Software- en data leverancier Solera gaat nauw samenwerken met de NVGA en het Verbond van Verzekeraars om zo de dienstverlening versneld te optimaliseren en innoveren. De samenwerking verloopt onder meer via een nieuw opgerichte klantadviesraad, waarin vertegenwoordigers van de drie organisaties participeren. “Met de klantadviesraad zijn we in staat om samen sneller in te spelen op essentiële ontwikkelingen binnen het volmachtkanaal,” aldus Quintin Nouwen, managing director Insurance bij Solera.
Solera’s Security and Global IT Operations teams are continuing to work to ensure Solera systems are protected, mitigated against, or remediated from any impacts related to CVE-2021-4428 (Log4j vulnerability).
Vanaf 7 januari 2022 zijn Digitale Paspoorten niet meer geldig en kunt u hiermee ook niet meer inloggen op Atosi. Atosi gaat over op twee-factor inlogmethode, om de veiligheid te vergroten. Vanaf half januari 2022 kunt u inloggen via twee-factor authenticatie (2FA); vanaf begin februari is het verplicht
Cooperation aims to demonstrate that Qapter Intelligent Estimating can be used to automate claims processing.
De TIME berichten en documenten postbus van Solera is al langer de leidende postbus voor verzekeraars, volmachten, serviceproviders en het intermediair. In deze keten werkt de TIME postbus altijd op basis van de SIVI standaarden, waaronder het GRS-protocol.
Asirom introduces Qapter® to bring artificial intelligence in the underwriting process for the CASCO car insurance product. Asirom VIG is the first company in Romania and one of the first in Europe to use artificial intelligence (AI) in the risk inspection process for the vehicles it takes out in insurance.
Solera announced the global rollout of their state-of-the-art Artificial Intelligence (AI) solution, Qapter®, to automotive repair and bodyshops in Europe and North America. Customers using Qapter will have the ability to empower non-skilled damage appraisers to create estimates in under three minutes.
As workloads return to some sense of normal, vehicle repairers are now having to operate under new measures and adhere to social distancing practices to maintain safety – whether that be larger work bays, rotated shifts, fewer hours, or a permanent workforce reduction.
A picture is worth a thousand words. In this case, the right set of pictures could be worth hundreds of dollars. With modern technology and guided photo capture tools, it’s easier than ever for a policyholder to initiate the first step in the claims processes. The images can then by processed to deliver a faster, more accurate early identification of total loss, pre-estimate repair costs and get the claims cycle working faster.
The latest Qapter® Intelligent Self-Service Computer Vision Module Poised to Redefine Claims Processing
Uit onderzoek van Solera blijkt consumentenvoorkeur voor verzekeraars en herstelbedrijven die digitale kanalen vooropstellen
Hierbij is één van de volgende twee situaties aan de orde:
U heeft nog niet eerder een “oud” Digitaal Paspoort gehad of Aan dit Digitaal Paspoort is een ander e-mail adres gekoppeld dan voorheen aan uw (oude) Digitaal Paspoort.
Recent heeft Digidentity u geïnformeerd dat u vóór 1 oktober 2020 uw Digitaal Paspoort moet omruilen voor een nieuw Digitaal Paspoort en/of eHerkenning. Door een wereldwijd spelend issue met certificaten zal uw (oude) Digitaal Paspoort ná 1 oktober niet meer bruikbaar zijn en heeft u hiermee geen toegang meer tot Solera diensten.
In dit bericht vind u het stappenplan, de locatie van de nieuwe portals en u kunt zich aanmelden voor verschillende webinars.
Als het goed is heeft u al meegekregen dat Digitale Paspoorten vóór 1 oktober 2020 moeten worden ingeruild voor een nieuw Digitaal Paspoort en/of eHerkenning.
Om u zo goed mogelijk hierbij te begeleiden, organiseren wij op 2 momenten een webinar om de benodigde stappen met u door te nemen en toe te lichten.
Hierbij leest u de augustus 2020 editie van de Market Scan nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief wordt verstuurd aan alle bedrijven die actief zijn in het volmachtkanaal in Nederland. De nieuwsbrief wordt gelezen door de medewerkers en leden van: ruim 40 verzekeraars; meer dan 250 volmachtbedrijven; NVGA; systeemhuizen; SIVI; andere partijen die actief zijn in het volmachtkanaal.
Het implementeren van AI-technologie verbetert de claimworkflow en levert tegelijkertijd andere voordelen op voor verzekeraars en schadeherstelbedrijven. Onze nieuwste blog behandelt hoe digitale oplossingen de verborgen, reeds bestaande en frauduleuze schades aan voertuigen detecteert en identificeert:
In de week van 10 tot 14 augustus hebben we al onze klanten die gebruik maken van Digitale Paspoorten geïnformeerd over de acties die nodig zijn vóór 1 oktober 2020. Als beheerder voor uw bedrijf van het Self Service Portaal van Solera heeft u hier een belangrijke en onmisbare rol in.
Lees onze laatste blog en ontdek hoe wij onze technologieën future-proof maken en er voor zorgen dat ze actueel blijven, ondanks de voortdurende evolutie in materialen en nieuwe modellen die op de markt worden gebracht
In het afgelopen jaar hebben SIVI, Digidentity en Solera Nederland u geïnformeerd over de overgang van het Digitaal Paspoort naar eHerkenning vanaf september 2020.
Deze transitie wordt nu beïnvloed door een technisch issue met certificaten. Dit issue heeft wereldwijd impact op vele technologie platformen en is niet gerelateerd aan Solera technologie. Door dit issue moeten alle bestaande Digitale Paspoorten vóór 1 oktober 2020 worden ingeruild voor een nieuw Digitaal Paspoort en/of eHerkenning.
Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit overzicht met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.
Solera Nederland is sinds 1 juni 2020 mede-eigenaar van Sector Orange; het bedrijf dat de voormalig eigenaren van Colimbra na hun vertrek bij Solera in de zomer van 2019 hebben opgericht. Sector Orange richt zich op het ontwikkelen van klant specifieke en innovatieve ICT concepten voor de verzekeringsindustrie.
De kracht van Solera’s oplossingen zit in de combinatie van data science en schadeherstel kennis, hierdoor wordt de integratie van geautomatiseerd calculeren versneld. Onze nieuwe blog onderzoekt hoe deze hybride aanpak het schadeherstel proces kan versnellen en vereenvoudigen.
Hoe kunnen mensen en #AI samenwerken in de hedendaagse claimjourney? Door vakbekwaamheid met behulp van de “human-in-the-loop” aanpak en technologie te versterken, worden systemen slimmer en interacties zinvoller.
STICHTING CONTACTGROEP AUTOMATISERING BREIDT VERDER UIT
De Stichting Contactgroep Automatisering heeft in de afgelopen periode zes nieuw deelnemers welkom mogen heten. De Stichting voorziet dat in de komende periode veel financieel advieskantoren nog afhankelijker worden van het goed functioneren van hun automatiseringssystemen.
Wij hebben u in januari geïnformeerd over de veranderingen in 2020 als gevolg van de overgang van Digitale Paspoorten naar eHerkenning. Onderstaand leest u een update met betrekking tot dit onderwerp.
Op 25 mei wordt de volgende release van Dw pro uitgebracht. Voor Dw pro gebruikers worden de Dw pro releasenotes gedeeld in ‘mijn Dw pro’.
Het is inmiddels duidelijk dat de schadeherstelmarkt behoorlijk geraakt wordt door de coronacrisis.
Als facilitator van een groot aantal processen in de schadeherstelmarkt heeft Solera hier een duidelijk beeld bij. We willen dit wekelijks met u delen om u een globaal inzicht te geven in de gevolgen die de crisismaatregelen hebben voor de autoschadeherstelbranche.
We zijn verheugd te kunnen melden dat MS Amlin en Midglas hebben besloten om hun producten via VPI te distribueren naar hun volmachten.
Ondervindt uw dienstverlening problemen door een verstoorde Solera-dienst? Als de storing al bij ons bekend is, staat die in het volgende overzicht: overzicht van storingen en onderhoud.
Wij werken aan een oplossing.
Staat uw storing er niet tussen, geef die dan door via het support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
November 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 6 november 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Oktober 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf vrijdag 4 oktober 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
September 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 4 september 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Augustus 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf vrijdag 9 augustus 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Juli 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 3 juli 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Juni 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 5 juni 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Mei 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf vrijdag 3 mei 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
April 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf vrijdag 5 april 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Maart 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 6 maart 2024 voor u beschikbaar in Audatex.
Februari 2024
De nieuwe en gewijzigde Audatex-modellen zijn vanaf woensdag 7 februari 2024 voor u beschikbaar in Audatex.