03-04-2023 16:00: Na het doorvoeren van enkele wijzigingen is de performance van het Qapter platform gestabiliseerd. Wij monitoren de performance en voeren vannacht extra verbeteracties door.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
03-04-2023 16:00: Na het doorvoeren van enkele wijzigingen is de performance van het Qapter platform gestabiliseerd. Wij monitoren de performance en voeren vannacht extra verbeteracties door.
Wij zien in de loop van de ochtend een verslechterde performance bij het gebruik van Qapter Claims (Audaflow). Dit heeft effect op het gebruik van Qapter, het maken van een Audatex berekening, het raadplegen van dossiers in Qapter Claims en Esa - Audaflow.
Dit betekent dat er op dit moment langere wachttijden zijn bij het gebruik van deze diensten. Ook kunnen door de lange wachttijden ‘time outs’ optreden. Wij hebben dit met de hoogste prioriteit in onderzoek.
Een update volgt uiterlijk 16.00 uur. Excuses voor het ongemak.
31-03-2023 12:00: er zijn diverse aanpassingen gedaan die een verbeterd resultaat laten zien. Echter niet uitgesloten dat de verstoring nog steeds optreedt. We monitoren de situatie.
31-03-2023: Er is op dit moment een algehele verstoring bij het gebruik van Qapter Claims (Audaflow). Dit heeft effect op het gebruik van Qapter, het maken van een Audatex berekening en het raadplegen van dossiers in Qapter Claims. Dit betekent dat er op dit moment langere wachttijden zijn bij het gebruik van deze diensten. Uiterlijk 12:00 uur volgt er een update.
30-03-2023 15:00: Update; er zijn diverse aanpassingen gedaan die een verbeterd resultaat laten zien. Echter niet uitgesloten dat de verstoring nog sporadisch optreedt. We monitoren de situatie.
30-03-2023: Er is op dit moment een verstoring bij het berekenen van een Audatex calculatie.
Deze verstoring treedt onregelmatig op. Dit betekent dat er bij het berekenen van de Audatex calculatie al dan niet een foutmelding ontstaat.
In het geval van een foutmelding adviseren wij u om het berekenen van de Audatex calculatie nogmaals uit te voeren.
Op dit moment werken wij aan een oplossing. Een update volgt uiterlijk 15:00 uur.
Excuses voor het ongemak.
10.15 uur
De verstoring is verholpen.
8.30 uur. Algemene storing DWPro
Sinds vanochtend kunt u problemen ervaren met de werking van DWPro. Wij zijn er mee bezig en houden u op de hoogte.
Excuses voor het ongemak.
11:30 uur. Het inloggen op Atosi is vanaf 09:45 uur weer mogelijk.
Sinds vanochtend kunt u problemen ervaren met het inloggen op Atosi. Het inlogscherm reageert zeer traag. Wij zijn er mee bezig en houden u op de hoogte.
18:00 uur: De verstoring is opgelost. De bevragingen Audascan V8 geven resultaat.
15:01 uur In tegenstelling tot eerdere berichtgeving is de verstoring enkel opgelost voor Audascan 360 bevragingen. De bevragingen Audascan V8 geven een foutmelding. Wij zijn er mee bezig en houden u op de hoogte.
13:30 uur. De verstoring is opgelost op twee rekenboxen na. Gebruikers van die boxen worden apart benaderd per mail.
Op dit moment is het niet mogelijk om kentekengegevens op te halen via Atosi en een deel van de VPI rekenboxen. Wij zijn het issue aan het onderzoeken en houden u op de hoogte.
Onze excuses voor het ongemak.
21-03-2023, 17.00 uur UPDATE
De verstoring met Porsche in AudaID/AudaVIN is verholpen.
21-03-2023: VERSTORING PORSCHE IN AUDAID/AUDAVIN
Op dit moment ondervinden wij een verstoring bij het bevragen van kentekens/VIN’s bij het merk Porsche.
Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte over de voortgang.
Update 13.15. Mails met code komen weer binnen.
Op dit moment kan het voor komen dat de code die als 2 Factor Autorisatie nodig is, en via mail wordt verwacht, niet aankomt, waardoor nu niet in ATOSI kan worden ingelogd.
Solera is hier inmiddels mee bezig om dit op te lossen
Excuus voor de overlast.
17-3-2023 (8:00)
De vertstoring is verholpen. AudaID bij VAG werkt weer.
16-03-2023: VERSTORING VAG MERKEN IN AUDAID/AUDAVIN
Op dit moment ondervinden wij een verstoring bij het bevragen van kentekens/VIN’s bij de VAG-merken Audi, Seat, Skoda en Volkswagen.
Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte over de voortgang.
16-03-2023 De verstoring met SMS versturing vanuit DW pro is opgelost
15-03-2023 Verstoring SMS versturing vanuit DW pro
Op dit moment kunnen er vanwege een verstoring geen SMS berichten verstuurd worden vanuit DW pro. De verwachting is dat de verstoring morgen (16-03) in de loop van de dag is opgelost. Excuses voor het ongemak.
20-03-2023 De verstoring met CVI is verholpen.
08-03-2023 Op dit moment is het niet mogelijk om voertuiggegevens op te halen via CVI. We zijn druk bezig om dit probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
De verstoring is opgelost: de Servicedesk is weer bereikbaar.
Door een technische storing is de Servicedesk niet bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
De verstoring is opgelost: u kunt met een code uit een authenticator app weer inloggen.
Op dit moment is er een verstoring met het inloggen op Atosi met een authenticator app, mogelijk ziet u een foutmelding “De ingevoerde code is niet correct”. Wij houden u op de hoogte.
1630 uur: Alle interne testen zijn succesvol afgerond.
We kunnen alle producten die geraakt worden in de migratie vrijgeven voor het testen door onze klanten:
• Volmachtbeheer.nl
• VPI tariferen
• VPI accepteren
• VPI Polisinformatie
• VPI Schade behandeling
• TIME/EMS
Eventuele issues kunnen worden gemeld bij onze Servicedesk via het mailadres: servicefs@solera.nl. Per issue wordt een ticket aangemaakt in ons systeem (standaard met prioriteit P1). Op deze manier kan de voortgang van het oplossen van hiervan gemonitord worden.
15:30 uur De volgende Solera producten zijn succesvol getest en vrijgegeven voor productie:
Volmachtbeheer.nl
TIme/EMS
We gaan verder met testen en komen uiterlijk 17:00 uur met een update.
Zondag 19 februari: Zoals aangekondigd zouden wij u op de hoogte houden van de voortgang van de migratie van ons datacenter.
De eerste stappen van het migratieproces zijn succesvol verlopen. Het overzetten van alle software vanuit de oude datacenters naar het nieuwe datacenter is goed verlopen.
Bij het uitvoeren van de interne testen door Solera zijn we tegen een aantal issues aangelopen die we nog niet opgelost hebben. Dit betekent dat wij de producten nog niet kunnen vrijgeven voor het testen door klanten.
Donderdag 16 februari: Zoals u hebt kunnen lezen in eerdere communicatie over de migratie van onze datacenters hebben we ervoor gekozen om de migratie in twee delen uit te voeren zodat we maximaal focus kunnen houden op het succesvol migreren van de producten. Deze aanpak heeft bij het eerste deel van de migratie afgelopen weekend haar vruchten afgeworpen. De issues die tijdens de migratie zijn geconstateerd konden we snel oplossen. Daarmee is het eerste deel van de migratie succesvol afgerond. En hebben we de overlast voor onze klanten tot een minimum kunnen beperken.
Het tweede deel van de migratie zullen we uitvoeren op zaterdag 18 februari en zondag 19 februari.
Tijdens deze migratie worden de volgende producten gemigreerd:
• Volmachtbeheer.nl
• VPI tariferen
• VPI accepteren
• VPI Polisinformatie
• VPI Schade behandeling
• TIME/EMS
Tijdens deze migratie zullen de producten zelf niet inhoudelijk worden gewijzigd en “as is“ worden overgezet vanuit het oude datacenter naar het nieuwe datacenter.
Gedurende de migratie zijn de VPI-producten niet beschikbaar op zaterdag 18 februari tussen 22.00 en 23.00 uur. Voor TIME EMS en Volmachtbeheer.nl geldt dat deze producten niet beschikbaar zijn tussen zaterdag 18 februari 22.00 uur en zondag 19 februari 11.00 uur. Voor TIME EMS geldt dat te verzenden berichten in deze periode alsnog worden verzonden na 11.00 uur.
Tijdens de migratie zullen wij u op de hoogte houden van de voortgang via https://solera.nl/storingen-en-onderhoud. Zondag 19 februari rond 14:00 uur volgt er communicatie over het testen.
De verstoring is opgelost: 15:20 uur
Op dit moment is Atosi onbereikbaar en zijn berekeningen in VPI die via Atosi lopen niet mogelijk. We zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.
De verstoring is opgelost: Op dit moment is er een verstoring met de VPI SME Producten van Allianz. Wij houden u op de hoogte.
VPI Producten van Fatum (Guardian) geven een error 500. In afwachting van reactie/oplossing Guardian.
07-02-2023 08:00, De vertraging in het afhandelen van ESA-berichten is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
—————————————————————————————————————————————————————————————
06-02-2023 15:18, Er is momenteel nog een vertraging in het afhandelen van ESA-berichten. Onze excuses voor het ongemak.