Op donderdag 25 augustus 2022 is er onderhoud op de Bedrijfscertificaten omgeving. Tussen 16:00 en 19:00 uur zijn er onderbrekingen in de beschikbaarheid waardoor het Intrekken/Vernieuwen van een Bedrijfscertificaat niet mogelijk is.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
Op donderdag 25 augustus 2022 is er onderhoud op de Bedrijfscertificaten omgeving. Tussen 16:00 en 19:00 uur zijn er onderbrekingen in de beschikbaarheid waardoor het Intrekken/Vernieuwen van een Bedrijfscertificaat niet mogelijk is.
03-08-2022 11:45 De verstoring met VHC is opgelost.
03-08-2022 10:45 Op dit moment is er een verstoring met VHC, waardoor documenten niet ontvangen worden.
Wij werken aan een oplossing.
19-7-2022 09.24: VERSTORING AUDAID BMW/MINI OPGELOST
De verstoring bij BMW/Mini is opgelost.
18-7-2022 14:16 VERSTORING AUDAID BMW/MINI
Momenteel is er een gedeeltelijke verstoring met AudaID bij BMW/Mini. Hierdoor geven niet alle kentekens/VIN’s antwoord.
Wij werken aan een oplossing met OEM BMW en houden u op de hoogte over de voortgang.
13-7-2022 11:43: VERSTORING AUDAID OPGELOST
De verstoring is sinds 11.30 opgelost.
13-7-2022 11:00: VERSTORING AUDAID
Momenteel is er een verstoring met AudaID. Alle merken zijn onbeschikbaar.
Wij werken aan een oplossing en houden u op de hoogte over de voortgang.
11-7-2022 15:00: VERSTORING VERHOLPEN
De verstoring bij Volvo in AudaID is verholpen.
8-07-2022 11:29: UPDATE
Naar verwachting is de verstoring bij Volvo aanstaande maandag opgelost. Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
5-07-2022 11:51
Momenteel is er een verstoring met AudaID bij Volvo.
Wij werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
Update 23-06-2022 12:48
De verstoring is opgelost
Er is op dit moment een verstoring in de synchronisatie service tussen DWpro en Audaflow. Hierdoor kunnen b.v. AudaMobile & Thatcham of VHC documenten soms niet of vertraagd synchroniseren.
Onze teams zijn bezig aan een oplossing. Houd deze pagina in de gaten voor voortgang rapportage.
Update 22-6-2022
De verstoring met ACF is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van ACF.
Er worden geen facturen ontvangen in ACF.
Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!
Update 29-6-2022
De verstoring met DWCentral is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Update 23-6-2022
Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van DWCentral rapportages.
Niet alle beschikbare rapportages geven resultaat.
Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!
Update 22-6-2022
De verstoring met DWCentral is verholpen.
Onze excuses voor het ongemak.
Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van DWCentral rapportages.
Niet alle beschikbare rapportages geven resultaat.
Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!
Update 12:19
De verstoring aan de DWpro services zijn verholpen. Het kan zijn dat u het komende uur nog verstoring waarneemt in de werkplaatsapp, dit lost zichzelf binnen 60 minuten op.
Update 10:43 : DWPro services ondervinden nog steeds problemen. Onze teams zijn bezig met een oplossing.
Update 10.10 uur: de meeste systemen van Solera zijn weer beschikbaar.
Mocht u nog problemen ervaren, dan vernemen wij dat graag.
Update 09.50 uur:
De storing is nog steeds van toepassing, niet te gebruiken zijn onder meer:
STS webclient
Audascan
Roy-data
Property
DWPro
09.30 uur update: Er is sprake van een landelijke storing die ook Solera raakt, wij houden u op de hoogte.
Zie bijvoorbeeld https://www.nu.nl/tech/6207692/wereldwijd-veel-websites-onbereikbaar-vanwege-storing-bij-cloudflare.html
09.00 uur: Op dit moment zijn er problemen bij het gebruik van Solera sites, applicaties.
Wij zijn druk bezig om dit te onderzoeken en op te lossen!
Via deze melding zullen wij ook updates doorgeven.
De verstoring met AudaID is opgelost.
Onze excuses voor het ongemak.
12.00 uur. Het is weer mogelijk om meldingen te benaderen en/of toe te voegen via MS Portaal.
Excuus voor het ongemak!
Op dit moment is het niet mogelijk om via MS Portaal meldingen in te dienen en/of te raadplegen.
We zijn ermee bezig en houden u via deze melding op de hoogte.
Update 13-06-2022
Beste DWPro gebruiker,
Graag informeren wij u over de nieuwe datum en tijd voor het onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren op de DWPRO Centrale omgeving op maandagavond 20 juni.
Van maandagavond 20:00 uur t/m dinsdagochtend 04:00 uur kunt u geen gebruik maken van de centrale systemen met DWPRO. Dit betekent dat u verstoring kunt ervaren bij gebruik van o.a; Qapter, Calculeren, Werkplaatsapp, DWCentral, Receptieapp, Dispatch etc.
Ons advies is DWPRO niet te gebruiken tijdens het onderhoud.
Update 10-06-2022
Beste DWPro gebruiker,
Tijdens de voorbereiding en testen van de geplande upgrades aan de centrale systemen van DWPRO zijn wij helaas tegen een aantal issues aangelopen. Uit analyse van onze technische teams blijkt dat er risico is op verstoring aan onze dienstverlening. Wij hebben hierdoor besloten het geplande onderhoud van dit weekend (zaterdag 11 en zondag 12 juni) tot nader order uit te stellen.
Het uitstel heeft geen directe gevolgen voor de werking van DWPro.
Wij verwachten a.s. maandag na verdere analyse een nieuwe datum te communiceren.
Onze excuses voor eventueel ongemak.
Graag informeren wij u over onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren op de DWPRO Centrale omgeving op zaterdag 11 en zondag 12 juni.
Omdat veiligheid van uw data essentieel is dient de communicatie tussen DWPro en de centrale systemen als Audatex-calculaties en communicatie met andere Solera-servers (bijvoorbeeld de werkplaatsapp of DWCentral), veilig te gebeuren. Om deze reden wordt de data die verstuurd wordt, versleuteld. Door de ontwikkelingen in de automatisering is deze versleuteling in oudere versies van besturingssystemen niet meer aanwezig of ondersteund door Microsoft.
Deze upgrades stellen ons in staat om onze klanten een betere product beschikbaarheid, stabiliteit en veiligheid te bieden.
Van zaterdagochtend 08:00 uur t/m zondag 17:00 uur kunt u geen gebruik maken van de centrale systemen met DWPRO. Dit betekent u verstoring kunt ervaren bij gebruik van o.a; Qapter, Calculeren, Werkplaatsapp, DWCentral, Receptieapp, Dispatch etc.
Ons advies is DWPRO niet te gebruiken tijdens het onderhoud.
Vanochtend heeft zich tijdelijk een probleem voorgedaan bij inlog in MS Portaal.
Na inlog werd alleen de achtergrond getoond. De ‘tegeltjes’ die leiden naar de verschillende functionaliteiten werden niet getoond.
Dit probleem is om 10.05 uur opgelost. Wanneer de browser opnieuw wordt gestart en weer wordt ingelogd, worden de tegeltjes weer getoond.
Op dit moment ondervinden wij problemen bij goedkeuring expertise op ESA dossiers. Hierdoor kan het voorkomen dat dossiers onterecht op wachtstatus blijven hangen en niet geaccordeerd worden richting reparateurs.
15.15 uur: De storing is opgelost. De rekenboxen zijn weer te gebruiken vanuit ATOSI.
14.50 uur: Op dit moment is er sprake van een storing bij het gebruik van VPI rekenboxen binnen ATOSI.
We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.
Wanneer via https://dp.abz.nl/downloads/abctool-4.1.2-distribution-jre.zip de nieuwste versie van de ABC-tool wordt opgehaald, is verlengen en/of nieuw ophalen van een bedrijfscertificaat (weer) mogelijk.
11.00 uur Er is een storing bij het gebruik van de ABC-tool om een bedrijfscertificaat nieuw op te halen. Een melding verschijnt over ‘servercertificaten’. We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.
09:20 De verstoring met Atosi.nl en rekenboxen is opgelost.
09:10 uur Momenteel zijn er problemen om Atosi.nl en een aantal rekenboxen te bereiken, er wordt aan gewerkt.
De verstoring bij onderstaande merken is verholpen.
—————————————————————————————————-
Voor de merken Fiat, Alfa Romeo & Lancia is AudaID tijdelijk niet beschikbaar. Oplossing ligt aan de kant van de fabrikant, een doorlooptijd is nog niet bekend.
Zodra er een update is zullen wij die op deze site plaatsen.
Update 11 april 16:29
De storing is opgelost voor alle gebruikers
Update 11 april 09:45
Er blijken bij sommige gebruikers nog problemen te zijn met na het opstarten van Qapter waardoor onderstaande foutmelding verschijnt.
Wij werken aan een oplossing.
Update 11 april 08:53
De storing met inloggen is opgelost. Alle diensten zijn nu bereikbaar. Het kan zijn dat u eerst uw browser(s) en backoffice opnieuw moet opstarten.
Update 11 april 07:37
De storing is grotendeels opgelost er blijken echter nog problemen met het inloggen. Waardoor de meeste diensten momenteel niet te gebruiken zijn.
Wij ondervinden op dit moment een grote verstoring op vrijwel onze gehele Automotive dienstverlening.
Onderstaande diensten zijn momenteel niet bereikbaar :
Qapter Schadevastlegging
Audatex calculeren
Xpress calculeren
Audaflow
Qapter Claims
DWgo!
AudaID
De verstoring heeft verschillende oorzaken, welke bij ons bekend zijn. Onze teams zullen vannacht doorwerken om oplossingen te creëren en deze in productie te kunnen brengen.
Uiterlijk maandagochtend 11 april om 8:00u plaatsen wij hier een update.
Op het moment lukt het niet om een nieuwe gebruiker zich te laten aanmelden op het Solera portaal op basis van een eHerkenning3. Het wel/niet autoriseren van een bestaande registratie kan wel.
11 april: De verstoring is opgelost: het aanmelden met EH3 op het Solera Portaal werkt weer.