Ook in deze tijd willen wij van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Elk kwartaal maken de diverse teams Solera Nederland een totaal planning voor de komende 13 weken en stemmen zij dit onderling, met onze klanten en stakeholders af.
Een hele organisatie die normaal fysiek in een aantal grote ruimtes met planborden, geeltjes, stiften en koffie wordt georganiseerd. Begin maart werd het al langzamerhand duidelijk dat deze plandag op deze manier niet door kon gaan. Maar hoe gaan we dit nu met ruim 85 mensen organiseren? Een Plan B was nodig.
Met man en macht, en in een korte tijd, zijn alle voorbereidingen online met Microsoft Teams meetings gedaan waarin de waarde, de afhankelijkheden en effort in een rap tempo werden opgehaald. En de dag zelf?
De dag zelf hebben we met z’n allen online gedaan in 13 verschillende teamsessies, 2 digitale planborden en 8 featurewalls met behulp van Microsoft Planner en de confidence vote met Microsoft Forms waarbij iedereen digitaal zijn/haar vertrouwen in de planning kon uitspreken. De hele dag konden de stakeholders van de ene naar de andere breakoutsessie van de diverse teams ‘jumpen’ en via de chat functie en directe deelname aan de sessie hun bijdrage leveren. Fantastisch om te zien dat aan het einde van deze intensieve en succesvolle dag de planborden helemaal waren gevuld.
Met vertrouwen en de mooie score, gaan alle teams van Solera haar plannen leveren en onze klanten ondersteunen vanaf de thuisplekken voor het komend kwartaal!