SOLERA INTRODUCEERT DE VOLGENDE GENERATIE VAN QAPTER, EEN INTELLIGENT END-TO-END ARTIFICIAL INTELLIGENCE  AUTOMOTIVE CLAIMSPLATFORM  

Marktleider in automotive- en verzekeringsoplossingen en -diensten levert eerste wereldwijd beschikbare AI gedreven oplossing die end-to-end automatisering van de claims workflow mogelijk maakt  

30 juni 2020, Westlake, Texas, VS Solera Holdings, Inc. ("Solera" of het "bedrijf"), een wereldwijde marktleider in data- en softwareoplossingen voor risico- en activabeheer voor de verzekerings- en auto-industrie, heeft vandaag de volgende generatie van Qapter geïntroduceerd, de innovatieve workflow-oplossing voor schadeclaims, gestuurd door kunstmatige intelligentie (AI). Solera’s gepatenteerde AI gedreven technologie, biedt de enige wereldwijd beschikbare end-to-end-oplossing voor volledige digitalisering van de hedendaagse claims workflow. Solera heeft strategisch geïnvesteerd in essentiële machine-learning mogelijkheden die de workflow van claims radicaal zullen veranderen. De kunstmatige intelligentie van het bedrijf kan beschadigde onderdelen detecteren, het type en de ernst van de schade bepalen, de juiste reparatiehandelingen van de voertuigfabrikant definiëren en een calculatie maken op basis van deze vooraf gedefinieerde reparatiehandelingen. Deze automatisering verbetert de claims workflow bij triage, versnelt de beoordeling van schadefoto's, bespoedigt de identificatie van voertuigen die total loss zijn, en ondersteund het vaststellen van de beste volgende handeling in het reparatieproces. Deze mogelijkheden besparen allemaal tijd, versnellen het claimproces en verkorten de doorlooptijd van een claim voor verzekeraars, schadeherstelbedrijven, taxateurs en voertuigeigenaren. Door de bewezen kennis van schadeherstel binnen het bedrijf te combineren met meer dan 300 miljoen historische claims, een miljard historische afbeeldingen (aantal groeit) en 50 jaar ervaring, worden machine learning-algoritmen sterk verbeterd. Deze best-in-class data feeds van Solera zorgen ervoor dat de efficiëntie en nauwkeurigheid toeneemt. Deze integrale  benadering biedt veel hogere  nauwkeurigheid en prestaties in vergelijking met meer rudimentaire standalone AI-beeldherkenning oplossingen die beperkt gebruik maken van daadwerkelijk reparatiedata en daarmee slechts een minimaal voordeel bieden bij het digitaliseren van het claimproces. Zoals Darko Dejanovic, CEO van Solera, opmerkt: "Het implementeren van AI zal enorme efficiëntieverbeteringen opleveren, maar de omvang van dergelijke verbeteringen wordt vooral bepaald door nauwkeurigheid. Deze nauwkeurigheid hangt af van de kwaliteit, niet alleen de kwantiteit, van de gegevens en afbeeldingen die worden gebruikt om de algoritmen te trainen, evenals van de ondersteunende historische schadecalculaties. Deze historische gegevens trainen de algoritmen grondiger, niet alleen op de reparatie zelf, maar ook op de bredere context van de schade." Om aan de onverwachte marktomstandigheden als gevolg van de COVID-19-pandemie te voldoen, is de markt al begonnen te evolueren. Solera heeft een sterkere focus gelegd op digitale en contactloze oplossingen voor klanten die social distancing willen toepassen om de gezondheid en veiligheid van werknemers en klanten beschermen. Solera’s image capture oplossing maakt het bijvoorbeeld mogelijk om een claim volledig digitaal in te dienen waarbij de klant foto’s zelf van de toestand van het voertuig en de schade rechtstreeks via zijn telefoon naar de verzekeraar of reparateur stuurt, waardoor persoonlijke interactie niet meer nodig is.   "Met toonaangevende claimplatforms in Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië, zijn we verheugd om onze klanten nog meer waarde te bieden door de huidige platforms 'slimmer' te maken met de toepassing van AI en door een naadloze overgang van bestaande oplossingen naar het nieuwe platform te ondersteunen. We zullen nauw met onze klanten samenwerken om deze functionaliteit de komende maanden te kunnen leveren en regelmatig releases in verschillende markten te leveren", vervolgde Dejanovic.   Ga naar https://www.qapter.com voor meer informatie over Solera's aanpak van AI in de claims workflow met de volgende generatie Qapter.   OVER SOLERA   Solera is een wereld markleider op het gebied van data- en softwareoplossingen voor risico- en activabeheer en biedt bedrijven in het hele automotive- en verzekeringsecosysteem betrouwbare oplossingen om connectiviteit in de hele waardeketen van voertuigen te ondersteunen. De oplossingen van Solera brengen klanten, verzekeraars en leveranciers samen, waardoor slimmere beslissingen kunnen worden genomen door middel van onderhoud, software, verrijkte gegevens, gepatenteerde algoritmen en machine learning die samenkomen om inzicht te bieden en ontworpen zijn om ervoor te zorgen dat de voertuigen en eigendommen van klanten optimaal worden onderhouden en vakkundig gerepareerd. Solera is actief in meer dan 90 landen op zes continenten en verwerkt jaarlijks meer dan 300 miljoen digitale transacties voor meer dan 235.000 klanten en partners. Door te putten uit de toonaangevende oplossingsmogelijkheden en best practices voor bedrijfsprocessen van haar technologieën over de hele wereld, biedt Solera onovertroffen schaalgrootte en kracht met superieure prestaties en tegelijkertijd innovatie om de branche vooruit te helpen. Ga voor meer informatie naar www.solera.com.     

Mediacontact:   Olivia Logan Global Director, Public Relations en Analyst Relations mediainquiry@solera.com +1 817 961 2114     ~