Save the date: AM Branchedag 2019.

Save the date: AM Branchedag 2019.

Op 26 november aanstaande zal Solera een kennissessie geven op de AM Branchedag.
Wij presenteren onze kennissessie om 14:20. Naast deze kennissessie, zal Digidentity ook aanwezig zijn op de branchedag .

Solera’s razendsnelle OBD diagnose

Solera’s razendsnelle OBD diagnose

Vehicle Health Check detecteert in een oogwenk alle elektronische schade aan een auto. Ook de onzichtbare. Een zegen voor de schadehersteller.

Mobiel Schademelden via Stichting EPS

Mobiel Schademelden via Stichting EPS

De Stichting EPS heeft de back-end van Mobiel Schademelden vervangen. De Portaalbeheerders van het Solera Selfservice portaal kunnen daardoor geen autorisatie meer plaatsen voor Mobiel Schademelden op de digitale paspoorten.

Nieuw algemeen nummer

Nieuw algemeen nummer

Het algemene nummer van Solera is gewijzigd.
Om ons te bereiken kunt u bellen naar 088 - 600 6400

Nieuw: Dw receptie app

Nieuw: Dw receptie app

Met trots presenteren wij de Dw receptie app. Hiermee is uw receptie/front office direct verbonden met DWpro en kunt u vanuit de front office samen met de klant of bij het voertuig het dossier aanvullen, documenten ondertekenen op een tablet en direct vervangend vervoer uitgeven.

Solera sponsor van het Automotive Schade Seminar op 21 mei 2019

Solera sponsor van het Automotive Schade Seminar op 21 mei 2019

Auto’s worden steeds intelligenter en veiliger en stellen de schadebranche voor een flinke uitdaging. Hoe anticipeer je  als schadehersteller op al deze technologische ontwikkelingen. En wat voor impact hebben ze op het werk en het bedrijf?

Audascan 360: nog meer voertuiginformatie voor verzekeraars en volmachten

Audascan 360: nog meer voertuiginformatie voor verzekeraars en volmachten

Met de nieuwste release van Audascan kan nog meer informatie over voertuigen worden weergegeven: er zijn inmiddels bijna 150 datavelden opgenomen in deze dienst. Audascan 360 is uitgebreid met informatie over de reparatie kosten, reparatie frequentie en veiligheid van voertuigen op basis van miljoenen verwerkte schadeclaims*, de beschikbaarheid van standaard en optionele ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), meldcodes, sportiviteitsratio’s, diefstalgevoeligheid en de kans op diefstal van onderdelen.

Algemene Voorwaarden Solera Nederland per 1 april 2019

Algemene Voorwaarden Solera Nederland per 1 april 2019

Door te blijven voldoen aan de veranderende wet- en regelgeving, hebben wij tot deze wijziging moeten besluiten. Tegelijk hebben wij van deze mogelijkheid gebruik gemaakt om de separate sets Algemene Voorwaarden van onze dochtermaatschappijen AUTOonline B.V. en Autodata Nederland B.V. samen te voegen in deze nieuwe Solera Nederland Algemene Voorwaarden.

Genomineerd voor NVGA AM: Innovatieprijs 2019

Genomineerd voor NVGA AM: Innovatieprijs 2019

Solera is genomineerd voor NVGA AM: innovatieprijs 2019! Op 11 februari presenteren wij onze Visual Intelligence solution aan de jury en op 10 april vindt de bekendmaking plaats.

Dw pro; Een constante ontwikkeling

Dw pro; Een constante ontwikkeling

DW Pro (voorheen Delta/W) is al jaren het meest stabiele en krachtige backoffice systeem in de markt. Dat komt omdat Solera het full options backoffice-systeem continu optimaliseert en uitbreid. Dat gebeurt altijd samen schadeherstellers. Onlangs was er weer een grote update.

Nieuwe release Dw Intake

Nieuwe release Dw Intake

Op 5 december is er een nieuwe release van Dw intake in productie genomen! Dit product helpt Dealer Service Punten om een goede inname van een schadegeval te verzorgen. Met de nieuwe release is een aantal bugs opgelost en zijn daarnaast ook wat handige verbeteringen toegevoegd. Kijk op https://solera.nl/dwintake voor meer informatie

De consultants van Solera komen naar je toe!

De consultants van Solera komen naar je toe!

Onlangs bezocht Solera-consultant René Kops een schadeherstelbedrijf met aan de muur een planbord vol papieren kaartjes. Nog veel bedrijven werken daarmee, weet de consultant. René: “In DW Pro zit een agendaplanning en een digitale grafische planning: op het scherm zie je een auto van links naar rechts schuiven. Je hoeft er geen extra handelingen voor te doen, maar een goede vulling van de dossiergegevens is natuurlijk wel van belang. Een wijziging in het dossier wordt meteen zichtbaar in de grafische planning. Door bijvoorbeeld een extra monitor in de werkplaats te hangen zie je in één oogopslag hoeveel auto’s er binnen zijn, in welke fase van het herstelproces een auto is en ook bijvoorbeeld of de klant al gebeld is.”

Internationale slagkracht

Internationale slagkracht

Veel gebruikers van onze toepassingen zal de naam ‘GD&C’ weinig zeggen. Waar staat dit voor, en wat is dit voor bedrijfsonderdeel? Thomas Hermans, Director Business Development bij Solera Nederland en legt het uit.

Nieuwe  functionaliteiten  binnen Qapter!

Nieuwe functionaliteiten binnen Qapter!

Qapter is de meest geavanceerde schadevastlegging software in de markt. En dé standaard binnen de schadeherstelsector. Dat willen we zo houden. Vandaar dat we continu werken aan verbetering. Dat doen we door goed te luisteren naar onze klanten, de gebruikers van Qapter.

Solera en FRISS slaan handen ineen

Solera en FRISS slaan handen ineen

Solera en FRISS hebben de krachten gebundeld. Gezamenlijk hebben partijen gewerkt aan een oplossing waarmee volmachten eenvoudig gebruik kunnen maken van de FRISS Acceptatie oplossing. Deze wordt al jarenlang door (internationale) verzekeraars  succesvol ingezet wordt voor het accepteren van risico’s.