AudaInsight (AXR)

AudaInsight (AXR)

Hoe krijg ik toegang tot AudaInsight?

De URL voor AudaInsight is www.audainsight.nl

U heeft een geautoriseerd Digitaal Passpoort nodig om toegang te verkrijgen, neem hiervoor contact op met Digidentity


Ik kan een dossier niet vinden in AudaInsight

Hiervoor zijn de volgende oorzaken:

  1. Voor herstelbedrijven geldt dat een dossier eerst gerapporteerd moet worden vanuit
    Delta/W alvorens dat zichtbaar wordt in AudaInsight
    Dossiers komen na rapportage vanuit Delta/W met een vertraging van maximaal 20 minuten in AudaInsight

  2. Voor leasemaatschappijen/verzekeringsmaatschappijen geldt dat het AudaFlow dossier
    gesloten moet zijn vanuit AudaFlow. U kunt zelf inloggen in AudaFlow om te verifiëren of het dossier gesloten is.

Heeft u nog vragen neem dan contact op met Solera via het Support Portaal.


AudaInsight foutmelding 'Niet in staat om rapportselectie uit te voeren: No reports available'

U krijgt de volgende melding: “No reports available - check report_configuration whether reports are enabled”.

Neem contact op met Solera via het Support Portaal.


Bij inloggen AudaInsight krijg ik foutmelding 401 of 403

U moet nog geautoriseerd worden door Solera voor deze dienst.

Neem contact op met Solera via het Support Portaal.

AMICe

AMICe

Wanneer worden de AMICe rapporten geleverd?

De AMICe rapporten worden iedere 25ste van de maand geleverd.


AudaInsight AMICe webportaal: URL naar AudaInsight ook AMICE rapporten

De URL voor de AMICe en AudaInsight rapporten is https://www.abzportal.nl/amice-report-web/


AMICe Webportaal: Authorization Required

U krijgt de melding:”This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required”.

Bent u in het bezit van eHerkenning/Digitaal paspoort?

Management Informatie

Management Informatie

Foutmelding: Authorization Required AMICe, Focwa, E-calc

U krijgt de melding:”This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required ".

Misschien heeft u geen certificaat, of is uw certificaat verlopen. Controleer dit in uw browser:

  1. Open uw browser en selecteer de menu functie “Extra”,

  2. Kies voor “Internet Opties”.

  3. In het nieuwe scherm kies voor tabblad “Inhoud”

  4. Druk op de knop “Certificaten” in het midden.

  5. Is er geen certificaat / eHerkenning / digitale paspoort aanwezig? eHerkenning aanvragen bij Digidentity.

Glasherstel

Glasherstel

Is het mogelijk om ruitschades uit te voeren voor vrachtwagens?

Ja dat is mogelijk. De merken Mercedes-Benz en M.A.N. zijn opgenomen en beschikbaar voor selectie. Andere merken moeten gebaseerd worden op basis van een fantoom- of Universele calculatie.

U kunt de universele calculatie eenvoudig selecteren in de merkenlijst: kies voor ‘Universeel’. U kunt deze openen: vanuit een ruit- of glascalculatie of vanuit het schademelden portaal in het dossier waarin u werkt.

U geeft dan zelf de arbeidstijd en prijzen op die van toepassing zijn voor de te repareren schade.

Klik hier voor een overzicht van beschikbare Mercedes-Benz en M.A.N. modellen.


Hoe kan ik een kitset onderdrukken?

Om het bedrag niet mee te nemen in de Audatex calculatie:

  1. Klik in AudaPadWeb op het gele notitieblokje links bovenin het scherm
  2. geef via code 1411 de kitset op
  3. zet met een VM mutatie de prijs op € 0,- .

Het Merk/Model/Type staat niet in het selectieoverzicht

In dit geval selecteert u een Merk/Model/Type die wat betreft carrosserie het meest lijkt op de auto die hersteld moet worden. Solera noemt dit een fantoom advies.

Ga hiervoor naar het overzicht van fantoom adviezen: Assortiment Personen- en Bestelautos
Is er een fantoom advies beschikbaar? Dan ziet u deze staan onder de kolom: Product.


Via het Aegon schademelden portaal kan ik geen rustschade selecteren

Als u nog niet eerder een glas/ruit- calculatie heeft uitgevoerd, moet Solera u eerst autoriseren:

  1. Neem contact op met uw expert bij Aegon. Geef aan dat u glas/ruit-calculaties wilt maken via het schademelden portaal.
  2. Aegon zal uw autorisatieverzoek doorgeven aan Solera, waarna wij u op korte termijn kunnen autoriseren.

Selfservice Portaal

Selfservice Portaal


Wie is onze Selfservice Portaalbeheerder?

Weet u niet wie uw Selfservice Portaalbeheerder is, vraag deze dan op via het formulier Opvragen Selfservice Portaalbeheerder.


Taak van een portaalbeheerder

De Selfservice Portaalbeheerder is de persoon binnen uw organisatie die het beheer van de paspoorten op zich neemt en hierbij als een gemachtigde van de organisatie optreedt. De Selfservice Portaalbeheerder kan meerdere collega’s autoriseren als Selfservice Portaalbeheerder.

Het is van belang om minimaal twee portaalbeheerders te autoriseren, om zo de afhankelijkheid van één persoon te verminderen. Een portaalbeheerder kan digitale paspoorten aanvragen, intrekken en opzeggen. Ook heeft hij/zij inzicht in alle digitale paspoorten/eHerkenning binnen de organisatie.


Troubleshooting Bedrijfscertificaten

Troubleshooting Bedrijfscertificaten

Foutmelding: Er heeft zich een fout voorgedaan met het zenden van het request

U krijgt de melding:

foutmelding_request.png

Oplossing: 

  • U maakt gebruik van een verouderde versie van de ABC Tool.
    Download de nieuwe versie van de ABC-tool

  • U heeft geen verbinding met het Internet.


Bedrijfscertificaat (ABC) gegevens kwijt?

Als u uw inlogggevens kwijt bent, kunt u een aanvraag voor een nieuwe BCC indienen. U kunt dit op twee verschillende manieren regelen:

  1. Maakt uw organisatie gebruik van DP-Xtra? Dan kan uw portaalbeheerder zelf een BCC en/of wachtwoord aanvragen via het Selfservice Portaal.

  2. Heeft uw organisatie geen DP-Xtra en daarom ook geen toegang tot het Selfservice Portaal? Dan gebruikt u het Aanvraagformulier BCC.

Wachtwoord gekregen van ABZ
Onder 'opmerkingen' kunt u ook aangeven dat u het e-mailadres en/of wachtwoord kwijt bent. Let op: dit geldt alleen als u eerder een wachtwoord voor een postbus van ABZ heeft ontvangen.


Melding: 'The system cannot find the file specified'

Tijdens het vernieuwen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "The system cannot find the file specified".

Controleer of het huidige certificaat inderdaad aanwezig is:
- op de door u aangegeven locatie ('locatie bestand')
- en met de opgegeven bestandsnaam ('bestandsnaam').

Kunt u het huidige certificaat niet achterhalen? Dan kunt u het certificaat eerst intrekken en vervolgens weer ophalen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Bij ophalen de melding: 'decoderen van het certificaat is mislukt'

Tijdens het ophalen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "decoderen van het certificaat is mislukt".

Controleer of er een spatie staat achter het opgegeven adres.


Melding: 'verwijdering vindt alleen plaats uit het Centrale systeem'

Bij intrekken Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "verwijdering vindt alleen plaats uit het centrale systeem".

Oorzaak: in de aangegeven directory (‘locatie bestand’) wordt het bestaande certificaat met de opgegeven naam (‘Bestandsnaam’) niet gevonden. Het certificaat is dus waarschijnlijk op een andere plaats opgeslagen.

Klik op ‘OK’ . Nu wordt het certificaat vrijgegeven om opnieuw te halen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Ongeldige BCC of Adres ingevuld

Bij intrekken en ophalen verschijnt de melding: "Er is een ongeldig BCC of ongeldig adres ingevoerd".

  1. Controleer of de BCC en het Adres correct zijn ingevuld en probeer het opnieuw.

  2. Bent u niet meer in het bezit van uw Bedrijfscertificaat Code (BCC)? Gebruik dan het Aanvraagformulier BCC / PPC om uw BCC op te vragen. Het opvragen van een BCC is kosteloos.


Na het aanklikken 'Ophalen' gebeurt er niets.

Krijgt u na de keuze ‘Ophalen’ alleen puntjes te zien, dan heeft u waarschijnlijk geen internet-verbinding. Controleer dit door een andere internetpagina te bezoeken.

Kunt u wel op internet, dan kan een proxyserver de werking van de ABC-tool blokkeren. De ABC-tool biedt een beperkte ondersteuning van proxyservers, zie hiervoor de ABC-tool handleiding.

Als alternatief kunt u het Bedrijfscertificaat ophalen op een andere locatie met een directe internetverbinding (dus zonder proxyserver). Heeft u het ABC opgehaald, dan kunt u het certificaat verplaatsen naar de juiste locatie.