Update 31-1 13:00 uur:
Het testen is nog gaande. Wij zijn in afwachting van testresultaten van onze klanten. Verdere communicatie vindt plaats met direct belanghebbenden. Voor de verdere afhandeling van de verstoring gaat Solera een Post Incident Report maken.
Update 30-1 16:30 uur:
Het testen en waar nodig aanpassen van de aangeboden oplossingen is gaande. Morgenochtend informeren wij u vóór 11 uur over de laatste status.
Update 30-1 11:30 uur:
Vanochtend kunnen wij melden dat de grote issues voor onze klanten zijn opgelost.
Heel specifiek voor een klein aantal Rekenboxen lopen nog issues. Hier kunnen klanten van Achmea Avéro en de Goudse mogelijk impact van hebben.
Onze developers zijn in directe contact met de klanten om hier een zo snelle mogelijke oplossing voor uit te rollen.
De volgende update volgt rond 13:00 uur.
27/01/2023 16.00: Het ziet er naar uit dat de grote issues voor onze klanten nu zijn opgelost. Wij wachten op de laatste terugkoppelingen vanuit de testers waarna wij deze verstoring kunnen melden als afgerond.
Wij zullen u hier verder over informeren op maandagochtend rondom 10:00 uur.
27/01/2023 - 12.30: Helaas zijn de issues nog niet opgelost. We zijn hard bezig met onderzoek en oplossing. Zodra hierover meer bekend is, informeren wij u. Een volgende update volgt rond 15:00 uur.
Status update issues PHP upgrade 27/01/2023 10.00:
Er is gistermiddag en avond hard doorgewerkt om de issues op te lossen.
Hieronder per bevinding de status:
Issue met herhalende entiteiten
De oplossing is gevonden voor de herhalende entiteiten. Onze mensen implementeren bij alle producten met herhalende de oplossing. Dit gaat product voor product waarbij we gisteren al een behoorlijk aantal producten gedaan hebben. En vandaag bij de resterende producten de oplossing gaan doorvoeren.
Issue bij grote berichten (teveel geheugen en time out van processen)
Onze engineers lijken de oplossing voor dit issue te hebben gevonden. Deze wordt op dit moment getest waarbij de eerste resultaten goed zijn. Omdat we zeker willen zijn dat de oplossing voor alle producten (met name verzuim producten) werkt, wordt dit nog zorgvuldig doorgetest. De verwachting is dat we begin van de middag de oplossing live kunnen brengen.
Issue Errors worden onderdrukt, dus geen valide foutmelding
Issue met de foutmeldingen is inmiddels opgelost.
De volgende update met de voortgang zal plaatsvinden om 12.00 uur.
Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze mail dan horen wij het graag.
Update 26-1 15:45 uur:
De werkzaamheden mbt de issues vorderen. Voor nu geen wijziging. De volgende update is morgen 27-1 rond 10:00 uur.
Update 26-1 13:20 uur:
We hebben al een behoorlijk aantal issues opgelost. Op dit moment zijn er nog een aantal bevindingen waar hard aan gewerkt wordt.
De bevindingen die we op dit moment nog ervaren zijn de volgende:
1. In bepaalde gevallen problemen met herhalende entiteiten
2. Time-outs bij berichten met veel data
3. Bepaalde errors worden onderdrukt, dus geen valide foutmelding die wordt teruggestuurd
We zien de bevindingen met name terug bij collectieve inkomens producten.
Qua oplossingsrichtingen zijn we nu bezig met de volgende acties:
Settings aanpassen om time outs issues op te lossen
Apache settings aanpassen om valide foutmeldingen te genereren
Na het in kaart brengen welke producten te maken hebben met herhalende entiteiten, zijn wij per product aan het nalopen om te bekijken of er fouten optreden. Deze fouten worden vervolgens direct opgelost. Qua prioriteit focussen we ons nu op de rekenboxen die het meest gebruikt worden zodat de overlast beperkt wordt.
Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.
De volgende update is rond 15:30 uur.
Update 26-1 11:00 uur: Op dit moment kunt u de volgende issues ervaren:
Op een aantal soapcalls zijn er incidentele fouten. De root cause voor deze issues is bekend en we zijn bezig om de gevonden oplossing zouit te rollen.
Voor het issue van de herhalende entiteiten zijn wij de getroffen rekenboxen aan het doornemen en waar nodig aanpassen.
Solera doet haar uiterste best om uw issues op te lossen. Wij verzoeken u om bij verstoringen op uw omgeving onze Servicedesk te contacteren via een mail naar Servicefs@solera.nl met vermelding van fout, maatschappij en rekenbox.
De volgende update is rond 13:00 uur.
Update 25/01/2022 17.15: Vanmiddag is een groot deel van de issues als opgelost gemeld.
Op dit moment loopt er nog een kritieke issue waarbij klanten van Achmea Avero en de Goudse een netwerk error krijgen bij het direct verbinden met inkomen/verzuim rekenboxen. Hier zijn onze developers nog hard mee bezig. Zodra dit opgelost is en succesvol getest is door Solera, zullen de klanten per direct op de hoogte gebracht worden. De volgende update op de website vindt morgen om 10.00 plaats.
Update 25/01/2022 14:20: De klant specifieke issues zijn nog aanwezig. De getroffen klanten worden direct door hun business analyst geïnformeerd.
We zijn hard bezig met onderzoek en op zoek naar een oplossing. Zodra hierover meer bekend is, informeren wij u. De volgende update zal rond 16.00 zijn.
Update 25/01/2022 12:15: Gisteravond zijn wij doorgegaan met het oplossen van de gesignaleerde storingen.
Op dit moment worden nog issues gerapporteerd mbt Inkomen en Herhalende entiteiten. Deze worden met hoge prioriteit opgepakt. De getroffen klanten worden door ons direct op de hoogte gesteld via de email.
Solera blijft u op de hoogte houden via de website. De volgende update zal om 14.00 zijn.
Update 17:35 uur. Ondanks onze inspanningen zijn de issues nog niet opgelost. Morgenochtend volgt een update.
Update 14:55 uur: Helaas zijn de issues nog niet opgelost. We zijn hard bezig met onderzoek en oplossing. Zodra hierover meer over bekend is, informeren wij u. Een volgende update volgt rond 16:30 uur.
Helaas zijn er op dit moment nog een aantal issues met betrekking tot de rekenboxen waar u als klant mogelijk mee geconfronteerd wordt.
De bij ons bekende issues zijn:
1. SOAP calls issues.
2. Voorwaarde en clausules komen niet terug.
3. Herhaal entiteiten gaan niet goed.
Solera doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. De volgende update volgt rond 14:30 uur.