Er is een verstoring met het autoriseren binnen het Selfservice Portaal van Solera. Wij zijn er mee bezig.
Onze excuses voor het ongemak.
De verstoring is opgelost.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
Er is een verstoring met het autoriseren binnen het Selfservice Portaal van Solera. Wij zijn er mee bezig.
Onze excuses voor het ongemak.
De verstoring is opgelost.
Update 24-03-2022
Toevoeging FAQ document
Update 17-03-2022
Wijziging datum onderhoud naar 9 april 2022
Graag informeren wij u over onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren in ons datacenter. Deze upgrades stellen ons in staat om onze klanten een betere product beschikbaarheid, stabiliteit en veiligheid te bieden.
Het onderhoud zal starten op zaterdag 9 april om 18:00u en wij streven ernaar om dit af te ronden in de ochtend van zondag 10april 2022. Het is mogelijk dat u downtime of onderbreking van onze dienstverlening ervaart tijdens deze periode.
Indien u gebruik maakt van IP-filtering (whitelisting) dan dient u onderstaande IP-range toe te voegen om na het onderhoud toegang to onze dienstverlening te houden.
Pas IP-filtering aan !
Indien u gebruik maakt van IP-filtering dan dient u deze IP-range toe te voegen om na het onderhoud toegang to onze dienstverlening te houden.
* Om misverstanden te voorkomen; de oude IP-adressen dienen actief te blijven dus deze niet verwijderen.
Let ook op ; wij kunnen simpelweg niet detecteren of u gebruik maakt van IP-filtering, het heeft dan ook geen zin om deze vraag bij onze support afdeling neer te leggen. Leg het neer bij uw systeembeheerder.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit onderhoud kan veroorzaken. We verzekeren u dat we alle stappen zullen nemen om de onderbreking van de services tot een minimum te beperken.
Indien u vragen of opmerkingen heeft verzoeken wij u contact op te nemen via DataCentreMigrations@Solera.com
Update 16.25 uur Storing opgelost, RDW mutaties kunnen weer worden aangeleverd via TIME (Aims)
Op dit moment is er een verstoring in het aanlevering van RDW mutaties via TIME (Aims). Wij hebben het RDW hierover geïnformeerd. Zij werken aan een oplossing.
Woensdagavond 2 maart zullen wij vanaf 19:00 uur onderhoud uitvoeren op Atosi en de rekenboxen.
Wij verwachten geen impact op de beschikbaarheid van de systemen.
DE VERSTORING IS SINDS DINSDAGMIDDAG ROND 17.30U. OPGELOST.
Op dit moment is er een verstoring in de AudaID-bevraging (kenteken bevraging) in Qapter Claims en DWgo. Wij werken aan een oplossing.
Het bevragen van AudaID-gegevens op basis van het VIN (chassisnummer) is wel mogelijk.
Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Op 23-02-2022 van 06:30u tot circa 08:30u zal er onderhoud plaatsvinden op de AIMS Server ivm de overgang naar Real Time muteren.
Mocht u tussen 06:30u en 08:30u een error bericht ontvangen na het insturen van een bericht via AIMS, dan adviseren wij u het bericht na 08:30u opnieuw aan te bieden.
Update: Het is wel mogelijk om via het VIN/Chassisnummer AudaID gegevens op te vragen.
Momenteel is er een verstoring met AudaID. Wij werken aan een oplossing.
Ook het verkrijgen van voertuig-gegevens bij het RDW ondervindt hiervan hinder.
Update 19-4-2022 (opgelost 19 April 2022)
Op dit moment zijn de Receptie App en de Werkplaats App weer beschikbaar in de Apple Store.
Update 12-4-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 16 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 1-4-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 14 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 24-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 13 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 17-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 12 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 10-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 11 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 10 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 17:00 uur. Alle systemen zijn weer beschikbaar. We zullen de systemen vanavond extra monitoren.
Update 15:50 uur. De vertraging is nog niet opgelost.
Momenteel is er sprake van een grote vertraging op ATOSI, dit heeft ook invloed op het werken met VPI. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
15-02-2022, 10:45 uur, VPI problemen met deze specifieke producten doen zich niet meer voor.
Op dit moment kunnen zich problemen voordoen bij het gebruik van:
Reaal Gezinsongevallen_ggp;
NN VPI AVB ZPBZOM en ZP AVB
Excuus voor het ongemak
update 09.45: de verstoring is verholpen
Dat geldt ook voor de storing bij het RDW.
09.27 uur: Op dit moment is er een verstoring op de diensten Audascan, RDW en AudaID. Volgende update uiterlijk om 11.30 uur.
02-02-2022, 15.10. Storing is inmiddels opgelost, excuus voor het ongemak
02-02-2022, Vanaf 14.30 uur zijn er problemen met de premieberekening via VPI. Er wordt aan gewerkt en de oorzaak wordt gezocht.
De rekenboxen blijven bereikbaar, maar er kan een enkele seconden downtime voorkomen.
De verstoring is opgelost.
VPI RadarLive: Door een storing bij Allianz krijgt u een foutmelding bij het aanroepen van een aantal Allianz rekenboxen (RadarLive). Auto ABS, Bestelauto, Motor, Inboedel en woonhuis. Er wordt aan gewerkt.
Ook in 2022 heeft de RDW heeft maandelijkse momenten ingepland om onderhoud uit en vernieuwingen door te voeren op zijn IT-systemen om een stabiele, veilige en toekomstbestendige dienstverlening te garanderen. Dit vindt plaats tijdens diverse zondagmorgens, waardoor eventuele hinder zoveel mogelijk wordt voorkomen.
De verstoring is opgelost.
In verband met een storing kunt u bij een groot rekenboxen en Atosi een foutmelding krijgen. Onze excuses voor het ongemak.
Update 24-12-2021 15:47
Er is momenteel nog steeds een verstoring met het ophalen van Dispatch opdrachten.
Wij werken aan een oplossing en verwachten hier maandag een volgende update over te kunnen geven.
Er is momenteel een verstoring met het ophalen van Dispatch opdrachten.
Er wordt aan een oplossing gewerkt en houden u op de hoogte.
Update 20-12-2021 14:25
De storing is verholpen
Update 17-12-2021 15:23
De oorzaak van de verstoring blijkt te liggen bij VWE. Zij verwachten dat de verstoring uiterlijk maandag opgelost zal zijn.
Update 17-12-2021 12:55
Wij werken inmiddels aan enkele oplosrichtingen. Helaas is er nog geen exacte oplostermijn bekend. Omstreeks 15.00 uur plaatsen we weer een update.
Update 17-12-2021 11:17
Wij werken nog steeds met de hoogste prioriteit aan deze verstoring in audascan360. Helaas is er nog geen oplostermijn bekend. Omstreeks 12.00 uur plaatsen wij weer een update.
Op dit moment is er een verstoring in de verwerking van een deel van de voertuigdata. Dit resulteert in een 'empty string' foutmelding bij een deel van de kentekens.
De verstoring van Audascan360 kan ook effect hebben op enkele ATOSI en VPI rekenboxen die gebruik maken van deze service.
Er wordt met de hoogste prioriteit gewerkt aan het vinden van de oorzaak en de oplossing. Uiterlijk over 90 minuten plaatsen wij weer een update over de verstoring.
Update December 8, 2021 14:18
De storing bij RDW is verholpen, wij hebben onze diensten getest en deze werken weer naar behoren.
Update December 8, 2021 12:15
Het RDW werkt nog steeds met de hoogste prioriteit aan een oplossing. Helaas kunnen ze nog niet aangeven wanneer de verstoring verholpen zal zijn.
Op dit moment is er een verstoring bij RDW die invloed heeft op Solera dienstverlening. O.a AudaID, Aan -en afmelden en ophalen voertuiginformatie kunnen storingen of uitval geven.
Sinds begin November ervaren sommige gebruikers verstoring op de VHC dienstverlening. Het kan daarbij voorkomen dat uitleesrapporten niet met DWpro gesynchroniseerd worden. Deze rapporten zijn echter nog wel beschikbaar op het VHC device.
Wij kennen de oorzaak van deze verstoring en hebben reeds enkele optimalisaties doorgevoerd.
In de loop van deze week zullen wij weer een update plaatsen op deze plek.