Hierbij leest u de augustus 2020 editie van de Market Scan nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd aan alle bedrijven die actief zijn in het volmachtkanaal in Nederland. De nieuwsbrief wordt gelezen door de medewerkers en leden van: ruim 40 verzekeraars; meer dan 250 volmachtbedrijven; NVGA; systeemhuizen; SIVI; andere partijen die actief zijn in het volmachtkanaal.
Het implementeren van AI-technologie verbetert de claimworkflow en levert tegelijkertijd andere voordelen op voor verzekeraars en schadeherstelbedrijven. Onze nieuwste blog behandelt hoe digitale oplossingen de verborgen, reeds bestaande en frauduleuze schades aan voertuigen detecteert en identificeert:
In de week van 10 tot 14 augustus hebben we al onze klanten die gebruik maken van Digitale Paspoorten geïnformeerd over de acties die nodig zijn vóór 1 oktober 2020. Als beheerder voor uw bedrijf van het Self Service Portaal van Solera heeft u hier een belangrijke en onmisbare rol in.
Lees onze laatste blog en ontdek hoe wij onze technologieën future-proof maken en er voor zorgen dat ze actueel blijven, ondanks de voortdurende evolutie in materialen en nieuwe modellen die op de markt worden gebracht
In het afgelopen jaar hebben SIVI, Digidentity en Solera Nederland u geïnformeerd over de overgang van het Digitaal Paspoort naar eHerkenning vanaf september 2020.
Deze transitie wordt nu beïnvloed door een technisch issue met certificaten. Dit issue heeft wereldwijd impact op vele technologie platformen en is niet gerelateerd aan Solera technologie. Door dit issue moeten alle bestaande Digitale Paspoorten vóór 1 oktober 2020 worden ingeruild voor een nieuw Digitaal Paspoort en/of eHerkenning.
Solera Nederland is sinds 1 juni 2020 mede-eigenaar van Sector Orange; het bedrijf dat de voormalig eigenaren van Colimbra na hun vertrek bij Solera in de zomer van 2019 hebben opgericht. Sector Orange richt zich op het ontwikkelen van klant specifieke en innovatieve ICT concepten voor de verzekeringsindustrie.
Hoe kunnen mensen en #AI samenwerken in de hedendaagse claimjourney? Door vakbekwaamheid met behulp van de “human-in-the-loop” aanpak en technologie te versterken, worden systemen slimmer en interacties zinvoller.
STICHTING CONTACTGROEP AUTOMATISERING BREIDT VERDER UIT
De Stichting Contactgroep Automatisering heeft in de afgelopen periode zes nieuw deelnemers welkom mogen heten. De Stichting voorziet dat in de komende periode veel financieel advieskantoren nog afhankelijker worden van het goed functioneren van hun automatiseringssystemen.
Wij hebben u in januari geïnformeerd over de veranderingen in 2020 als gevolg van de overgang van Digitale Paspoorten naar eHerkenning. Onderstaand leest u een update met betrekking tot dit onderwerp.
Maandag 20 april wordt het nieuwe Clearinghuis materieel in gebruik genomen.
Ook in deze tijd willen wij van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Elk kwartaal maken de diverse teams Solera Nederland een totaal planning voor de komende 13 weken en stemmen zij dit onderling, met onze klanten en stakeholders af.
In december ben ik gestart bij Solera Nederland in de rol van Accountmanager Financial Services.
Sinds kort werkt de business unit Financial Services van Solera Nederland, waarbinnen ook alle Market Scan diensten vallen, met één centraal serviceteam. Het doel van dit team is de snelheid, kwaliteit en klantvriendelijkheid van onze dienstverlening verder te verbeteren.
Solera heeft in januari 2020 haar ISO 27001-certificering behaald. ISO 27001 toont aan hoe er procesmatig met het beveiligen van informatie moet worden omgegaan, en is hiermee dé internationale certificering voor informatiebeveiliging. Als resultaat is de vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit van informatie binnen Solera vastgesteld.
De nieuwste generatie auto's is qua schadelast niet meer te vergelijken met de huidige wagens. Premieberekening op basis van historische data is dus risicovol. Solera ondersteunt berekeningen op basis van crashtests en nieuwe risicoclassificaties. Vooruitkijken en anticiperen.
Deze ontwikkelingen zijn belangrijk om toegang tot de diensten van Solera te kunnen blijven waarborgen vanaf 2021. Alle Solera diensten waar u op dit moment een Digitaal Paspoort voor gebruikt worden toegankelijk gemaakt voor authenticatie met eHerkenning.
Door de samenwerking met het berichtenplatform van Solera, kunnen verzekeraars en intermediairs middels VobeSoft alle berichten en documenten ophalen en verwerken. Dit biedt VobeSoft meer mogelijkheden aan klanten in de verzekeringsbranche. VobeSoft zorgt dat deze digitalisering stap gemakkelijker wordt gemaakt door onder andere alle berichten en documenten vanuit de aanbieder direct te verwerken.
Op 26 november aanstaande zal Solera een kennissessie geven op de AM Branchedag.
Wij presenteren onze kennissessie om 14:20. Naast deze kennissessie, zal Digidentity ook aanwezig zijn op de branchedag .
Vanaf augustus sluit Solera systeemhuispakket OASE en -INVICE aan op haar berichtenplatform TIME. Alle berichten en documenten kunnen door de met OASE en INVICE werkende intermediairs die met TIME werken worden opgehaald en verwerkt. Recent sloot systeemhuispakket DossierData CRM ook aan op TIME
De Stichting EPS heeft de back-end van Mobiel Schademelden vervangen. De Portaalbeheerders van het Solera Selfservice portaal kunnen daardoor geen autorisatie meer plaatsen voor Mobiel Schademelden op de digitale paspoorten.