28-04-2025 11:00
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten (uitleesrapporten) is opgelost.
28-04-2025 08:30
Momenteel is er een verstoring met het versturen van VHC-rapporten (uitleesrapporten) naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
28-04-2025 11:00
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten (uitleesrapporten) is opgelost.
28-04-2025 08:30
Momenteel is er een verstoring met het versturen van VHC-rapporten (uitleesrapporten) naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
Dinsdag 29 april a.s. rond 17:00 uur zal er onderhoud plaatsvinden aan de Atosi rekenboxen code. Dit onderhoud zal niet meer dan 30 minuten duren.
Er bestaat een kleine kans dat dit leidt tot vertraging en/of uitval.
Wij zullen u op de hoogte houden van de voortgang.
Update 04/04/2025 16.15: De verstoring omtrent het calculeren is opgelost. Ook ESA dossiers worden weer verwerkt. Dit zullen wij blijven monitoren tot het weer volledig op de gebruikelijke snelheid verwerkt wordt.
Update 4 april: 13:00 uur Helaas is de vertraging nog niet verholpen.
Update 14:45 uur: Helaas is de vertraging nog niet opgelost.
Op dit moment ervaren wij vertragingen bij het maken van calculaties en het versturen van ESA´s.
Wij zijn er mee bezig.
02-04-2025 11.00
Het probleem met inloggen is opgelost. Het portaal is weer volledig toegankelijk.
——————————————————————————————————————————————————————————
02-04-2025 9.30
Momenteel ondervinden we problemen met het inloggen op het volmachtportaal.nl. We werken hard aan een oplossing en houden u op de hoogte van de voortgang. Onze excuses voor het ongemak
————————————————————————————————————————————————————————————
02-04-2025 8.00 uur
De problemen met de keuzeselectie voor meerdere bedrijven op volmachtportaal.nl zijn opgelost. U kunt nu weer probleemloos inloggen met eHerkenning en na het inloggen de optie selecteren om uit verschillende bedrijven te kiezen.
Wij waarderen uw geduld en begrip gedurende de afgelopen periode. Mocht u nog vragen hebben of verdere ondersteuning nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op
————————————————————————————————————————————————————
Update 01-04-2025, 11.00 uur
Momenteel ondervinden wij problemen met de keuzeselectie voor meerdere bedrijven op volmachtportaal.nl. Solera heeft de situatie inmiddels geanalyseerd en we zijn druk bezig met het implementeren van een oplossing.
We begrijpen dat het kiezen van verschillende bedrijven essentieel is voor uw werkzaamheden en we doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Op dit moment verwachten wij dat de functionaliteit binnen de komende 24 uur hersteld zal zijn. Wij waarderen uw geduld en begrip in deze situatie. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen wij u op de hoogte stellen. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
————————————————————————————————————————————————————————--
Update 31-03-2025, 13:30 uur: Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wij zijn er mee bezig.
Momenteel ondervinden we problemen met de keuzeselectie voor meerdere bedrijven op volmachtportaal.nl. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om verschillende bedrijven te selecteren. We werken hard aan een oplossing en houden u op de hoogte van de voortgang.
Onze excuses voor het ongemak.
31-03-2025 11:30
De verstoring met Qapter is opgelost.
31-03-2025 09:45
Momenteel is er een verstoring met Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
Met dit bericht willen wij u graag informeren over geplande onderhoudswerkzaamheden op volmachtportaal.nl die aankomend weekend zullen plaatsvinden. In deze periode zullen er belangrijke updates en verbeteringen worden doorgevoerd in het kader van de CHV/VRA tooling.
Onderhoudsperiode:
Vanaf vrijdag 28 maart om 17:00 uur starten de voorbereidende werkzaamheden.
Op 29 en 30 maart kan er mogelijk downtime worden verwacht.
Uiterlijk zondag 30 maart om 24:00 zullen de werkzaamheden worden afgerond
Mocht u vragen hebben of verdere informatie wensen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
20-03-2025 09:15
De verstoring is opgelost.
20-03-2025 08:30
Momenteel is er een verstoring met diverse diensten.
Wij werken aan een oplossing.
Dinsdag 18 maart rond 17:00 zal er onderhoud plaatsvinden aan de ATOSI rekenboxen code. Dit onderhoud zal niet meer dan 30 minuten duren.
Er bestaat een kleine kans dat dit leidt tot vertraging en/of uitval.
Wij zullen u op de hoogte houden van de voortgang.
10-3-2025 09:00 uur. De verstoring is opgelost.
Momenteel is er een verstoring met de TIME EMS sFTP verbinding.
Er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.
5-3-2025 13:30 uur
De vertraging is verholpen.
5-3-2025 11:30 uur
AudaID is traag waardoor bevragingen soms een time-out krijgen en geen resultaat terug geven.
Door het nogmaals te proberen komt er vaak wel resultaat.
Er wordt op dit moment aan de oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte.
24-2-2025 13:00 uur
De verstoring is verholpen.
24-2-2025 12:00 uur
We zien een vertraging bij de AudaID-bevragingen bij meerdere merken. Hierdoor treden geregeld time-outs op waardoor er geen resultaat wordt gegeven.
Wij zijn er mee bezig en houden u op de hoogte van de voortgang.
Solera Nederland.
20-2-2025 13:00 uur
De verstoring is verholpen.
19-2-2025 14:00 uur
De AudaID service bij Opel is verminderd beschikbaar op dit moment door time-outs die optreden waardoor resultaten soms niet gegaan worden.
Men is op dit moment bezig om dit op te lossen. Wij houden u op de hoogte.
Afgelopen weekend is Roy-data 2.0 succesvol geïmplementeerd en u kunt vanaf dit moment hiervan gebruik maken.
Mocht u problemen ervaren in het gebruik van Roy-data, dan verzoeken wij u om SEPS te benaderen.
SEPS is te benaderen via telefoonnummer 088–778 1150 of via het mailadres supportseps@seps.nl.
SEPS blijft actief werken aan een volledig functionerende keten voor iedereen.
Vanaf vanmiddag, 31 januari om 15.00 uur, start de implementatie van Roy-data 2.0. Op dat tijdstip wordt Roy-data 1.0 offline gehaald en is niet meer beschikbaar voor de gebruikers. Dit betekent dat vanaf 15.00 uur geen gebruik meer kan worden gemaakt van Roy-data. Dan begint de digitale verhuizing van Solera naar Sector Orange.
Naar verwachting zal op zondag 2 februari Roy-data 2.0 in de namiddag operationeel zijn.
Voor vragen over dit project, neem contact op via projectsupport@seps.nl of 088 - 778 1150.
31-01-2025 07:00
Momenteel is er een verstoring met het aanmaken en verwerken van nieuwe Audaflow- en ESA-dossiers. Wij werken aan een oplossing.
De vertraging bij het gebruik van Qapter en het berekenen van Audatex-calculaties is opgelost.
Momenteel is er een vertraging bij het gebruik van Qapter en het berekenen van Audatex-calculaties.
Wij werken aan een oplossing.
27-1-2025 13:00 uur:
De verstoring is verholpen.
27-1-2025 10:00 uur:
Er is een verstoring in AudaID bij de merken Renault en Dacia.
Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Momenteel is er een vertraging bij het gebruik van Qapter en het berekenen van Audatex-calculaties.
Wij werken aan een oplossing.
Update: de verstoring en vertragingen zijn opgelost.
Update: de verstoring is opgelost. Mogelijk ervaart u nog een vertraging met de afhandeling van de aanvragen.
Op dit moment is er een verstoring Atosi. Daarnaast zijn een aantal VPI rekenboxen niet benaderbaar.
Wij zijn met het issue bezig.