Selfservice Portaal

Selfservice Portaal


Wie is onze Selfservice Portaalbeheerder?

Weet u niet wie uw Selfservice Portaalbeheerder is, vraag deze dan op via het formulier Opvragen Selfservice Portaalbeheerder.


Taak van een portaalbeheerder

De Selfservice Portaalbeheerder is de persoon binnen uw organisatie die het beheer van de paspoorten op zich neemt en hierbij als een gemachtigde van de organisatie optreedt. De Selfservice Portaalbeheerder kan meerdere collega’s autoriseren als Selfservice Portaalbeheerder.

Het is van belang om minimaal twee portaalbeheerders te autoriseren, om zo de afhankelijkheid van één persoon te verminderen. Een portaalbeheerder kan digitale paspoorten aanvragen, intrekken en opzeggen. Ook heeft hij/zij inzicht in alle digitale paspoorten/eHerkenning binnen de organisatie.


Troubleshooting Bedrijfscertificaten

Troubleshooting Bedrijfscertificaten

Foutmelding: Er heeft zich een fout voorgedaan met het zenden van het request

U krijgt de melding:

foutmelding_request.png

Oplossing: 

  • U maakt gebruik van een verouderde versie van de ABC Tool.
    Download de nieuwe versie van de ABC-tool

  • U heeft geen verbinding met het Internet.


Bedrijfscertificaat (ABC) gegevens kwijt?

Als u uw inlogggevens kwijt bent, kunt u een aanvraag voor een nieuwe BCC indienen. U kunt dit op twee verschillende manieren regelen:

  1. Maakt uw organisatie gebruik van DP-Xtra? Dan kan uw portaalbeheerder zelf een BCC en/of wachtwoord aanvragen via het Selfservice Portaal.

  2. Heeft uw organisatie geen DP-Xtra en daarom ook geen toegang tot het Selfservice Portaal? Dan gebruikt u het Aanvraagformulier BCC.

Wachtwoord gekregen van ABZ
Onder 'opmerkingen' kunt u ook aangeven dat u het e-mailadres en/of wachtwoord kwijt bent. Let op: dit geldt alleen als u eerder een wachtwoord voor een postbus van ABZ heeft ontvangen.


Melding: 'The system cannot find the file specified'

Tijdens het vernieuwen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "The system cannot find the file specified".

Controleer of het huidige certificaat inderdaad aanwezig is:
- op de door u aangegeven locatie ('locatie bestand')
- en met de opgegeven bestandsnaam ('bestandsnaam').

Kunt u het huidige certificaat niet achterhalen? Dan kunt u het certificaat eerst intrekken en vervolgens weer ophalen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Bij ophalen de melding: 'decoderen van het certificaat is mislukt'

Tijdens het ophalen van uw Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "decoderen van het certificaat is mislukt".

Controleer of er een spatie staat achter het opgegeven adres.


Melding: 'verwijdering vindt alleen plaats uit het Centrale systeem'

Bij intrekken Bedrijfscertificaat krijgt u de melding: "verwijdering vindt alleen plaats uit het centrale systeem".

Oorzaak: in de aangegeven directory (‘locatie bestand’) wordt het bestaande certificaat met de opgegeven naam (‘Bestandsnaam’) niet gevonden. Het certificaat is dus waarschijnlijk op een andere plaats opgeslagen.

Klik op ‘OK’ . Nu wordt het certificaat vrijgegeven om opnieuw te halen.

Let op: mocht het bestaande certificaat nog op een andere locatie actief zijn, dan is dit hierna niet meer geldig!


Ongeldige BCC of Adres ingevuld

Bij intrekken en ophalen verschijnt de melding: "Er is een ongeldig BCC of ongeldig adres ingevoerd".

  1. Controleer of de BCC en het Adres correct zijn ingevuld en probeer het opnieuw.

  2. Bent u niet meer in het bezit van uw Bedrijfscertificaat Code (BCC)? Gebruik dan het Aanvraagformulier BCC / PPC om uw BCC op te vragen. Het opvragen van een BCC is kosteloos.


Na het aanklikken 'Ophalen' gebeurt er niets.

Krijgt u na de keuze ‘Ophalen’ alleen puntjes te zien, dan heeft u waarschijnlijk geen internet-verbinding. Controleer dit door een andere internetpagina te bezoeken.

Kunt u wel op internet, dan kan een proxyserver de werking van de ABC-tool blokkeren. De ABC-tool biedt een beperkte ondersteuning van proxyservers, zie hiervoor de ABC-tool handleiding.

Als alternatief kunt u het Bedrijfscertificaat ophalen op een andere locatie met een directe internetverbinding (dus zonder proxyserver). Heeft u het ABC opgehaald, dan kunt u het certificaat verplaatsen naar de juiste locatie.