Verstoring bij AudaID OPGELOST

13-7-2022 11:43: VERSTORING AUDAID OPGELOST

De verstoring is sinds 11.30 opgelost.

13-7-2022 11:00: VERSTORING AUDAID

Momenteel is er een verstoring met AudaID. Alle merken zijn onbeschikbaar.

Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte over de voortgang.


Verstoring bij AudaID Volvo

11-7-2022 15:00: VERSTORING VERHOLPEN

De verstoring bij Volvo in AudaID is verholpen.

8-07-2022 11:29: UPDATE

Naar verwachting is de verstoring bij Volvo aanstaande maandag opgelost. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.

5-07-2022 11:51

Momenteel is er een verstoring met AudaID bij Volvo.

Wij werken aan een oplossing.

 

Onze excuses voor het ongemak.


OPGELOST : Verstoring Synchronisatie DWPRo - Audaflow

Update 23-06-2022 12:48

De verstoring is opgelost


Er is op dit moment een verstoring in de synchronisatie service tussen DWpro en Audaflow. Hierdoor kunnen b.v. AudaMobile & Thatcham of VHC documenten soms niet of vertraagd synchroniseren.

Onze teams zijn bezig aan een oplossing. Houd deze pagina in de gaten voor voortgang rapportage.

OPGELOST: ACF Verstoring

Update 22-6-2022

De verstoring met ACF is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.


Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van ACF.

Er worden geen facturen ontvangen in ACF.

Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!

OPGELOST: DWCentral verstoring

Update 29-6-2022

De verstoring met DWCentral is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.


Update 23-6-2022

Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van DWCentral rapportages.

Niet alle beschikbare rapportages geven resultaat.

Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!


Update 22-6-2022

De verstoring met DWCentral is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.


Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van DWCentral rapportages.

Niet alle beschikbare rapportages geven resultaat.

Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!

OPGELOST ; Algemene storing Solera sites en applicaties

Update 12:19

De verstoring aan de DWpro services zijn verholpen. Het kan zijn dat u het komende uur nog verstoring waarneemt in de werkplaatsapp, dit lost zichzelf binnen 60 minuten op.


Update 10:43 : DWPro services ondervinden nog steeds problemen. Onze teams zijn bezig met een oplossing.


Update 10.10 uur: de meeste systemen van Solera zijn weer beschikbaar.
Mocht u nog problemen ervaren, dan vernemen wij dat graag.


Update 09.50 uur:
De storing is nog steeds van toepassing, niet te gebruiken zijn onder meer:

  • STS webclient

  • Audascan

  • Roy-data

  • Property

  • DWPro


09.30 uur update: Er is sprake van een landelijke storing die ook Solera raakt, wij houden u op de hoogte.
Zie bijvoorbeeld https://www.nu.nl/tech/6207692/wereldwijd-veel-websites-onbereikbaar-vanwege-storing-bij-cloudflare.html


09.00 uur: Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van Solera sites, applicaties.

Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!

Via deze melding zullen wij ook updates doorgeven.

Verstoring op AudaID

De verstoring met AudaID is opgelost.
Onze excuses voor het ongemak.

Opgelost: Storing MS Portaal, geen meldingen via Support mogelijk

12.00 uur. Het is weer mogelijk om meldingen te benaderen en/of toe te voegen via MS Portaal.
Excuus voor het ongemak!

Op dit moment is het niet mogelijk om via MS Portaal meldingen in te dienen en/of te raadplegen.

We zijn ermee bezig en houden u via deze melding op de hoogte.

Groot onderhoud op de DWPRO Centrale omgeving

Update 13-06-2022

Beste DWPro gebruiker,

Graag informeren wij u over de nieuwe datum en tijd voor het onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren op de DWPRO Centrale omgeving op maandagavond 20 juni.

Van maandagavond 20:00 uur t/m dinsdagochtend 04:00 uur kunt u geen gebruik maken van de centrale systemen met DWPRO. Dit betekent dat u verstoring kunt ervaren bij gebruik van o.a; Qapter, Calculeren, Werkplaatsapp, DWCentral, Receptieapp, Dispatch etc.

Ons advies is DWPRO niet te gebruiken tijdens het onderhoud.


Update 10-06-2022

Beste DWPro gebruiker,

Tijdens de voorbereiding en testen van de geplande upgrades aan de centrale systemen van DWPRO zijn wij helaas tegen een aantal issues aangelopen. Uit analyse van onze technische teams blijkt dat er risico is op verstoring aan onze dienstverlening. Wij hebben hierdoor besloten het geplande onderhoud van dit weekend (zaterdag 11 en zondag 12 juni) tot nader order uit te stellen.

Het uitstel heeft geen directe gevolgen voor de werking van DWPro.

Wij verwachten a.s. maandag na verdere analyse een nieuwe datum te communiceren.

Onze excuses voor eventueel ongemak.


Graag informeren wij u over onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren op de DWPRO Centrale omgeving op zaterdag 11 en zondag 12 juni.

 

Omdat veiligheid van uw data essentieel is dient de communicatie tussen DWPro en de centrale systemen als Audatex-calculaties en communicatie met andere Solera-servers (bijvoorbeeld de werkplaatsapp of DWCentral), veilig te gebeuren. Om deze reden wordt de data die verstuurd wordt, versleuteld. Door de ontwikkelingen in de automatisering is deze versleuteling in oudere versies van besturingssystemen niet meer aanwezig of ondersteund door Microsoft.

Deze upgrades stellen ons in staat om onze klanten een betere product beschikbaarheid, stabiliteit en veiligheid te bieden.

 

Van zaterdagochtend 08:00 uur t/m zondag 17:00 uur kunt u geen gebruik maken van de centrale systemen met DWPRO. Dit betekent u verstoring kunt ervaren bij gebruik van o.a; Qapter, Calculeren, Werkplaatsapp, DWCentral, Receptieapp, Dispatch etc.

Ons advies is DWPRO niet te gebruiken tijdens het onderhoud.

Opgelost: Storing MS Portaal, na inlog alleen achtergrondscherm

Vanochtend heeft zich tijdelijk een probleem voorgedaan bij inlog in MS Portaal.

Na inlog werd alleen de achtergrond getoond. De ‘tegeltjes’ die leiden naar de verschillende functionaliteiten werden niet getoond.

Dit probleem is om 10.05 uur opgelost. Wanneer de browser opnieuw wordt gestart en weer wordt ingelogd, worden de tegeltjes weer getoond.

Probleem bij goedkeuring expertise in ESA

Op dit moment ondervinden wij problemen bij goedkeuring expertise op ESA dossiers. Hierdoor kan het voorkomen dat dossiers onterecht op wachtstatus blijven hangen en niet geaccordeerd worden richting reparateurs.

Opgelost: Storing bij gebruik VPI rekenboxen in ATOSI

15.15 uur: De storing is opgelost. De rekenboxen zijn weer te gebruiken vanuit ATOSI.

14.50 uur: Op dit moment is er sprake van een storing bij het gebruik van VPI rekenboxen binnen ATOSI.
We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.

[OPGELOST] AudaID; Fiat, Alfa Romeo & Lancia niet beschikbaar

De verstoring bij onderstaande merken is verholpen.

—————————————————————————————————-

Voor de merken Fiat, Alfa Romeo & Lancia is AudaID tijdelijk niet beschikbaar. Oplossing ligt aan de kant van de fabrikant, een doorlooptijd is nog niet bekend.

Zodra er een update is zullen wij die op deze site plaatsen.

[OPGELOST] Grote verstoring op Automotive dienstverlening

Update 11 april 16:29

De storing is opgelost voor alle gebruikers


Update 11 april 09:45

Er blijken bij sommige gebruikers nog problemen te zijn met na het opstarten van Qapter waardoor onderstaande foutmelding verschijnt.


Wij werken aan een oplossing.


Update 11 april 08:53

De storing met inloggen is opgelost. Alle diensten zijn nu bereikbaar. Het kan zijn dat u eerst uw browser(s) en backoffice opnieuw moet opstarten.


Update 11 april 07:37

De storing is grotendeels opgelost er blijken echter nog problemen met het inloggen. Waardoor de meeste diensten momenteel niet te gebruiken zijn.


Wij ondervinden op dit moment een grote verstoring op vrijwel onze gehele Automotive dienstverlening.

Onderstaande diensten zijn momenteel niet bereikbaar :

  • Qapter Schadevastlegging

  • Audatex calculeren

  • Xpress calculeren

  • Audaflow

  • Qapter Claims

  • DWgo!

  • AudaID

De verstoring heeft verschillende oorzaken, welke bij ons bekend zijn. Onze teams zullen vannacht doorwerken om oplossingen te creëren en deze in productie te kunnen brengen.

Uiterlijk maandagochtend 11 april om 8:00u plaatsen wij hier een update.

Wijzigingen IP-adressen Solera dienstverlening

Update 24-03-2022

Toevoeging FAQ document


Update 17-03-2022

Wijziging datum onderhoud naar 9 april 2022


Graag informeren wij u over onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren in ons datacenter.  Deze upgrades stellen ons in staat om onze klanten een betere product beschikbaarheid, stabiliteit en veiligheid te bieden.

 Het onderhoud zal starten op zaterdag 9 april om 18:00u en wij streven ernaar om dit af te ronden in de ochtend van zondag 10april 2022.  Het is mogelijk dat u downtime of onderbreking van onze dienstverlening ervaart tijdens deze periode.

Indien u gebruik maakt van IP-filtering (whitelisting) dan dient u onderstaande IP-range toe te voegen om na het onderhoud toegang to onze dienstverlening te houden.

Pas IP-filtering aan !

Indien u gebruik maakt van IP-filtering dan dient u deze IP-range toe te voegen om na het onderhoud toegang to onze dienstverlening te houden.

* Om misverstanden te voorkomen; de oude IP-adressen dienen actief te blijven dus deze niet verwijderen.


Let ook op ; wij kunnen simpelweg niet detecteren of u gebruik maakt van IP-filtering, het heeft dan ook geen zin om deze vraag bij onze support afdeling neer te leggen. Leg het neer bij uw systeembeheerder.

 Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit onderhoud kan veroorzaken. We verzekeren u dat we alle stappen zullen nemen om de onderbreking van de services tot een minimum te beperken.

Indien u vragen of opmerkingen heeft verzoeken wij u contact op te nemen via DataCentreMigrations@Solera.com

Opgelost: Verstoring RDW batchaanlevering via TIME (Aims)

Update 16.25 uur Storing opgelost, RDW mutaties kunnen weer worden aangeleverd via TIME (Aims)

Op dit moment is er een verstoring in het aanlevering van RDW mutaties via TIME (Aims). Wij hebben het RDW hierover geïnformeerd. Zij werken aan een oplossing.