25-04-2024 10:45
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
25-04-2024 09:30 uur
Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Wij werken aan een oplossing.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
25-04-2024 10:45
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
25-04-2024 09:30 uur
Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Wij werken aan een oplossing.
19-04-2024, 08.00 uur, Het noodzakelijke onderhoud is succesvol uitgevoerd.
19-04-2024 vanaf 07.00 uur wordt een update uitgevoerd voor Volmachtbeheer.nl.
De update en de noodzakelijke testen die Solera uitvoert betekenen een korte down tijd van de omgeving. Hierdoor kunt u problemen ondervinden bij het benaderen, gebruik van Volmachtbeheer.nl. Excuus voor het ongemak.
16-04-2024 14:45 uur
Momenteel is er een verstoring met de VHC (Vehicle Health Check). Wij werken aan een oplossing.
17-04-2024 10:00 uur
De verstoring met de VHC (Vehicle Health Check) is opgelost. Voertuigen kunnen weer uitgelezen worden.
De verstoring is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment is er een verstoring met het SelfService Portaal. Het aan- en uitzetten van rollen bij een medewerker lukt niet en geeft een foutmelding. Wij zijn met het probleem bezig en houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Solera
18-04-2024 Het bronbestand wordt (weer) correct aangeboden en ingelezen, verwerkt op volmachtbeheer.nl. De mutaties die zijn toegevoegd in de module Vergunningcontrole op Volmachtbeheer.nl dienen handmatig (door een ingelogde gebruiker) te worden beoordeeld en gesloten. Deze kunnen niet door een automatisch proces worden gesloten/verwijderd.
15-04-2024 update: AFM is druk met het aanpassen van het bronbestand welke kan worden ingelezen, verwerkt in Volmachtbeheer.nl, Vergunningcontrole. De verwachting is dat woensdag, 17-04-2024 de informatie v.w.b. bemiddelaars weer klopt. Excuus voor het ongemak.
Op dit moment is een gesprek gaande tussen AFM en Solera over het (on)terecht verwijderen van vergunningnummers in de geregistreerde gegevens van bemiddelaars bij het AFM wat heeft geleid tot een grote hoeveelheid mailtjes met mutaties vanuit Volmachtbeheer.nl. Deze gegevens worden namelijk, inclusief mutaties, op dagbasis aangeleverd en verwerkt in Volmachtbeheer.nl.
We zijn in overleg met IT beheer/Helpdesk van de AFM om dit issue op korte termijn op te lossen.
Update 10.10 uur: De storing bij RDW lijkt opgelost. RDW Services is daardoor weer operationeel. Wij houden de situatie in de gaten met betrekking tot eventuele terugval
Op dit moment is er een storing bij RDW die onder andere klanten van Solera raakt. Hierdoor is RDW Services op dit moment niet operationeel. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Zondag 28 april 2024 zal Solera gepland onderhoud uitvoeren op haar databases. Het gaat daarbij om een aantal kleine patches en upgrades toe te passen op de Solera Nederland PostgreSQL productiedatabases. Door dit onderhoud zullen onze producten 1,5 uur niet beschikbaar zijn. We zullen het proces starten om 0.00 uur. En het uitvoeren zal naar verwachting 1,5 uur duren.
Mocht u vragen hierover hebben neemt u dan contact op met ServiceFS@solera.nl.
28-3-2024 12.50 uur
De verstoring is opgelost. Fiat, Lancia en Alfa Romeo geven weer resultaat in AudaID.
28-3-2024 10.19 uur
Op dit moment is er een verstoring met AudaID met de merken Fiat, Lancia en Alfa Romeo.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Update: 10.10 uur Audascan is (weer) beschikbaar voor alle producten!
Totale duur urgente onderhoud 25 minuten.
In verband met urgent onderhoud op ons ATOSI systeem, kan een aantal klanten die Audascan raadplegen voor hun Auto/Motor producten, issues ervaren bij het genereren van een premie.
Wij verwachten dit onderhoud binnen een uur af te ronden.
Wij houden u via deze pagina op de hoogte.
Onze welgemeende excuses voor deze onverwachte overlast.
20-03-2024
Thatcham heeft vanochtend een tijdelijke verstoring gehad. Gebruikers van deze dienst hebben mogelijk geen reparatie informatie kunnen ophalen tussen 08:00 en 09:30. Thatcham heeft ons laten weten dat de storing inmiddels is verholpen.
15-03-2024 12:00
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro is opgelost
15-03-2024 08:00
Momenteel is er een verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
28-02-2024 16:30
De verstoring is opgelost
28-02-2024 16:20
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
13.30: De verstoring is opgelost.
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
22-02-2024 14:00 uur
De vertraging in het ESA berichtenverkeer is opgelost.
22-02-2024 10:00 uur
We willen u graag informeren dat we momenteel te maken hebben met een storing in ons ESA-systeem. Hierdoor kunnen berichten vertraagd zijn of mogelijk niet worden verwerkt. Ons team werkt hard aan het oplossen van dit probleem en we streven ernaar om de service zo snel mogelijk te herstellen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken. We houden u op de hoogte van de voortgang en danken u voor uw geduld en begrip.
Het probleem met versturen van berichten via het TIME EMS-platform richting I09-postbussen is opgelost.
Berichten geadresseerd naar I09 worden nu weer op de juiste manier doorgezet naar de betreffende I09-postbus van de ontvanger. Berichten die in eerste instantie niet zijn verwerkt, worden door Solera alsnog aangeboden.
Op dit moment zijn er problemen met het verwerken op het TIME EMS-platform van door de maatschappij aangeleverde berichten. Via update(s) op deze melding zal Solera de status doorgeven.
Donderdag 15 februari 2024 tussen 19:00 en 22:00 uur zal er onderhoud plaatsvinden aan QapterClaims. Hierdoor zullen bepaalde diensten tijdelijk niet bereikbaar zijn o.a. :
Qapter schadevastlegging
Qapter Claims / Audaflow
ESA
Compliance Rules Check
Audawatch
Het onderhoud wordt uitgevoerd om de kwaliteit van onze QapterClaims-diensten te waarborgen en het betreft een technische upgrade. Gedurende deze periode zullen er geen gegevens verloren gaan.
De bovengenoemde diensten zullen gedurende het onderhoud niet beschikbaar zijn. Uw gegevens blijven behouden.
Wij streven ernaar om het onderhoud zo snel mogelijk af te ronden en willen ons bij voorbaat verontschuldigen voor eventueel ongemak dat hierdoor wordt veroorzaakt. Als u vragen heeft over de geplande werkzaamheden, kunt u een bericht sturen naar automotive@solera.nl
Dank u voor uw begrip.
Opgelost: Wegens een technische storing is de demo omgeving van Audascan sinds 29 januari niet beschikbaar.
Er zijn problemen met een deel van de data voorziening die helaas niet op korte termijn opgelost kunnen worden.
Het implementeren van de oplossing zal nog enige tijd duren. Wij bieden hiervoor excuses aan en vragen om uw begrip.
31-01-2024 10:00 uur
De verstoring met het verwerken van VHC (Vehicle Health Check) en AudaMobile rapporten in DW Pro is opgelost.
Niet verwerkte VHC rapporten zijn alsnog naar DW Pro verstuurd.
30-01-2024 12:00 uur
De storing is helaas nog niet verholpen.
Inmiddels is duidelijk dat het niet synchroniseren van VHC rapporten een gevolg is van de verstoring op 17 januari. Hierdoor zijn in sommige gevallen geen dossiernummers toegewezen aan rapporten.
Schadeherstellers die rapporten zonder AudaFlow dossiernummer hebben kunnen daardoor niet synchroniseren naar DWpro, ook niet op nieuwe uitleesrapporten van na 17 januari.
De VHC rapporten staan nog wel op onze omgeving.
Ook het synchroniseren met AudaMobile heeft last van deze verstoring.
Op dit moment testen we een mogelijke oplossing. Als dit succesvol is, gaan wij dit bij iedereen doorvoeren.
26-01-2024 11:00 uur
Momenteel is er een verstoring met het ontvangen van VHC(Vehicle Health Check) rapporten in DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
21-1-2024: 12:15 uur:
De verstoring bij BMW en Mini is nu ook verholpen. Alle merken binnen AudaID werken weer.
23-1-2024 9.30 uur:
De algehele verstoring is opgelost. Alleen de merken BMW en Mini geven nog geen resultaat. Hier werkt nog aan gewerkt.
23-1-2024 9:00 uur:
Op dit moment is er een algehele verstoring met AudaID. Het betreft alle merken.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte.
12:15: De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
11:00: Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Excuses voor het ongemak.