Foutmelding: Er heeft zich een fout voorgedaan met het zenden van het request

U krijgt de melding:

foutmelding_request.png

Oplossing: 

  • U maakt gebruik van een verouderde versie van de ABC Tool.
    Download de nieuwe versie van de ABC-tool
  • U heeft geen verbinding met het Internet.

Bedrijfscertificaat (ABC) gegevens kwijt?

Als u uw inlogggevens kwijt bent, kunt u een aanvraag voor een nieuwe BCC indienen. U kunt dit op twee verschillende manieren regelen:

  1. Maakt uw organisatie gebruik van DP-Xtra? Dan kan uw portaalbeheerder zelf een BCC en/of wachtwoord aanvragen via het Selfservice Portaal.
  2. Heeft uw organisatie geen DP-Xtra en daarom ook geen toegang tot het Selfservice Portaal? Dan gebruikt u het Aanvraagformulier BCC.

Wachtwoord gekregen van ABZ
Onder 'opmerkingen' kunt u ook aangeven dat u het e-mailadres en/of wachtwoord kwijt bent. Let op: dit geldt alleen als u eerder een wachtwoord voor een postbus van ABZ heeft ontvangen.


Melding: 'The system cannot find the file specified'

Tijdens het vernieuwen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "The system cannot find the file specified".

Controleer of het huidige certificaat inderdaad aanwezig is:
- op de door u aangegeven locatie ('locatie bestand')
- en met de opgegeven bestandsnaam ('bestandsnaam').

Kunt u het huidige certificaat niet achterhalen? Dan kunt u het certificaat eerst intrekken en vervolgens weer ophalen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Bij ophalen de melding: 'decoderen van het certificaat is mislukt'

Tijdens het ophalen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "decoderen van het certificaat is mislukt".

Controleer of er een spatie staat achter het opgegeven adres.


Melding: 'verwijdering vindt alleen plaats uit het Centrale systeem'

Bij intrekken Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "verwijdering vindt alleen plaats uit het centrale systeem".

Oorzaak: in de aangegeven directory (‘locatie bestand’) wordt het bestaande certificaat met de opgegeven naam (‘Bestandsnaam’) niet gevonden. Het certificaat is dus waarschijnlijk op een andere plaats opgeslagen.

Klik op ‘OK’ . Nu wordt het certificaat vrijgegeven om opnieuw te halen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Ongeldige BCC of Adres ingevuld

Bij intrekken en ophalen verschijnt de melding: "Er is een ongeldig BCC of ongeldig adres ingevoerd".

  1. Controleer of de BCC en het Adres correct zijn ingevuld en probeer het opnieuw.
  2. Bent u niet meer in het bezit van uw Bedrijfscertificaat Code (BCC)? Gebruik dan het Aanvraagformulier BCC / PPC om uw BCC op te vragen. Het opvragen van een BCC is kosteloos.

Na het aanklikken 'Ophalen' gebeurt er niets.

Krijgt u na de keuze ‘Ophalen’ alleen puntjes te zien, dan heeft u waarschijnlijk geen internet-verbinding. Controleer dit door een andere internetpagina te bezoeken.

Kunt u wel op internet, dan kan een proxyserver de werking van de ABC-tool blokkeren. De ABC-tool biedt een beperkte ondersteuning van proxyservers, zie hiervoor de ABC-tool handleiding.

Als alternatief kunt u het Bedrijfscertificaat ophalen op een andere locatie met een directe internetverbinding (dus zonder proxyserver). Heeft u het ABC opgehaald, dan kunt u het certificaat verplaatsen naar de juiste locatie.