17-9-2024 16:50 uur
De verstoring is opgelost!
17-9-2024 10:15
Er is een verstoring in AudaID bij de merken Renault en Dacia. Solera is in contact met de fabrikant om deze zo snel opgelost te krijgen.
Wij houden u op de hoogte.
Solera Nederland.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
17-9-2024 16:50 uur
De verstoring is opgelost!
17-9-2024 10:15
Er is een verstoring in AudaID bij de merken Renault en Dacia. Solera is in contact met de fabrikant om deze zo snel opgelost te krijgen.
Wij houden u op de hoogte.
Solera Nederland.
12-9-2024 19:35 uur:
De nieuwe versie van het Audatex-rekenprogramma CLASS staat in productie. U kunt weer calculeren.
Met vriendelijke groet,
Solera
Donderdagavond 12 september vanaf 19.00 uur wordt een nieuwe versie van het Audatex-rekenprogramma CLASS in productie gezet.
Dit houdt in dat u vanaf 19.00 uur tot uiterlijk 22.00 uur geen Audatex-calculaties kunt maken.
Zodra de in productie name is afgerond, zullen wij dit communiceren.
Met vriendelijke groet,
Solera
2-9-2024 09:45 uur:
De verstoring bij de fabrikant is verholpen. AudaID Renault en Dacia geeft weer resultaat.
28-8-2024 10:00 uur
Op dit moment is er een verstoring met de merken Renault en Dacia in AudaID.
Er wordt gewerkt aan de oplossing. Wij houden u op de hoogte.
17:30 De verstoring is opgelost.
Er is op dit moment een verstoring in AudaID bij het merk IVECO. Solera is bezig samen met de fabrikant om dit zo snel mogelijk op te lossen. Wij houden u op de hoogte.
6-8-2024 9:00 uur
De verstoring bij Renault is opgelost, waardoor AudaID weer resultaat geeft bij de merken Renault en Dacia.
1-8-2024 9:30 uur
Er is op dit moment een verstoring in AudaID bij de merken Renault en Dacia.
Solera is samen met de fabrikant bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Wij houden u op de hoogte.
Op 31 juli 2024 tussen 08.00 en 09.00 uur voeren we updates door. De werkzaamheden nemen slechts een aantal minuten in beslag en zijn van invloed op de beschikbaarheid van de volgende producten:
Audascan360
RDW Services
Audavin
AudaID
Roydata
SVP
GlassID
Onze excuses voor enig ongemak.
22-07-2024: 10:00 Alle diensten zijn weer beschikbaar.
Update 12:30 uur. Alle diensten van Solera zijn weer beschikbaar, behalve AudaID. Hier wordt aan gewerkt.
Update 09:00 uur: de verstoring bij de Solera diensten wordt veroorzaakt door een wereldwijd Microsoft probleem. Solera heeft daarom geen zicht op oplostijd.
Er is zojuist geconstateerd dat er een verstoring is op verschillende Solera diensten. De storing heeft tot gevolg dat diensten niet beschikbaar zijn.
We zijn op dit moment de verstoring aan het onderzoeken en zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we u hier z.s.m. over informeren. Excuses voor de mogelijke overlast.
16.00: De verstoring is opgelost.
Er is zojuist geconstateerd dat er vanaf 14:34 een verstoring is op verschillende ISA-databerichten. De storing heeft tot gevolg dat uw bevraagde XML-databerichten vertraging hebben of een timeout kunnen geven.
We zijn op dit moment de verstoring aan het onderzoeken en zodra er meer informatie beschikbaar is, zullen we u hier z.s.m. over informeren. Excuses voor de mogelijke overlast.
5-7-2024 16: 30 uur:
De verstoring is verholpen.
5-7-2024 09:40 uur:
Op dit moment is er een verstoring met het ophalen van Thatcham OEM informatie (VM Methods). Hierdoor kan het zijn dat er soms een foutmelding ontstaat wanneer men de OEM informatie wilt toevoegen aan het dossier.
Wij houden u op de hoogte over de voortgang.
2-7-2024 14.00 uur:
De verstoring bij Renault is opgelost, waardoor AudaID weer resultaat geeft bij de merken Renault en Dacia.
1-7-2024 9:50 uur:
Er is een verstoring gaande in AudaID bij de merken Renault en Dacia.
Wij houden u op de hoogte over de voortgang.
Update 08.00 uur. De storing is opgelost. ATOSI en VPI zijn (weer) beschikbaar.
Op dit moment is er een technische storing op ATOSI, waardoor het mogelijk is dat niet kan worden ingelogd in het systeem. We willen laten weten dat we op de hoogte zijn en eraan werken om de omgeving zo snel mogelijk te herstellen.
Vanwege de storing in ATOSI, zijn er ook problemen met verschillende VPI (reken) diensten die via ATOSI worden benaderd.
Zodra de storing is verholpen, zullen we u hierover informeren.
Onze excuses voor het ongemak.
Donderdag 13-06-2024, tussen 21.00 en 23.59
Door onderhoud kunnen dan vertragingen of storingen optreden bij gebruik van onze (web)services.
Naar verwachting zal er een korte downtime optreden, gelieve hier rekening mee te houden bij uw werkzaamheden.
Excuus voor eventueel ongemak
Update 14-06-2024, 08.00 uur. De diensten zijn weer actief.
Op dit moment werkt RDW hard aan een oplossing. Tot die tijd kan het voorkomen dat requests via ISA last blijven houden van de situatie bij RDW. Dat houdt in dat diensten als Audascan, SVP, ROY, etc van tijd tot tijd nog steeds slecht bereikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment is er een storing bij RDW. Hierdoor zijn RDW Services niet bereikbaar. Andere ISA diensten zoals Audascan zijn op dit moment daarom ook slecht bereikbaar. We houden u via deze pagina op de hoogte van deze storing.
In verband met een kort onderhoud vragen wij u geen ESA berichten in te sturen op dinsdag 11 juni tussen 18:00 uur en 19:00 uur.
Onze excuses voor het ongemak.
Solera Nederland.
05-06-2024 10:30
VHC-rapporten (uitleesrapporten) kunnen weer verstuurd worden naar DW Pro.
05-06-2024 09:30
In sommige gevallen is niet mogelijk om VHC-rapporten (uitleesrapporten) te versturen naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
4-6-2024
De verstoring met Volvo in AudaID is verholpen. Nogmaals excuses voor het ongemak de afgelopen periode.
28-5-2024
Helaas is de verstoring met Volvo in AudaID nog altijd niet verholpen. Onze excuses voor het ongemak.
16-5-2024
Er is een verstoring bij Volvo in AudaID.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wij houden u op de hoogte.
Voor het ophalen en vernieuwen van een Solera Bedrijfscertificaat gebruikt u de ABC Tool. Vanaf 07-05-2024 is een nieuwe versie 4.1.3 beschikbaar op:
https://solera.nl/kennisbank-overzicht/bedrijfscertificaat
Versie 4.1.2 zal na 13-05-2024 een foutmelding genereren.
Voor vragen over de ABC Tool en Bedrijfcertificaten kunt u bellen met Digidentity op nummer 070-700 7976 of via een mail aan helpdesk@digidentity.eu
08-05-2024 11:30
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro is opgelost.
Het kan nog wel de gehele dag duren voordat alle achterstallige VHC-rapporten zijn verwerkt en door u zijn ontvangen.
08-05-2024 08:00
Momenteel worden verstuurde VHC-rapporten niet door DW Pro ontvangen.
Wij werken aan een oplossing.
De verstoring is opgelost.
Op dit moment is er een gedeeltelijke storing op Audascan-bevragingen, vanwege een applicatiefout bij een van onze data-leveranciers. We zijn met hen in contact en werken aan een oplossing.
29-04-2024, het onderhoud is succesvol uitgevoerd.
29-04-2024 vanaf 18.00 uur wordt een kort onderhoud uitgevoerd op de infrastructuur van de ATOSI omgeving.
De werkzaamheden kunnen een zeer korte down tijd van de omgeving betekenen('hick').
Hierdoor kunt u problemen ondervinden bij het benaderen, gebruik van ATOSI en VPIl. Excuus voor het ongemak.