Update 31-1 13:00 uur:

Het testen is nog gaande. Wij zijn in afwachting van testresultaten van onze klanten. Verdere communicatie vindt plaats met direct belanghebbenden. Voor de verdere afhandeling van de verstoring gaat Solera een Post Incident Report maken.

Update 30-1 16:30 uur:

Het testen en waar nodig aanpassen van de aangeboden oplossingen is gaande. Morgenochtend informeren wij u vóór 11 uur over de laatste status.

.Update 30-1 11:30 uur:

Vanochtend kunnen wij melden dat de grote issues voor onze klanten zijn opgelost.

Heel specifiek voor een klein aantal Rekenboxen lopen nog issues. Hier kunnen klanten van Achmea Avéro en de Goudse mogelijk impact van hebben.

Onze developers zijn in directe contact met de klanten om hier een zo snelle mogelijke oplossing voor uit te rollen.

De volgende update volgt rond 13:00 uur.

Update 26-1 15:45 uur:

De werkzaamheden mbt de issues vorderen. Voor nu geen wijziging. De volgende update is morgen 27-1 rond 10:00 uur.

Update 13:20 uur:

We hebben al een behoorlijk aantal issues opgelost. Op dit moment zijn er nog een aantal bevindingen waar hard aan gewerkt wordt. 

De bevindingen die we op dit moment nog ervaren zijn de volgende:

1.        In bepaalde gevallen problemen met herhalende entiteiten

2.        Time-outs bij berichten met veel data

3.        Bepaalde errors worden onderdrukt, dus geen valide foutmelding die wordt teruggestuurd

 We zien de bevindingen met name terug bij collectieve inkomens producten. 

Qua oplossingsrichtingen zijn we nu bezig met de volgende acties:

  1. Settings aanpassen om time outs issues op te lossen

  2. Apache settings aanpassen om valide foutmeldingen te genereren

  3. Na het in kaart brengen welke producten te maken hebben met herhalende entiteiten, zijn wij per product aan het nalopen om te bekijken of er fouten optreden. Deze fouten worden vervolgens direct opgelost. Qua prioriteit focussen we ons nu op de rekenboxen die het meest gebruikt worden zodat de overlast beperkt wordt.

 Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.

 De volgende update is rond 15:30 uur.

Op dit moment kunt u de volgende issues ervaren:

Op een aantal soapcalls zijn er incidentele fouten. De root cause voor deze issues is bekend en we zijn bezig om de gevonden oplossing zouit te rollen.

Voor het issue van de herhalende entiteiten zijn wij de getroffen rekenboxen aan het doornemen en waar nodig aanpassen. 

Solera doet haar uiterste best om uw issues op te lossen. Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.

De volgende update is rond 13:00 uur.

Update 17:35 uur. Ondanks onze inspanningen zijn de issues nog niet opgelost. Morgenochtend volgt een update.

Update 14:55 uur: Helaas zijn de issues nog niet opgelost. We zijn hard bezig met onderzoek en oplossing. Zodra hierover meer over bekend is, informeren wij u. Een volgende update volgt rond 16:30 uur.

Helaas zijn er op dit moment nog een aantal issues met betrekking tot de rekenboxen waar u als klant mogelijk mee geconfronteerd wordt.

De bij ons bekende issues zijn:

1. SOAP calls issues.

2. Voorwaarde en clausules komen niet terug.

3. Herhaal entiteiten gaan niet goed.

Solera doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. De volgende update volgt rond 14:30 uur.

Update 25/01/2023 12:15: Gisteravond zijn wij doorgegaan met het oplossen van de gesignaleerde storingen.

Op dit moment worden nog issues geraporteerd mbt Inkomen en Herhalende entiteiten. Deze worden met hoge priortiteit opgepakt. De getroffen klanten worden door ons direct op de hoogte gesteld via de email.

Solera blijft u op de hoogte houden via de website. De volgende update zal om 14.00 zijn.