Wat betekent de melding "RDW account is geblokkeerd of RDW wachtwoord is verlopen"?

Als het wachtwoord van het RDW-account is verlopen, kan niemand van die organisatie gebruik meer maken van de dienst ABZ RDW Services. Het RDW-account dient in dat geval door RDW te worden teruggezet naar het oorspronkelijk uitgegeven initiele wachtwoord. Dit is door de (functioneel) beheerder binnen uw organisatie destijds schritelijk ontvangen.

Voor het terugzetten dient contact opgenomen te worden met de ICT Servicesk van de RDW via telefoonnummer 0598-693369.
Nadat dit is gedaan dient de (functioneel) beheerder een nieuw wachtwoord te registeren bij het RDW account, via de ISA Beheerapplicatie. De url hiervoor is https://www2.abzportal.nl/isamgnt/ui/?0

Het RDW wachtwoord dient telkens binnen 28 dagen gewijzigd worden. Via de ISA Beheerapplicatie kan er voor gekozen worden om dit automatisch te laten vernieuwen door Solera.


Wat is de url van de Audascan beheerapplicatie?

Productie : https://www2.abzportal.nl/isamgnt/ui/?0

Demo : https://demo.abzportal.nl/isamgnt/ui/?0


Waarom wijkt de datum eerste toelating af met de kenteken datum deel 1?

Dit komt omdat het een voertuig is dat geïmporteerd is.

- Datum eerste toelating geeft aan wanneer het voertuig uit de fabriek is gekomen.
- Kenteken datum deel 1 geeft aan wanneer het voertuig in Nederland op naam is gezet.


De dagwaarde verschilt tussen een bevraging op kenteken en kilometerstand en wanneer ik op een Autotelex-code doorklik. Hoe kan dat?

Doordat de kilometerstand wordt ingevoerd wijkt de dagwaarde bij de eerste bevraging af van wanneer er een bevraging wordt gedaan aan de hand van een Autotelex-code. Hierin wordt namelijk de kilometerstand niet meegenomen.


Waarom kloppen de foto’s niet van het voertuig?

De foto’s die getoond worden zijn afkomstig van een catalogus of een brochure. De foto’s geven slechts een indicatie van het voertuig weer.


Waarom komt er geen informatie terug bij het invoeren kenteken van een driewielig motorvoertuig?

Voor de categorie driewielig motorvoertuig is alleen RDW informatie beschikbaar.
De technische gegevens, catalogus prijs, foto's en de dagwaarde zijn helaas niet beschikbaar.


Waarom komt er geen informatie terug bij het invoeren kenteken van een caravan?

Voor de categorie caravan is alleen RDW informatie beschikbaar.
De technische gegevens, catalogus prijs, foto's en de dagwaarde zijn helaas niet beschikbaar.


Waarom komt er geen informatie terug bij het invoeren kenteken van een aanhanger?

Voor de categorie aanhanger is alleen RDW informatie beschikbaar.
De technische gegevens, catalogus prijs, foto's en de dagwaarde zijn helaas niet beschikbaar.


Een type of model in Audascan wijkt af van wat RDW opgeeft (of vise versa).

Audascan geeft voertuigdata, op basis van een kenteken. De data is afkomstig van RDW en is aangevuld met specifieke uitvoeringsdata afkomstig van importeurs.

Als de aangevulde data van de importeur niet juist is, deze is te vinden onder de kop "Uitvoeringsgegevens", moet de eigenaar/berijder zelf via de importeur of dealer de gegevens opvragen en deze doorsturen naar Solera. De provider van de importeursdata zal, na onderzoek van deze gegevens, vervolgens het type/model wijzigen.

Als de data afkomstig van RDW, te vinden onder de kop "Algemene gegevens", niet juist is, dient de eigenaar/berijder contact op te nemen met RDW.


Het bevraagde kenteken geeft een onjuist resultaat.

Geef via het Support Portaal aan welke informatie u verwacht. Na onderzoek ontvangt u binnen vijf werkdagen een antwoord van ons. In veel gevallen moeten wij contact opnemen met een derde instantie, daarom kan het soms wat langer duren.


Waarom kan een bepaald kenteken niet gekoppeld worden ?

Hiervoor zijn twee mogelijke oorzaken: 

  1. Het is een zgn. "grijs import-voertuig". Dit zijn type voertuigen die niet in NL zijn geleverd. Hiervoor is te weinig technische en prijs-technische informatie bekend.
  2. Kenteken kan "te jong" zijn. Recent uitgegeven kentekens moeten nog worden verwerkt bij RDW. Het kan een paar dagen duren voordat die informatie ook bij VWE en Autotelex bekend zijn.

Hoe kan ik een kenteken laten koppelen ? 

Doorloop de volgende stappen:

  • Meld het betreffende kenteken via het Support Portaal.
  • ABZ zorgt ervoor dat deze gegevens bij de provider worden verwerkt (VWE of Autotelex).
  • U ontvangt bericht zodra het kenteken is gekoppeld.