Update week 28: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Update week 28: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit overzicht met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.

SOLERA INTRODUCEERT DE VOLGENDE GENERATIE VAN QAPTER

SOLERA INTRODUCEERT DE VOLGENDE GENERATIE VAN QAPTER

SOLERA INTRODUCEERT DE VOLGENDE GENERATIE VAN QAPTER, EEN INTELLIGENT END-TO-END ARTIFICIAL INTELLIGENCE  AUTOMOTIVE CLAIMSPLATFORM  

Marktleider in automotive- en verzekeringsoplossingen en -diensten levert eerste wereldwijd beschikbare AI gedreven oplossing die end-to-end automatisering van de claims workflow mogelijk maakt  

30 juni 2020, Westlake, Texas, VS Solera Holdings, Inc. ("Solera" of het "bedrijf"), een wereldwijde marktleider in data- en softwareoplossingen voor risico- en activabeheer voor de verzekerings- en auto-industrie, heeft vandaag de volgende generatie van Qapter geïntroduceerd, de innovatieve workflow-oplossing voor schadeclaims, gestuurd door kunstmatige intelligentie (AI). Solera’s gepatenteerde AI gedreven technologie, biedt de enige wereldwijd beschikbare end-to-end-oplossing voor volledige digitalisering van de hedendaagse claims workflow. Solera heeft strategisch geïnvesteerd in essentiële machine-learning mogelijkheden die de workflow van claims radicaal zullen veranderen. De kunstmatige intelligentie van het bedrijf kan beschadigde onderdelen detecteren, het type en de ernst van de schade bepalen, de juiste reparatiehandelingen van de voertuigfabrikant definiëren en een calculatie maken op basis van deze vooraf gedefinieerde reparatiehandelingen. Deze automatisering verbetert de claims workflow bij triage, versnelt de beoordeling van schadefoto's, bespoedigt de identificatie van voertuigen die total loss zijn, en ondersteund het vaststellen van de beste volgende handeling in het reparatieproces. Deze mogelijkheden besparen allemaal tijd, versnellen het claimproces en verkorten de doorlooptijd van een claim voor verzekeraars, schadeherstelbedrijven, taxateurs en voertuigeigenaren. Door de bewezen kennis van schadeherstel binnen het bedrijf te combineren met meer dan 300 miljoen historische claims, een miljard historische afbeeldingen (aantal groeit) en 50 jaar ervaring, worden machine learning-algoritmen sterk verbeterd. Deze best-in-class data feeds van Solera zorgen ervoor dat de efficiëntie en nauwkeurigheid toeneemt. Deze integrale  benadering biedt veel hogere  nauwkeurigheid en prestaties in vergelijking met meer rudimentaire standalone AI-beeldherkenning oplossingen die beperkt gebruik maken van daadwerkelijk reparatiedata en daarmee slechts een minimaal voordeel bieden bij het digitaliseren van het claimproces. Zoals Darko Dejanovic, CEO van Solera, opmerkt: "Het implementeren van AI zal enorme efficiëntieverbeteringen opleveren, maar de omvang van dergelijke verbeteringen wordt vooral bepaald door nauwkeurigheid. Deze nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit, niet alleen de kwantiteit, van de gegevens en afbeeldingen die worden gebruikt om de algoritmen te trainen, evenals van de ondersteunende historische schadecalculaties. Deze historische gegevens trainen de algoritmen grondiger, niet alleen op de reparatie zelf, maar ook op de bredere context van de schade." Om aan de onverwachte marktomstandigheden als gevolg van de COVID-19-pandemie te voldoen, is de markt al begonnen te evolueren. Solera heeft een sterkere focus gelegd op digitale en contactloze oplossingen voor klanten die social distancing willen toepassen om de gezondheid en veiligheid van werknemers en klanten beschermen. Solera’s image capture oplossing maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een claim volledig digitaal in te dienen waarbij de klant foto’s zelf van de toestand van het voertuig en de schade rechtstreeks via zijn telefoon naar de verzekeraar of reparateur stuurt, waardoor persoonlijke interactie niet meer nodig is.   "Met toonaangevende claimplatforms in Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië, zijn we verheugd om onze klanten nog meer waarde te bieden door de huidige platforms 'slimmer' te maken met de toepassing van AI en door een naadloze overgang van bestaande oplossingen naar het nieuwe platform te ondersteunen. We zullen nauw met onze klanten samenwerken om deze functionaliteit de komende maanden te kunnen leveren en regelmatig releases in verschillende markten te leveren", vervolgde Dejanovic.   Ga naar https://www.qapter.com voor meer informatie over Solera's aanpak van AI in de claims workflow met de volgende generatie Qapter.   OVER SOLERA   Solera is een wereld markleider op het gebied van data- en softwareoplossingen voor risico- en activabeheer en biedt bedrijven in het hele automotive- en verzekeringsecosysteem betrouwbare oplossingen om connectiviteit in de hele waardeketen van voertuigen te ondersteunen. De oplossingen van Solera brengen klanten, verzekeraars en leveranciers samen, waardoor slimmere beslissingen kunnen worden genomen door middel van onderhoud, software, verrijkte gegevens, gepatenteerde algoritmen en machine learning die samenkomen om inzicht te bieden en ontworpen zijn om ervoor te zorgen dat de voertuigen en eigendommen van klanten optimaal worden onderhouden en vakkundig gerepareerd. Solera is actief in meer dan 90 landen op zes continenten en verwerkt jaarlijks meer dan 300 miljoen digitale transacties voor meer dan 235.000 klanten en partners. Door te putten uit de toonaangevende oplossingsmogelijkheden en best practices voor bedrijfsprocessen van haar technologieën over de hele wereld, biedt Solera onovertroffen schaalgrootte en kracht met superieure prestaties en tegelijkertijd innovatie om de branche vooruit te helpen. Ga voor meer informatie naar www.solera.com.     

Mediacontact:   Olivia Logan Global Director, Public Relations en Analyst Relations mediainquiry@solera.com +1 817 961 2114     ~

Repair Science: Working examples

Repair Science: Working examples

De kracht van Solera’s oplossingen zit in de combinatie van data science en schadeherstel kennis, hierdoor wordt de integratie van geautomatiseerd calculeren versneld. Onze nieuwe blog onderzoekt hoe deze hybride aanpak het schadeherstel proces kan versnellen en vereenvoudigen.

De human-in-the-loop approach

De human-in-the-loop approach

Hoe kunnen mensen en #AI samenwerken in de hedendaagse claimjourney? Door vakbekwaamheid met behulp van de “human-in-the-loop” aanpak en technologie te versterken, worden systemen slimmer en interacties zinvoller.

Persbericht Stichting Contactgroep Automatisering

Persbericht Stichting Contactgroep Automatisering

STICHTING CONTACTGROEP AUTOMATISERING BREIDT VERDER UIT
De Stichting Contactgroep Automatisering heeft in de afgelopen periode zes nieuw deelnemers welkom mogen heten. De Stichting voorziet dat in de komende periode veel financieel advieskantoren nog afhankelijker worden van het goed functioneren van hun automatiseringssystemen.

eHerkenning update April

eHerkenning update April

Wij hebben u in januari geïnformeerd over de veranderingen in 2020 als gevolg van de overgang van Digitale Paspoorten naar eHerkenning. Onderstaand leest u een update met betrekking tot dit onderwerp.

Webinar Dw pro updates

Webinar Dw pro updates

Op 25 mei wordt de volgende release van Dw pro uitgebracht. Voor Dw pro gebruikers worden de Dw pro releasenotes gedeeld in ‘mijn Dw pro’.

Update week 16: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Update week 16: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit wekelijks met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.

MS Amlin en Midglas sluiten aan op VPI

MS Amlin en Midglas sluiten aan op VPI

We zijn verheugd te kunnen melden dat MS Amlin en Midglas hebben besloten om hun producten via VPI te distribueren naar hun volmachten.

Update week 14: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Update week 14: Coronacrisis & Autoschadeherstelmarkt in Nederland

Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit wekelijks met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.

Online plandag Solera Nederland

Online plandag Solera Nederland

Ook in deze tijd willen wij van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Elk kwartaal maken de diverse teams Solera Nederland een totaal planning voor de komende 13 weken en stemmen zij dit onderling, met onze klanten en stakeholders af.

Impact van de coronacrisis op de autoschadeherstelmarkt in Nederland

Impact van de coronacrisis op de autoschadeherstelmarkt in Nederland

Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit wekelijks met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.

Business continuïteit plan

Business continuïteit plan

De dienstverlening van Solera Nederland blijft op de gebruikelijke manier gehandhaafd tijdens deze uitzonderlijke periode. U vertrouwt op ons om uw activiteiten te ondersteunen en wij zullen er zijn voor uw bedrijf zoals u dat van ons gewend bent . Wij hebben hiervoor ons bedrijfscontinuïteitplan geactiveerd om onze dienstverlening door te verzekeren. Onze werknemers werken vanaf 12 maart thuis om het risico op verspreiding van het virus te beperken en hun kinderen te kunnen opvangen. Onze infrastructuur is hierop ingericht en getest, dit zal dan ook geenszins onze activiteiten en dienstverlening beïnvloeden.

Eén centraal service team Financial Services

Eén centraal service team Financial Services

Sinds kort werkt de business unit Financial Services van Solera Nederland, waarbinnen ook alle Market Scan diensten vallen, met één centraal serviceteam. Het doel van dit team is de snelheid, kwaliteit en klantvriendelijkheid van onze dienstverlening verder te verbeteren.

Solera ISO 27001 gecertificeerd

Solera ISO 27001 gecertificeerd

Solera heeft in januari 2020 haar ISO 27001-certificering behaald. ISO 27001 toont aan hoe er procesmatig met het beveiligen van informatie moet worden omgegaan, en is hiermee dé internationale certificering voor informatiebeveiliging. Als resultaat is de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van informatie binnen Solera vastgesteld.

Effect op premie door inzet voorspelbare schadelast modellen

Effect op premie door inzet voorspelbare schadelast modellen

De nieuwste generatie auto's is qua schadelast niet meer te vergelijken met de huidige wagens. Premieberekening op basis van historische data is dus risicovol. Solera ondersteunt berekeningen op basis van crashtests en nieuwe risicoclassificaties. Vooruitkijken en anticiperen.

Overgang eHerkenning update

Overgang eHerkenning update

De overdracht van het aanvragen, verlengen en opzeggen van Digitale Paspoorten naar Digidentity is uitgesteld. Hierdoor kunnen alle betrokken partners  deze transitie zorgvuldig voorbereiden. Digidentity en Solera informeren u zodra de definitieve overdrachtsdatum bekend is.