Deze ontwikkelingen zijn belangrijk om toegang tot de diensten van Solera te kunnen blijven waarborgen vanaf 2021. Alle Solera diensten waar u op dit moment een Digitaal Paspoort voor gebruikt worden toegankelijk gemaakt voor authenticatie met eHerkenning.
Door de samenwerking met het berichtenplatform van Solera, kunnen verzekeraars en intermediairs middels VobeSoft alle berichten en documenten ophalen en verwerken. Dit biedt VobeSoft meer mogelijkheden aan klanten in de verzekeringsbranche. VobeSoft zorgt dat deze digitalisering stap gemakkelijker wordt gemaakt door onder andere alle berichten en documenten vanuit de aanbieder direct te verwerken.
Op 26 november aanstaande zal Solera een kennissessie geven op de AM Branchedag.
Wij presenteren onze kennissessie om 14:20. Naast deze kennissessie, zal Digidentity ook aanwezig zijn op de branchedag .
Vehicle Health Check detecteert in een oogwenk alle elektronische schade aan een auto. Ook de onzichtbare. Een zegen voor de schadehersteller.
Vanaf augustus sluit Solera systeemhuispakket OASE en -INVICE aan op haar berichtenplatform TIME. Alle berichten en documenten kunnen door de met OASE en INVICE werkende intermediairs die met TIME werken worden opgehaald en verwerkt. Recent sloot systeemhuispakket DossierData CRM ook aan op TIME
De Stichting EPS heeft de back-end van Mobiel Schademelden vervangen. De Portaalbeheerders van het Solera Selfservice portaal kunnen daardoor geen autorisatie meer plaatsen voor Mobiel Schademelden op de digitale paspoorten.
Software- en databedrijf Solera Nederland sluit deze maand versneld groot aantal verzenders (circa 50) van berichten en documenten aan op berichtendienst TIME.
Het algemene nummer van Solera is gewijzigd.
Om ons te bereiken kunt u bellen naar 088 - 600 6400
Met trots presenteren wij de Dw receptie app. Hiermee is uw receptie/front office direct verbonden met DWpro en kunt u vanuit de front office samen met de klant of bij het voertuig het dossier aanvullen, documenten ondertekenen op een tablet en direct vervangend vervoer uitgeven.
Auto’s worden steeds intelligenter en veiliger en stellen de schadebranche voor een flinke uitdaging. Hoe anticipeer je als schadehersteller op al deze technologische ontwikkelingen. En wat voor impact hebben ze op het werk en het bedrijf?
Wij zijn één van de 5 genomineerde voor de NVGA innovatie prijs. Morgen (Woensdag 10 april) zal de uitreiking plaatsvinden.
Met de nieuwste release van Audascan kan nog meer informatie over voertuigen worden weergegeven: er zijn inmiddels bijna 150 datavelden opgenomen in deze dienst. Audascan 360 is uitgebreid met informatie over de reparatie kosten, reparatie frequentie en veiligheid van voertuigen op basis van miljoenen verwerkte schadeclaims*, de beschikbaarheid van standaard en optionele ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), meldcodes, sportiviteitsratio’s, diefstalgevoeligheid en de kans op diefstal van onderdelen.
Wij waren aanwezig op de AUTO PROF / AMT LIVE in Gorinchem. André en Arnold geven een impressie van hun verwachtingen en waarom ze er graag staan.
Ben je benieuwd naar de oplossingen die wij hebben voor schadeherstellers en garages? Kom dan langs op onze stand en ervaar de slimme applicaties van Solera met de kracht van Audatex.
Door te blijven voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving, hebben wij tot deze wijziging moeten besluiten. Tegelijk hebben wij van deze mogelijkheid gebruik gemaakt om de separate sets Algemene Voorwaarden van onze dochtermaatschappijen AUTOonline B.V. en Autodata Nederland B.V. samen te voegen in deze nieuwe Solera Nederland Algemene Voorwaarden.
Solera is genomineerd voor NVGA AM: innovatieprijs 2019! Op 11 februari presenteren wij onze Visual Intelligence solution aan de jury en op 10 april vindt de bekendmaking plaats.
DW Pro (voorheen Delta/W) is al jaren het meest stabiele en krachtige backoffice systeem in de markt. Dat komt omdat Solera het full options backoffice-systeem continu optimaliseert en uitbreid. Dat gebeurt altijd samen schadeherstellers. Onlangs was er weer een grote update.
Op 5 december is er een nieuwe release van Dw intake in productie genomen! Dit product helpt Dealer Service Punten om een goede inname van een schadegeval te verzorgen. Met de nieuwe release is een aantal bugs opgelost en zijn daarnaast ook wat handige verbeteringen toegevoegd. Kijk op https://solera.nl/dwintake voor meer informatie
Onlangs bezocht Solera-consultant René Kops een schadeherstelbedrijf met aan de muur een planbord vol papieren kaartjes. Nog veel bedrijven werken daarmee, weet de consultant. René: “In DW Pro zit een agendaplanning en een digitale grafische planning: op het scherm zie je een auto van links naar rechts schuiven. Je hoeft er geen extra handelingen voor te doen, maar een goede vulling van de dossiergegevens is natuurlijk wel van belang. Een wijziging in het dossier wordt meteen zichtbaar in de grafische planning. Door bijvoorbeeld een extra monitor in de werkplaats te hangen zie je in één oogopslag hoeveel auto’s er binnen zijn, in welke fase van het herstelproces een auto is en ook bijvoorbeeld of de klant al gebeld is.”
Veel gebruikers van onze toepassingen zal de naam ‘GD&C’ weinig zeggen. Waar staat dit voor, en wat is dit voor bedrijfsonderdeel? Thomas Hermans, Director Business Development bij Solera Nederland en legt het uit.