[OPGELOST] VERSTORING SMS VERSTURING VANUIT DWPRO

16-03-2023 De verstoring met SMS versturing vanuit DW pro is opgelost


15-03-2023 Verstoring SMS versturing vanuit DW pro


Op dit moment kunnen er vanwege een verstoring geen SMS berichten verstuurd worden vanuit DW pro. De verwachting is dat de verstoring morgen (16-03) in de loop van de dag is opgelost. Excuses voor het ongemak.

[OPGELOST] VERSTORING CVI

20-03-2023 De verstoring met CVI is verholpen.


08-03-2023 Op dit moment is het niet mogelijk om voertuiggegevens op te halen via CVI. We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Bereikbaarheid Servicedesk Solera

De verstoring is opgelost: de Servicedesk is weer bereikbaar.

Door een technische storing is de Servicedesk niet bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Verstoring inloggen Atosi met app. Opgelost

De verstoring is opgelost: u kunt met een code uit een authenticator app weer inloggen.

Op dit moment is er een verstoring met het inloggen op Atosi met een authenticator app, mogelijk ziet u een foutmelding “De ingevoerde code is niet correct”. Wij houden u op de hoogte.

Onderhoud Solera omgevingen - Migratie 18/19 februari. Update 16:30 uur

1630 uur: Alle interne testen zijn succesvol afgerond. 

We kunnen alle producten die geraakt worden in de migratie vrijgeven voor het testen door onze klanten:

•             Volmachtbeheer.nl

•             VPI tariferen

•             VPI accepteren

•             VPI Polisinformatie

•             VPI Schade behandeling

•             TIME/EMS 

Eventuele issues kunnen worden gemeld bij onze Servicedesk via het mailadres: servicefs@solera.nl. Per issue wordt een ticket aangemaakt in ons systeem (standaard met prioriteit P1). Op deze manier kan de voortgang van het oplossen van hiervan gemonitord worden.

15:30 uur De volgende Solera producten zijn succesvol getest en vrijgegeven voor productie:

Volmachtbeheer.nl   

TIme/EMS

We gaan verder met testen en komen uiterlijk 17:00 uur met een update.

Zondag 19 februari: Zoals aangekondigd zouden wij u op de hoogte houden van de voortgang van de migratie van ons datacenter.

 De eerste stappen van het migratieproces zijn succesvol verlopen. Het overzetten van alle software vanuit de oude datacenters naar het nieuwe datacenter is goed verlopen.

 Bij het uitvoeren van de interne testen door Solera zijn we tegen een aantal issues aangelopen die we nog niet opgelost hebben. Dit betekent dat wij de producten nog niet kunnen vrijgeven voor het testen door klanten.

Donderdag 16 februari: Zoals u hebt kunnen lezen in eerdere communicatie over de migratie van onze datacenters hebben we ervoor gekozen om de migratie in twee delen uit te voeren zodat we maximaal focus kunnen houden op het succesvol migreren van de producten. Deze aanpak heeft bij het eerste deel van de migratie afgelopen weekend haar vruchten afgeworpen. De issues die tijdens de migratie zijn geconstateerd konden we snel oplossen. Daarmee is het eerste deel van de migratie succesvol afgerond. En hebben we de overlast voor onze klanten tot een minimum kunnen beperken.

 Het tweede deel van de migratie zullen we uitvoeren op zaterdag 18 februari en zondag 19 februari. 

Tijdens deze migratie worden de volgende producten gemigreerd:

 •            Volmachtbeheer.nl

•             VPI tariferen

•             VPI accepteren

•             VPI Polisinformatie

•             VPI Schade behandeling

•             TIME/EMS

 Tijdens deze migratie zullen de producten zelf niet inhoudelijk worden gewijzigd en “as is“ worden overgezet vanuit het oude datacenter naar het nieuwe datacenter.

Gedurende de migratie zijn de VPI-producten niet beschikbaar op zaterdag 18 februari tussen 22.00 en 23.00 uur. Voor TIME EMS en Volmachtbeheer.nl geldt dat deze producten niet beschikbaar zijn tussen zaterdag 18 februari 22.00 uur en zondag 19 februari 11.00 uur. Voor TIME EMS geldt dat te verzenden berichten in deze periode alsnog worden verzonden na 11.00 uur.

 Tijdens de migratie zullen wij u op de hoogte houden van de voortgang via  https://solera.nl/storingen-en-onderhoud. Zondag 19 februari rond 14:00 uur volgt er communicatie over het testen.

Verstoring Atosi - Opgelost 15:20 uur

De verstoring is opgelost: 15:20 uur

Op dit moment is Atosi onbereikbaar en zijn berekeningen in VPI die via Atosi lopen niet mogelijk. We zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Vertraging ESA berichtenverkeer is opgelost

07-02-2023 08:00, De vertraging in het afhandelen van ESA-berichten is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.

—————————————————————————————————————————————————————————————

06-02-2023 15:18, Er is momenteel nog een vertraging in het afhandelen van ESA-berichten. Onze excuses voor het ongemak.

[OPGELOST] ACF VERSTORING

Update 06-02-2023 12:42

De verstoring met ACF is verholpen, alle mails zullen met terugwerkende kracht alsnog verstuurd worden. Afhankelijk van de individuele inrichting van de mail verwerking kan het zijn dat e-mails in de spam box terecht komen.

Excuses voor het ongemak.


06-02-2023 08:49

Op dit moment worden de mails vanuit ACF wel aangemaakt, maar niet verstuurd.

Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!

Onderhoud Solera omgevingen - migratie 4 februari - vervolg 5 februari

Update 5 februari 14:00 uur

De migratie is inmiddels afgerond. De testen door zowel Solera als klanten zijn afgerond. Er zijn enkele issues gevonden die snel konden worden opgelost.

Mocht u nog tegen problemen aanlopen dan kunt u deze melden bij onze servicedesk via het mailadres: servicefs@solera.nl. Zij zullen per issue een ticket aanmaken in ons systeem (standaard met proriteit P1). Op deze manier kan de voortgang van het oplossen van hiervan gemonitord worden. Ook kunnen we u zo beter informeren over de voortgang van de oplossing.

Zoals aangekondigd gaat Solera aanstaande zaterdagavond starten met de migratie van haar datacenter. Voor Solera een belangrijke stap die kwaliteit, stabiliteit, beheersbaarheid en toekomstbestendigheid van al onze omgevingen en daarmee Solera producten verhoogt. We proberen de overlast tot een minimum te beperken. Tijdens de migratie worden de producten “as is” overgezet. Dit betekent dat wij geen wijzigingen in functionaliteit uitvoeren. 

Door de migratie is het echter onvermijdelijk dat onze producten tijdelijk niet beschikbaar zijn. De migratie begint zaterdag 4 februari 21.00 uur en zal doorlopen tot zondagmorgen 5 februari 08.30 uur. Tijdens deze uren is onze dienstverlening tijdelijk niet beschikbaar.

Opgelost Verstoring Atosi update 10/02/2023

Update 31-1 13:00 uur:

Het testen is nog gaande. Wij zijn in afwachting van testresultaten van onze klanten. Verdere communicatie vindt plaats met direct belanghebbenden. Voor de verdere afhandeling van de verstoring gaat Solera een Post Incident Report maken.

Update 30-1 16:30 uur:

Het testen en waar nodig aanpassen van de aangeboden oplossingen is gaande. Morgenochtend informeren wij u vóór 11 uur over de laatste status.

Update 30-1 11:30 uur:

Vanochtend kunnen wij melden dat de grote issues voor onze klanten zijn opgelost.

Heel specifiek voor een klein aantal Rekenboxen lopen nog issues. Hier kunnen klanten van Achmea Avéro en de Goudse mogelijk impact van hebben.

Onze developers zijn in directe contact met de klanten om hier een zo snelle mogelijke oplossing voor uit te rollen.

De volgende update volgt rond 13:00 uur.

27/01/2023 16.00: Het ziet er naar uit dat de grote issues voor onze klanten nu zijn opgelost. Wij wachten op de laatste terugkoppelingen vanuit de testers waarna wij deze verstoring kunnen melden als afgerond.

Wij zullen u hier verder over informeren op maandagochtend rondom 10:00 uur.

27/01/2023 - 12.30: Helaas zijn de issues nog niet opgelost. We zijn hard bezig met onderzoek en oplossing. Zodra hierover meer bekend is, informeren wij u. Een volgende update volgt rond 15:00 uur.

Status update issues PHP upgrade 27/01/2023 10.00:

 Er is gistermiddag en avond hard doorgewerkt om de issues op te lossen.

 Hieronder per bevinding de status:

 Issue met herhalende entiteiten

De oplossing is gevonden voor de herhalende entiteiten. Onze mensen implementeren bij alle producten met herhalende de oplossing. Dit gaat product voor product waarbij we gisteren al een behoorlijk aantal producten gedaan hebben. En vandaag bij de resterende producten de oplossing gaan doorvoeren.

 Issue bij grote berichten (teveel geheugen en time out van processen)

Onze engineers lijken de oplossing voor dit issue te hebben gevonden. Deze wordt op dit moment getest waarbij de eerste resultaten goed zijn. Omdat we zeker willen zijn dat de oplossing voor alle producten (met name verzuim producten) werkt, wordt dit nog zorgvuldig doorgetest. De verwachting is dat we begin van de middag de oplossing live kunnen brengen.

 Issue Errors worden onderdrukt, dus geen valide foutmelding

Issue met de foutmeldingen is inmiddels opgelost.  

De volgende update met de voortgang zal plaatsvinden om 12.00 uur.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail dan horen wij het graag.

Update 26-1 15:45 uur:

De werkzaamheden mbt de issues vorderen. Voor nu geen wijziging. De volgende update is morgen 27-1 rond 10:00 uur.

Update 26-1 13:20 uur:

We hebben al een behoorlijk aantal issues opgelost. Op dit moment zijn er nog een aantal bevindingen waar hard aan gewerkt wordt. 

De bevindingen die we op dit moment nog ervaren zijn de volgende:

1.        In bepaalde gevallen problemen met herhalende entiteiten

2.        Time-outs bij berichten met veel data

3.        Bepaalde errors worden onderdrukt, dus geen valide foutmelding die wordt teruggestuurd

 We zien de bevindingen met name terug bij collectieve inkomens producten. 

Qua oplossingsrichtingen zijn we nu bezig met de volgende acties:

  1. Settings aanpassen om time outs issues op te lossen

  2. Apache settings aanpassen om valide foutmeldingen te genereren

  3. Na het in kaart brengen welke producten te maken hebben met herhalende entiteiten, zijn wij per product aan het nalopen om te bekijken of er fouten optreden. Deze fouten worden vervolgens direct opgelost. Qua prioriteit focussen we ons nu op de rekenboxen die het meest gebruikt worden zodat de overlast beperkt wordt.

 Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.

 De volgende update is rond 15:30 uur.

Update 26-1 11:00 uur: Op dit moment kunt u de volgende issues ervaren:

Op een aantal soapcalls zijn er incidentele fouten. De root cause voor deze issues is bekend en we zijn bezig om de gevonden oplossing zouit te rollen.

Voor het issue van de herhalende entiteiten zijn wij de getroffen rekenboxen aan het doornemen en waar nodig aanpassen. 

Solera doet haar uiterste best om uw issues op te lossen. Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.

De volgende update is rond 13:00 uur.

Update 25/01/2022 17.15: Vanmiddag is een groot deel van de issues als opgelost gemeld.

Op dit moment loopt er nog een kritieke issue waarbij klanten van Achmea Avero en de Goudse een netwerk error krijgen bij het direct verbinden met inkomen/verzuim rekenboxen. Hier zijn onze developers nog hard mee bezig. Zodra dit opgelost is en succesvol getest is door Solera, zullen de klanten per direct op de hoogte gebracht worden. De volgende update op de website vindt morgen om 10.00 plaats.

Update 25/01/2022 14:20: De klant specifieke issues zijn nog aanwezig. De getroffen klanten worden direct door hun business analyst geïnformeerd.

We zijn hard bezig met onderzoek en op zoek naar een oplossing. Zodra hierover meer bekend is, informeren wij u. De volgende update zal rond 16.00 zijn.

Update 25/01/2022 12:15: Gisteravond zijn wij doorgegaan met het oplossen van de gesignaleerde storingen.

Op dit moment worden nog issues gerapporteerd mbt Inkomen en Herhalende entiteiten. Deze worden met hoge prioriteit opgepakt. De getroffen klanten worden door ons direct op de hoogte gesteld via de email.

Solera blijft u op de hoogte houden via de website. De volgende update zal om 14.00 zijn.

Update 17:35 uur. Ondanks onze inspanningen zijn de issues nog niet opgelost. Morgenochtend volgt een update.

Update 14:55 uur: Helaas zijn de issues nog niet opgelost. We zijn hard bezig met onderzoek en oplossing. Zodra hierover meer over bekend is, informeren wij u. Een volgende update volgt rond 16:30 uur.

Helaas zijn er op dit moment nog een aantal issues met betrekking tot de rekenboxen waar u als klant mogelijk mee geconfronteerd wordt.

De bij ons bekende issues zijn:

1. SOAP calls issues.

2. Voorwaarde en clausules komen niet terug.

3. Herhaal entiteiten gaan niet goed.

Solera doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. De volgende update volgt rond 14:30 uur.

Verstoring Atosi - opgelost 09:10 uur

Verstoring opgelost 09:10 uur:

De issues met MS Connector en het PDF printen zijn beiden opgelost.

Update 17:45 uur

Solera blijft ook vanavond onderzoek doen naar de oplossingen van de genoemde issues. Morgenochtend (24 januari) rond 09:30 uur volgt er een update. Wij bieden nogmaals onze excuses aan voor dit ongemak.

Update 15:40 uur. Op dit moment is Solera hard bezig om de issues op te lossen. We houden u op de hoogte en komen uiterlijk rond 17:30 uur met een update.

Update 13:30 uur: De beide issues zijn nog niet opgelost. Wij melden de issues af of geven een update rond 15:45 uur.

Op dit moment zijn er een aantal issues op de Atosi omgeving waar u als klant mogelijk mee geconfronteerd wordt.

Solera is bezig met oplossen van de volgende issues:

Bij de toegang MS Connector ziet u mogelijk de vraag om de sleutelcode in te voeren, hierna ziet u een foutmelding.

Bij een offerte in Atosi ziet u een leeg scherm als pdf bestand.

Rond 13:30 uur volgt er een update.

Onze excuses voor het ongemak.

Onderhoud ATOSI 22-01-2023, 08.30 - 13.00 uur

Om de veiligheid en kwaliteit van onze ATOSI-diensten nog beter te kunnen waarborgen, voert Solera periodiek onderhoud uit. Zo ook op de ATOSI productie-omgeving op zondag 22 januari 2023 tussen 08.30-13.00 CET. Deze werkzaamheden betreffen enkel een technische upgrade, waarvoor u geen testwerkzaamheden hoeft uit te voeren.  

Wat merkt u als klant van deze upgrade?
Wanneer wij onze onderhoudswerkzaamheden uitvoeren op de ATOSI-diensten zullen deze niet bereikbaar zijn. Er zal geen data verloren gaan. Functionaliteit noch userinterface worden door deze release geraakt.

Wanneer gaan wij deze onderhoudswerkzaamheden uitvoeren?
22 januari 2023 tussen 08.30-13.00 CET

Verwachte duur van de hinder
Maximaal 4,5 uur.

Heeft u vragen over de geplande werkzaamheden, dan graag via ons klantportaal een bericht sturen of mailen naar: servicefs@solera.nl

We proberen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden en excuseren ons alvast voor eventueel hierdoor veroorzaakt ongemak.

Opgelost: Verstoring verlengen VERLOPEN bedrijfscertificaten.

5-1-2023 De verstoring met het ophalen van VERLOPEN Bedrijfscertificaten is opgelost. Indien uw Bedrijfscertificaat is verlopen in 2022 kunt u de optie Ophalen gebruiken in de ABC Tool. U ontvangt dan een nieuw Bedrijfscertificaat.

Op dit moment is het niet mogelijk om een VERLOPEN bedrijfscertificaat te verlengen.

Als uw bedrijfscertificaat een einddatum heeft vóór 1-1-2023, krijgt u een foutmelding bij het gebruik van de ABC Tool: “Curl Error number 58”. 

Mocht u het Bedrijfscertificaat nog willen verlengen, neemt u contact op met Solera via 088-6006400.

ALGEMENE STORING DW PRO

22-12-2022 10:12 De verstoring met DW pro is opgelost.


22-12-2022 09:45 Op dit moment is er een algemene storing met DW pro, waardoor diverse functionaliteiten niet werken. Wij werken aan een oplossing.

[OPGELOST] ALGEMENE STORING DW PRO

19-12-2022 12:19 De verstoring met DW pro is opgelost.


19-12-2022 11:38 Op dit moment is er een algemene storing met DW pro, waardoor diverse functionaliteiten niet werken. Wij werken aan een oplossing.

[OPGELOST] 14-12-2022 Traagheid ATOSI omgevingen

Update 13.00 uur, wat Solera betreft is de storing niet meer van toepassing. Ervaart u dit anders dan vernemen wij dat graag.

Beste klant, door technische redenen is de performance van de ATOSI Productie omgeving verminderd op dit moment.

U kunt hierdoor vertragingen ervaren in het afhandelen van verzoeken en rekenboxen kunnen mogelijk errors/timeouts genereren.
Bijvoorbeeld bij het gebruik van applicaties zoals VPI en ATOSI. 

Solera doet er alles aan om deze issues zo spoedig mogelijk op te lossen. Wij houden u op de hoogte zodra deze issues zijn opgelost. 

Onze welgemeende excuses voor het ongemak

[OPGELOST] VERSTORING AUDATEX NORMCALCULATIE VANUIT DW PRO

05-12-2022 09:20 De verstoring met de Audatex Normcalculatie in DW pro is opgelost.


05-12-2022 07:36 Op dit moment is het niet mogelijk een Audatex normcalculatie te maken vanuit DW pro. Wij werken aan een oplossing.

Opgelost: 29-11 13:30 uur Storing VPI premieberekening Allianz Global Assistance

29-11 om 29-11-2022: De verstoring is opgelost.

10:00 uur: Eerder deze morgen was de verstoring afgemeld. Helaas is het berekenen van een premie nog niet mogelijk. Wij zijn er mee bezig.

29-11-2022: De betreffende (premie) berekeningen kunnen weer worden gedaan!

Sinds 13.30 uur 24-11-2022: Bij het berekenen van een premie voor DRAV, CZV, MAPH en DZV van Allianz Global Assistance komt de volgende melding naar voren:
De opgegeven login gegevens zijn niet geldig. Er is een onbekend probleem.

Solera is ermee bezig om dit op te lossen