Overzicht van TIME verzenders
Viewing entries in
Berichtendiensten
Overzicht van TIME verzenders
AIMS staat voor Abz Internet Messaging System en is het berichtenplatform van Solera dat gebruikt wordt voor het berichtenverkeer binnen de verzekeringsbranche en de automotive schadeherstel branche..
Een AIMS-postbus is de fysieke postbus op het SOlera berichtenplatform (zie “Wat is AIMS”). Solera dienstpostbussen zijn specifieke AIMS postbussen: bijvoorbeeld o.a. ESA-postbussen, Roydata-postbussen, en Audaboxen. Een I09-postbus is een andere type AIMS-postbus; dit type postbus wordt gebruikt binnen voor berichtenverkeer binnen de verzekeringswereld..
Solera kan alle - of een deel - van de documenten opnieuw in uw postbus zetten. Restore is kosteloos. Wel wordt het opnieuw plaatsen van documenten in de postbus opgeteld bij uw verbruik.
Ja, alle ontvangen documenten worden meegeteld in uw verbruik van STS Berichtendienst. Dit gebeurt in facturabele eenheden:
1 ontvangen document is 8 facturabele eenheden.
Een bericht kan meerdere documenten bevatten.
U kunt uw berichten alleen downloaden per getoonde selectie. Alle berichten die op de pagina worden weergegeven, worden dan in één keer gedownload.
Op de STS Webclient vindt u een tabblad ‘uitleg’. Hier kunt u lezen hoe u een document kunt downloaden.
De link naar de STS Webservice is: https://www.abzportal.nl/stswebclient/
Solera meldt nieuwe postbussen 2 keer per maand aan bij de Verzekeraars en Volmachten, die hebben aangegeven dit digitaal te kunnen ontvangen.
In sommige gevallen moet u zelf de aanmelding doen. Bij twijfel kunt u het beste contact opnemen met de betreffende Verzekeraar/Volmacht.
Op zoek naar uw POR-code intermediair of uw I09-nummer? Neem dan contact op met ABZ via het Support Portaal.
Let op: vermeld hierbij altijd uw debiteurnummer voor een snelle afhandeling.
TIME is het platform voor het veilige uitwisselen van berichten en documenten van meer dan 150 verzekeraars en/of service providers richting meer dan 3.500 adviseurs.
Alle partijen die werkten met de berichtenservices EMS van Colimbra en STS van Solera zijn in 2018 overgegaan naar TIME - Total Insurance Messaging Exchange. .
U heeft de keuze uit 2 pakketten binnen TIME Intermediair.
Pakket A: TIME Intermediair Berichten & Documenten
Zoals ieder jaar en contractueel met u afgesproken, kijken wij op 1 november van het huidige jaar naar het gebruik van TIME over deze periode. Uw gebruik over de afgelopen 12 maanden bepaalt in welke prijstrede u vanaf januari bent ingedeeld.
Met het abonnement TIME Intermediair Berichten & Documenten kunt u diverse soorten berichten & documenten ontvangen van verzekeraars, serviceproviders en gevolmachtigden, o.a.:
Prolongatieberichten (PPR)
Mutatieberichten (PMB)
Bestands Interface berichten (PBI)
Rekening Courant berichten (INSPRI)
Documenten (onbeperkt te ontvangen, tellen niet mee in de staffel)
VERDER OOK GOED TE WETEN:
Uw klantdata wordt op een veilige manier verwerkt
U bespaart veel tijd door automatische verwerking van documenten en berichten
TIME en alle aanvullende diensten voldoen volledig aan alle wet- en regelgeving rondom het uitwisselen van berichten en documenten;
SIVI proof en aangesloten op eHerkenning
TIME is het platform voor het uitwisselen van berichten en documenten van meer dan 150 verzekeraars en/of volmachten/serviceproviders richting meer dan 3.500 adviseurs
Jaarlijks verwerkt TIME voor de verzekeringsbranche meer dan 200.000.000 berichten en documenten
De abonnementsprijs van dit pakket wordt bepaald door het berichtenvolume van uw kantoor. Op basis van het jaarlijks volume wordt u ingedeeld in één van de vier trede. Documenten tellen hierbij niet mee. Deze kunt u onbeperkt ontvangen. Jaarlijks per 1 november wordt uw abonnement getoetst aan het werkelijke berichtenvolume (facturabele eenheden) en indien nodig vindt aansluitend herijking van het abonnement voor het komende jaar plaats. Er vindt geen verrekening plaats van abonnementskosten over het afgelopen jaar, ongeacht of de werkelijke aantallen onder of boven de staffel vallen.
|
Trede
|
Documenten onbeperkt te ontvangen |
|
Tarief 2023 per maand (excl btw) |
TIME Intermediair Berichten en Documenten
|
Trede 1 (1 - 50.000) |
|
€ 110,71 |
|
Trede 2 (50.000 - 500.000) |
|
€ 205,41 |
||
Trede 3 (500.000 - 1.000.000) |
|
€ 394,63 |
||
Trede 4 (> 1.000.000) |
|
€ 1.064,78 |
||
TIME Intermediair Documenten
|
Vaste abonnementsprijs |
|
€ 38,42 |
Prijzen per 1-1-2023 per maand exclusief btw.
Pakket B: TIME Intermediair Documenten
Binnen dit pakket kunt u automatisch onbeperkt digitale documenten in uw assurantiesoftwarepakket ontvangen van verzekeraars, serviceproviders en volmachten.
De prijs per 1-1-2023 is € 38,42 per maand exclusief btw.
Jaarlijks in november wordt de herijking uitgevoerd. De herijkingsperiode loopt van november van het vorige jaar t/m oktober van het lopende jaar. De nieuwe prijs gaat in per 1 januari van het volgende jaar.
Het berichtenvolume TIME Intermediair Berichten & Documenten wordt gebaseerd op het aantal facturabele eenheden dat gedurende de herijkingsperiode is ontvangen in de STS postbus(sen) en de EMS postbus(sen). Ontvangen documenten worden niet meegeteld.
De rekenregels om van berichten tot facturabele eenheden te komen zijn:
Prolongaties (PPR): per geprolongeerde polis wordt 1 facturabele eenheid gerekend
Alle overige berichten: het aantal bytes van het bericht + 50 gedeeld door 100
Bijvoorbeeld 1 PMB bericht is 780 bytes groot. De rekensom wordt dan (780 +50)/100=8,3 eenheden. De decimaal wordt er afgehaald om tot een geheel getal te komen. Uiteindelijk komt hier 8 eenheden uit.
In de herijkingsperiode van november t/m oktober is net als vorig jaar het berichtenvolume gebaseerd op het aantal ontvangen facturabele eenheden in de STS postbus(sen) én de EMS postbus(sen). De ontvangen documenten zijn en blijven zonder kosten onbeperkt te ontvangen.
Trede 1 is de instapstaffel. In staffel 2 kunt u tot 500.000 facturabele eenheden ontvangen. Dit is het tienvoudige van trede 1.
Trede 1 1 – 50.000 eenheden
Trede 2 50.000 – 500.000 eenheden
Alleen als u van trede wijzigt (hoger/lager), ontvangt u daarvan bericht. Als u geen bericht hebt ontvangen, dan verandert er niets voor u. U blijft in dezelfde trede. Het maandbedrag wordt alleen verhoogd met de eventuele jaarlijkse indexatie zoals aan u bericht in een separate mail eind oktober.
U kunt van de partijen in bijgaande lijst berichten en documenten ontvangen.
Voor het ontvangen van documenten heeft u een EMS postbus nodig.
Als u al een EMS postbus heeft, maar het nummer/wachtwoord niet meer heeft, kunnen wij het nummer voor u opzoeken en u van een nieuw wachtwoord voorzien.
Als u nog geen EMS postbus heeft, dan kunnen wij deze voor u aanmaken. U ontvangt van ons de gegevens. Met het EMS postbusnummer en de inloggegevens kunt u contact opnemen met uw systeemhuis voor inrichting van de postbus in uw assurantiesoftwarepakket.
Wanneer u een EMS postbus hebt, ontvangt u van alle verzenders uit de lijst (zie vraag 9) documenten.
Wanneer u voor 2 juridische entiteiten (dus 2 KvK - inschrijvingen) gebruik wilt maken van TIME, dan dient u 2 contracten af te sluiten. U kunt er ook voor kiezen meerdere postbussen aan 1 bedrijf te koppelen. In dat geval kunt u volstaan met 1 TIME contract. Postbussen kunnen administratief van het ene naar het andere bedrijf worden overgezet.
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze collega’s van support via ServiceFS@Solera.nl of de FAQ raadplegen via https://solera.nl/time
Wij zijn daarnaast iedere werkdag bereikbaar tussen 8:00 en 18:00 uur op het nummer 088 - 600 6400, optie 3
VRAGEN M.B.T. DE VERWERKERSOVEREENKOMST
Unit4 is de partij die door Colimbra wordt ingeschakeld voor hosting en beheer. Solera staat ervoor in dat deze partij aan dezelfde contractuele verplichtingen voldoet als waaraan Solera zich behoort te voldoen.
Onze klanten zijn onder de huidige- en toekomstige wetgeving verplicht om een verwerkersovereenkomst te sluiten in geval van het uitbesteden van verwerken van persoonsgegevens (art. 14 Wet bescherming persoonsgegevens). Doet u dit niet, dan blijft u zelf verantwoordelijk voor eventuele fouten die Solera maakt bij deze verwerking. Het niet ondertekenen is om die reden zeer onverstandig en in het nadeel van uw bedrijf en uw klanten.
Wanneer u de verwerkersovereenkomst niet ondertekent, dan zullen wij dit vastleggen.
Dit betreft bijvoorbeeld kosten die voortkomen uit de tijd die gemoeid gaat met het opsporen en overhandigen van de persoonsgegevens van de betrokkene. Mogelijk is deze data versleuteld of moeilijk terug te vinden in onze systemen. Hier kan veel tijd mee gemoeid gaan.
Deze tijd willen we vergoed zien worden door de verantwoordelijke. Dat is immers de partij die voor de betrokkene een dienst levert.
De geldigheidsduur van de verwerkersovereenkomst loopt gelijk met de overeenkomst die we met de klant hebben. De ondertekening van het aanvraagformulier leidt tot een overeenkomst. Oftewel op het moment dat u het aanvraagformulier hebt ondertekend, gaat de overeenkomst in. De verwerkersovereenkomst duurt totdat de overeenkomst wordt beëindigd.