigen.
Centraal Register Wettelijke Aansprakelijkheid Motorrijtuigen. Dit is een RDW-register (database) met eigenaar en verzekeraarsinformatie.
U kunt een verzoek sturen naar support@solera.nl. Vermeld daarin voor welke functionaliteit / vraag, zoals 'Opvragen KM-Stand', u testgevallen zoekt. Wij zullen samen met de RDW opzoek gaan naar een set testgevallen.
Een automatisch proces zorgt er aan onze kant voor dat de berichten die u aanlevert, elk half uur verstuurd worden naar de RDW. De RDW verwerkt zelf de ontvangen berichten van die dag in de avond. Het verwerkingsproces bij de RDW start elke werkdag tussen 21:30 en 22:00.
Mutaties die middels een webservicekoppeling aangeboden worden, sturen wij 1 op 1 direct door naar de RDW. De RDW verwerkt de ontvangen berichten direct.
U kunt hiervoor een verzoek indienen bij support@solera.nl. Geef hierbij aan, van welke dagen u de berichten opnieuw wilt laten aanbieden. De berichten worden nadat deze opnieuw zijn aangeboden aan de RDW, dezelfde nacht verwerkt. M.u.v. van weekend -en feestdagen.
Als het wachtwoord van het RDW-account is verlopen, kan niemand van die organisatie gebruik meer maken van de dienst Solera RDW Services. Het RDW-account dient in dat geval door RDW te worden teruggezet naar het oorspronkelijk uitgegeven initiële wachtwoord. Dit is door de (functioneel) beheerder binnen uw organisatie destijds schriftelijk ontvangen.
Voor het terugzetten dient contact opgenomen te worden met de ICT Servicedesk van de RDW via telefoonnummer 0598-693369, optie 4.
Nadat dit is gedaan dient de (functioneel) beheerder een nieuw wachtwoord te registeren bij het RDW account, via de ISA Beheerapplicatie. De url hiervoor is https://isa.solera.nl/isa-webclient/index.html
Het RDW wachtwoord dient telkens binnen 28 dagen gewijzigd worden. Via de ISA Beheerapplicatie kan er voor gekozen worden om dit automatisch te laten vernieuwen door Solera.
U heeft het de accountgegevens van uw RDW account nog niet opgevoerd in ons systeem. Wilt u de gegevens opvoeren, maar weet u niet hoe? Stuur dan een mail naar support@solera.nl en vraag ons u de handleiding voor ISA-Management toe te sturen.
Productie-omgeving : https://isamanagement.solera.nl/isamgnt/ui/
Demo-omgeving : https://isamanagement.dem.solera.nl/isamgnt/ui/
Productie-omgeving: https://informatieportaal.solera.nl/isa-webclient/
Demo-omgeving: https://informatieportaal.dem.solera.nl/isa-webclient/
De Audittrail functionaliteit kan dit voor u faciliteren. Dit is een apart aan te vragen onderdeel van RDW Services. De Audittrail houdt de details bij van de bevragingen. Zo kan u, wanneer bijvoorbeeld de RDW u vraagt in het kader van een deelwaarneming, aantonen wie, wanneer, welke bevraging heeft gedaan.
ESA (Elektronische Schade Afhandeling) ondersteunt het schadeafhandelingsproces tussen leasemaatschappijen en schadeherstelbedrijven. Met ESA is het mogelijk om elektronisch standaardberichten uit te wisselen om het schadeafhandelingsproces voor leasevoertuigen efficiënt en volgens een vaste volgorde te doorlopen, van schademelding tot en met facturatie.
Vanaf 3 september 2021 is het mogelijk om via ESA berichten te sturen naar een huisnummertoevoeging:
Huisnummer + toevoeging mag gesplitst of gezamenlijk in huisnummer tag gezet worden (al of niet met toevoegingen).
Beheerders wordt geadviseerd om ervoor te zorgen dat huisnummer + evt. toevoeging gezamenlijk in het veld (tag) "huisnummer" komen te staan (zonder spaties, streepjes etc.). Er wordt niet gekeken naar wel of geen hoofdletter (bv. 1A is gelijk aan 1a). Een streepje voor een cijfer (b.v. 2-6) mag wel blijven staan om zodoende geen verwarring te krijgen met het huisnummer 26.
Neem contact op met de opdrachtgever om te overleggen over:
of de opdrachtgever een ESA020 bericht kan verzenden
of u anders een nieuwe ESA010 mag verzenden zodat deze wel wordt geaccepteerd.
Het is niet mogelijk om via ESA een vestigingswissel uit te voeren. Daarom adviseren wij u om contact op te nemen met de opdrachtgever, zodat deze een nieuwe opdracht kan verzenden naar het juiste schadeherstelbedrijf.
Als u de mogelijkheid heeft om een ESA035 bericht te verzenden, dan kunt u dit doen. Daarna kunt u opnieuw een ESA031 bericht (opgave planning en kosten) opstellen.
Werkt u voor deze schade via het AudaFlow proces, dan is dit niet mogelijk. U moet dan contact opnemen met uw opdrachtgever.
Zorg ervoor dat het schadebedrag van de gemaakte Audatex calculatie overeenkomt met het afgegeven bedrag in het ESA030/ESA031 bericht. Hercalculeer vervolgens deze calculatie en stuur deze los naar de Audabox van de opdrachtgever (dus zonder ESA bericht).
Controleer de volgende onderdelen:
heeft u een notitie ontvangen in uw Backoffice pakket?
Is het Audabox-nummer van de ontvanger juist?
Is het dossiernummer juist? Dit is met name van belang als er meerdere schades bestaan op dit kenteken.
TIME is het platform voor het veilige uitwisselen van berichten en documenten van meer dan 240 verzekeraars en/of service providers richting meer dan 2.250 adviseurs.
Alle partijen die werkten met de berichtenservices EMS van Colimbra en STS van Solera zijn in 2018 overgegaan naar TIME - Total Insurance Messaging Exchange. .
U heeft de keuze uit 2 pakketten binnen TIME Intermediair.
Pakket A: TIME Intermediair Berichten & Documenten
Zoals ieder jaar en contractueel met u afgesproken, kijken wij op 1 november van het huidige jaar naar het gebruik van TIME over deze periode. Uw gebruik over de afgelopen 12 maanden bepaalt in welke prijstrede u vanaf januari bent ingedeeld.
Met het abonnement TIME Intermediair Berichten & Documenten kunt u diverse soorten berichten & documenten ontvangen van verzekeraars, serviceproviders en gevolmachtigden, o.a.:
Prolongatieberichten (PPR)
Mutatieberichten (PMB)
Bestands Interface berichten (PBI)
Rekening Courant berichten (INSPRI)
Documenten (onbeperkt te ontvangen, tellen niet mee in de staffel)
VERDER OOK GOED TE WETEN:
Uw klantdata wordt op een veilige manier verwerkt
U bespaart veel tijd door automatische verwerking van documenten en berichten
TIME en alle aanvullende diensten voldoen volledig aan alle wet- en regelgeving rondom het uitwisselen van berichten en documenten;
SIVI proof en aangesloten op eHerkenning
TIME is het platform voor het uitwisselen van berichten en documenten van meer dan 240 verzekeraars en/of volmachten/serviceproviders richting meer dan 2.250 adviseurs
Jaarlijks verwerkt TIME voor de verzekeringsbranche meer dan 210.000.000 berichten en documenten
De abonnementsprijs van dit pakket wordt bepaald door het berichtenvolume van uw kantoor. Op basis van het jaarlijks volume wordt u ingedeeld in één van de vier trede. Documenten tellen hierbij niet mee. Deze kunt u onbeperkt ontvangen. Jaarlijks per 1 november wordt uw abonnement getoetst aan het werkelijke berichtenvolume (facturabele eenheden) en indien nodig vindt aansluitend herijking van het abonnement voor het komende jaar plaats. Er vindt geen verrekening plaats van abonnementskosten over het afgelopen jaar, ongeacht of de werkelijke aantallen onder of boven de staffel vallen.
|
Trede
|
Documenten onbeperkt te ontvangen |
|
Tarief 2025 per maand (excl btw) |
TIME Intermediair Berichten en Documenten
|
Trede 1 (1 - 50.000) |
|
€ 118,14 |
|
Trede 2 (50.000 - 500.000) |
|
€ 219,19 |
||
Trede 3 (500.000 - 1.000.000) |
|
€ 421,10 |
||
Trede 4 (> 1.000.000) |
|
€ 1.136,20 |
||
TIME Intermediair Documenten
|
Vaste abonnementsprijs |
|
€ 40,99 |
Prijzen per 1-1-2025 per maand exclusief btw.
Pakket B: TIME Intermediair Documenten
Binnen dit pakket kunt u automatisch onbeperkt digitale documenten in uw assurantiesoftwarepakket ontvangen van verzekeraars, serviceproviders en volmachten.
De prijs per 1-1-2025 is € 40,99 per maand exclusief btw.
Jaarlijks in november wordt de herijking uitgevoerd. De herijkingsperiode loopt van november van het vorige jaar t/m oktober van het lopende jaar. De nieuwe prijs gaat in per 1 januari van het volgende jaar.
Het berichtenvolume TIME Intermediair Berichten & Documenten wordt gebaseerd op het aantal facturabele eenheden dat gedurende de herijkingsperiode is ontvangen in de STS postbus(sen) en de EMS postbus(sen). Ontvangen documenten worden niet meegeteld.
De rekenregels om van berichten tot facturabele eenheden te komen zijn:
Prolongaties (PPR): per geprolongeerde polis wordt 1 facturabele eenheid gerekend
Alle overige berichten: het aantal bytes van het bericht + 50 gedeeld door 100
Bijvoorbeeld 1 PMB bericht is 780 bytes groot. De rekensom wordt dan (780 +50)/100=8,3 eenheden. De decimaal wordt er afgehaald om tot een geheel getal te komen. Uiteindelijk komt hier 8 eenheden uit.
In de herijkingsperiode van november t/m oktober is net als vorig jaar het berichtenvolume gebaseerd op het aantal ontvangen facturabele eenheden in de STS postbus(sen) én de EMS postbus(sen). De ontvangen documenten zijn en blijven zonder kosten onbeperkt te ontvangen.
Trede 1 is de instapstaffel. In staffel 2 kunt u tot 500.000 facturabele eenheden ontvangen. Dit is het tienvoudige van trede 1.
Trede 1 1 – 50.000 eenheden
Trede 2 50.000 – 500.000 eenheden
Alleen als u van trede wijzigt (hoger/lager), ontvangt u daarvan bericht. Als u geen bericht hebt ontvangen, dan verandert er niets voor u. U blijft in dezelfde trede. Het maandbedrag wordt alleen verhoogd met de eventuele jaarlijkse indexatie zoals aan u bericht in een separate mail eind oktober.
U kunt van de partijen in bijgaande lijst berichten en documenten ontvangen.
Voor het ontvangen van documenten heeft u een EMS postbus nodig.
Als u al een EMS postbus heeft, maar het nummer/wachtwoord niet meer heeft, kunnen wij het nummer voor u opzoeken en u van een nieuw wachtwoord voorzien.
Als u nog geen EMS postbus heeft, dan kunnen wij deze voor u aanmaken. U ontvangt van ons de gegevens. Met het EMS postbusnummer en de inloggegevens kunt u contact opnemen met uw systeemhuis voor inrichting van de postbus in uw assurantiesoftwarepakket.
Wanneer u een EMS postbus hebt, ontvangt u van alle verzenders uit de lijst (zie vraag 9) documenten.
Wanneer u voor 2 juridische entiteiten (dus 2 KvK - inschrijvingen) gebruik wilt maken van TIME, dan dient u 2 contracten af te sluiten. U kunt er ook voor kiezen meerdere postbussen aan 1 bedrijf te koppelen. In dat geval kunt u volstaan met 1 TIME contract. Postbussen kunnen administratief van het ene naar het andere bedrijf worden overgezet.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze collega’s van support via ServiceFS@Solera.nl of de FAQ raadplegen via https://solera.nl/time
Wij zijn daarnaast iedere werkdag bereikbaar tussen 8:00 en 18:00 uur op het nummer 088 - 600 6400, optie 3
VRAGEN M.B.T. DE VERWERKERSOVEREENKOMST
Unit4 is de partij die door Colimbra wordt ingeschakeld voor hosting en beheer. Solera staat ervoor in dat deze partij aan dezelfde contractuele verplichtingen voldoet als waaraan Solera zich behoort te voldoen.
Onze klanten zijn onder de huidige- en toekomstige wetgeving verplicht om een verwerkersovereenkomst te sluiten in geval van het uitbesteden van verwerken van persoonsgegevens (art. 14 Wet bescherming persoonsgegevens). Doet u dit niet, dan blijft u zelf verantwoordelijk voor eventuele fouten die Solera maakt bij deze verwerking. Het niet ondertekenen is om die reden zeer onverstandig en in het nadeel van uw bedrijf en uw klanten.
Wanneer u de verwerkersovereenkomst niet ondertekent, dan zullen wij dit vastleggen.
Dit betreft bijvoorbeeld kosten die voortkomen uit de tijd die gemoeid gaat met het opsporen en overhandigen van de persoonsgegevens van de betrokkene. Mogelijk is deze data versleuteld of moeilijk terug te vinden in onze systemen. Hier kan veel tijd mee gemoeid gaan.
Deze tijd willen we vergoed zien worden door de verantwoordelijke. Dat is immers de partij die voor de betrokkene een dienst levert.
De geldigheidsduur van de verwerkersovereenkomst loopt gelijk met de overeenkomst die we met de klant hebben. De ondertekening van het aanvraagformulier leidt tot een overeenkomst. Oftewel op het moment dat u het aanvraagformulier hebt ondertekend, gaat de overeenkomst in. De verwerkersovereenkomst duurt totdat de overeenkomst wordt beëindigd.
Download de 2FA handleiding
Download de Handleiding SLA dashboard
Download de Handleiding Solera Portaal voor gebruikers
Download de Handleiding Solera Portaal voor Solera Portaalbeheerders
Download de handleiding Audamobile - Uw eigen wachtwoord beheren met uw DP
Download de handleiding Audamobile - Starten met de app
Download de handleiding SCS Expertise
Download de Gebruikershandleiding ABC-tool.
Download de Handleiding AudaPadWeb 3.
public-resources
Dw Werkplaats App is de werkplaats app van Dw. Afhankelijk van uw wensen kunt u er mee klokken, foto's maken, checklists bijwerken en nog veel meer.
De volgende devices zijn door ons getest en geschikt bevonden om gebruik te maken van de Werkplaats App. (peildatum 29-10 2021)
Apple iOS
Alle devices met iOS8 t/m iOS 14.x
iPad (7th generation) iOS 15.0.
Android
SAMSUNG TAB A7 (Versie one UI 3.1 en Android 11)
Let op:
Overige devices en (versies van) besturingssystemen zijn niet door ons getest.
Indien een device niet door ons getest is wil dit niet zeggen dat het niet geschikt is voor de Werkplaats App.
Solera ondersteund geen hardware; ook indien we devices hebben getest en geschikt bevonden voor gebruik met de Werkplaats App wordt de hardware zelf niet door Solera ondersteund.
Bovenstaande testresultaten zijn enkel indicatief, hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
Solera staat in geen enkel geval garant voor de werking van de Werkplaats App op een specifiek device.
Download de app via de Google Play Store (Android)
Download de app via de Apple App Store (iOS)
Via onderstaande button kom je uit op de downloadpagina van Dw.
Middels het wachtwoord dat u gekregen heeft, kunt u bij de bestanden.
t.b.v. facturatie Commerce Delta diensten door Solera Nederland
Vul het onderstaande formulier in om Solera Nederland toestemming te geven de verschuldigde bedragen automatisch te incasseren voor de afgenomen diensten
Om het formulier optimaal te laten werken vragen we u het formulier te openen in Adobe Acrobat.
Als dealer kunt u een intake versturen naar alle herstellers die gebruik maken van DWgo! of DW pro als backoffice pakket. Hierbij dient de hersteller die gebruik maakt van DW pro ook te beschikken over AudaMobile om het dossier in goede order te kunnen ontvangen.
De software is geschikt voor Windows versies vanaf windows 7 en hoger. U kunt de software downloaden vanaf de volgende locatie: https://www.dwsecure.nl/SoleraApps/Downloads/setup.exe
Als de kentekenkaart niet goed wordt ingelezen; ontkoppel dan de kenteken card reader (uit de USB poort) en sluit de kenteken card app af (in Windows). Sluit vervolgens de kentekencard reader opnieuw aan op de USB poort om daarna de kenteken card app opnieuw op te starten.
Ja, dat kan. Hiervoor is wel een aanvullende handeling vereist in AudaMobile omdat de intake in AudaMobile nog niet als schadedossier wordt herkend. Hiervoor is het nodig om in AudaMobile het type schadeinvoer op ‘AudaMobile’ te zetten. Open hiervoor het dossier in AudaMobile en wijzig het type schadeinvoer onderin het eerste tabblad van het dossier. Klik vervolgens op opslaan en het dossier zal vervolgens als schadedossier worden herkend.
Met ruim een miljoen aangeboden voertuigen per jaar en meer dan 10.000 tevreden klanten is AUTOonline de grootste restwaardebeurs van Europa. Onze schaalgrootte garandeert u een eerlijke restwaardebepaling of u profiteert van het ruime aanbod. Bent u een opkoper, expert, leasemaatschappij, verzekeraar of andere geïnteresseerde: laat de markt voor u werken en kies AUTOonline!
Hier vind u de algemene voorwaarden voor het gebruik van AutoOnline
Solera wil graag dat u tevreden bent. Kunnen wij iets verbeteren aan onze services en dienstverlening? Of bent u niet tevreden over de manier waarop u geholpen bent? Vertel het ons, dan zoeken wij naar een passende oplossing.
Hoe kunt u reageren?
Geef uw klacht online aan ons door via ons contact formulier:
Voor meer informatie over het aanvragen en aansluiten op Audascan 360, kunt u hiervoor een verzoek sturen naar support@solera.nl
Met de dienst Audascan 360 ontvangt u voertuiginformatie ter ondersteuning en vereenvoudiging van uw bedrijfsprocessen op basis van een kenteken. Het Audascan antwoord-bericht is een verzameling van voertuiginformatie, gewonnen uit verschillende bronnen. Waaronder Autotelex, de RDW en eigen bronnen.
Audascan 360 is op twee manieren te gebruiken. De meest voorkomende manier van werken is het gebruiken van Audascan 360 via een backoffice-applicatie. De meeste grotere backoffice-leveranciers hebben een koppeling ingebouwd om Audascan bij Solera te benaderen. Mocht uw backoffice leverancier Audascan niet ondersteunen, vraag dan uw contactpersoon aldaar om te zien wat er mogelijk is.
U kunt RDW Services ook benaderen via het Solera Informatie portaal. Hiervoor heeft u naast een contract voor RDW Services, ook een digitaal paspoort/eHerkenning nodig.
U kunt een verzoek indienen bij support@solera.nl om zodoende de documentatie van Audascan 360 te ontvangen.
U kunt een verzoek sturen naar support@solera.nl. Vermeld daarin wat voor testgevallen u zoekt. Vermeldt in het verzoek dat u bijvoorbeeld opzoek bent naar 10 kentekens met de merknaam "X", waarbij 5 kentekens een cataloguswaarde hebben van >20.000,-. Of dat u vijf testkentekens zoekt van voor 1990, die 5 of 3-deurs zijn.
Dit komt omdat het een voertuig is dat geïmporteerd is.
- Datum eerste toelating geeft aan wanneer het voertuig voor het eerst op de weg is toegelaten. (dit kan buiten Nederland plaatsvinden.)
- Kenteken datum deel 1 geeft aan wanneer het voertuig in Nederland voor het eerst op naam is gezet.
Doordat de kilometerstand wordt ingevoerd wijkt de dagwaarde bij de eerste bevraging af van wanneer er een bevraging wordt gedaan aan de hand van een Autotelex-code. Hierin wordt namelijk de kilometerstand niet meegenomen.
De foto’s die getoond worden zijn afkomstig van een catalogus of een brochure. De foto’s geven slechts een indicatie van het voertuig weer.
Voor deze categorieën is alleen RDW informatie beschikbaar.
Audascan geeft voertuigdata, op basis van een kenteken. De data is afkomstig van RDW en is aangevuld met specifieke uitvoeringsdata afkomstig van importeurs.
Als de aangevulde data van de importeur niet juist is, deze is te vinden onder de kop "Uitvoeringsgegevens", moet de eigenaar/berijder zelf via de importeur of dealer de gegevens opvragen en deze doorsturen naar Solera. De provider van de importeursdata zal, na onderzoek van deze gegevens, vervolgens het type/model wijzigen.
Als de data afkomstig van RDW, te vinden onder de kop "Algemene gegevens", niet juist is, dient de eigenaar/berijder contact op te nemen met RDW.
Doorloop de volgende stappen:
Meld het betreffende kenteken via automotive@solera.nl.
Solera zorgt ervoor dat het koppelverzoek bij de provider wordt verwerkt.
Hiervoor zijn twee mogelijke oorzaken:
Het is een zgn.. "grijs import-voertuig". Dit zijn type voertuigen die niet in NL zijn geleverd. Hiervoor is te weinig technische en prijs-technische informatie bekend.
Kenteken kan "te jong" zijn. Recent uitgegeven kentekens moeten nog worden verwerkt bij RDW. Het kan een paar dagen duren voordat die informatie ook bij VWE en Autotelex bekend zijn.