89a1f080793145.5de52813d2a6e.jpg
Digidentity-Aad_focuspull.gif
Digidentity-Aad_knop.gif
Digidentity-Still_32-oakjldqsmgy3gv1z0tvnsw3ufdguscwakt8prkllnk.jpg
inlogscherm.png

Stappenplan aanvragen digitaal paspoort


Stappenplan aanvragen Digitaal Paspoort voor Beheerders

SCROLL DOWN

Stappenplan aanvragen digitaal paspoort


Stappenplan aanvragen Digitaal Paspoort voor Beheerders

STAPPENPLAN aanvragen DIGITAAL PASPOORT

In dit stappenplan wordt beschreven hoe u als beheerder uw Digitaal Paspoort kan aanvragen.

WIJ ADVISEREN OM RUIM OP TIJD HIERMEE TE BEGINNEN.

Medewerkers binnen uw bedrijf kunnen het aanvragen van hun Digitale Paspoorten niet voltooien indien u, als beheerder, stappen 1 t/4 nog niet afgerond heeft.


Voor u Start : Internet Explorer wordt niet ondersteund, gebruik een moderne browser zoals ; Chrome, Edge of Firefox









 

89a1f080793145.5de52813d2a6e.jpg

Stap 2 : eHerkenning aanvragen


Digitaal Paspoort omruilen met eHerkenning

Stap 2 : eHerkenning aanvragen


Digitaal Paspoort omruilen met eHerkenning

STAP 2 : eHerkenning niveau 3 aanvragen

Voor het aanvragen van eHerkenning voeren de medewerkers en de beheerder de volgende acties uit:

Benodigd bij deze aanvraag zijn :

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of ID kaart)

  • Het KVK-nummer van uw bedrijf

  • Een smartphone

Voor deze registratie heeft u een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs of ID kaart) nodig en het KVK-nummer van uw bedrijf. Daarmee koppelt u het eHerkenningsmiddel aan uw bedrijf. Op die manier wordt de facturatie ook accuraat verwerkt (de werkgever krijgt een verzamel factuur).



Voor u Start : Internet Explorer wordt niet ondersteund, gebruik een moderne browser zoals ; Chrome, Edge of Firefox


Maak hieronder een keuze


Het service team van Digidentity kunt u bereiken op 070 – 700 7976 of via: https://helpdesk.digidentity.eu/hc/nl/requests/new


Digidentity-Aad_focuspull.gif

Stap 3 : Aanmaken van de bedrijfsbeheerder


Aanvraag indienen om bedrijfsbeheerder te worden voor Digidentity

Stap 3 : Aanmaken van de bedrijfsbeheerder


Aanvraag indienen om bedrijfsbeheerder te worden voor Digidentity

STAP 3 ; AANMAKEN VAN DE bedrijfs BEHEERDER IN DIGIDENTITY

Deze stap is enkel te voltooien indien je beschikt over een eHerkenning Niveau 3 van Digidentity. Klik hier om die alsnog aan te vragen.


Voor u Start : Internet Explorer wordt niet ondersteund, gebruik een moderne browser zoals ; Chrome, Edge of Firefox


inlogscherm.png

1. Log in op je Digidentity account


ddy1.png

2. Klik op Bedrijven en Machtigingen


ddy2.png

3. Klik hier

Klik op ; “ Wordt een bedrijfsbeheerder “


ddy3.png

4. Klik op

“Vraag aan “

Na het klikken worden er enkele brieven aangemaakt


ddy4.png

5. Download alle brieven

Afhankelijk van hoeveel tekenbevoegden er zijn er hoe ze gemachtigd zijn kunnen hier 1 of meerdere brieven staan. Download ze en laat ze allemaal ondertekenen.


ddy5.png

6. Laat de brieven ondertekenen

1. Vul de gevraagde gegevens in op de stippellijntjes en plaats de handtekening van de tekenbevoegde op de daarvoor bestemde plek.

2. Download de Digidentity app op je smartphone of tablet van tekenbevoegde of gebruik hiervoor de app van de medewerker.

Let op: De tekenbevoegde hoeft geen account aan te maken om de documenten te verzenden en kan gewoon de app van de medewerker gebruiken.

3. Open de app en klik op "Scan QR code" .

4. Scan de QR code van de brief en volg de instructies:

Let op: De foto van het gevraagde legitimatiebewijs en een eventuele selfie dient van de tekenbevoegde te zijn en niet van de medewerker zelf.



Het service team van Digidentity kunt u bereiken op 070 – 700 7976 of via: https://helpdesk.digidentity.eu/hc/nl/requests/new


Digidentity-Aad_knop.gif

Stap 4: Medewerkers machtigen


Medewerkers machtigen in het Digidentity Service Portaal

Stap 4: Medewerkers machtigen


Medewerkers machtigen in het Digidentity Service Portaal

 STAP 4 : Medewerkers machtigen in het Digidentity Portaal

Voordat medewerkers hun Digitaal Paspoort kunnen ophalen dienen ze door de bedrijfsbeheerder gemachtigd te worden.

Onderstaande stappen kunnen enkel uitgevoerd worden door de persoon die binnen uw bedrijf is aangesteld als beheerder.


Voor u Start : Internet Explorer wordt niet ondersteund, gebruik een moderne browser zoals ; Chrome, Edge of Firefox


inlogscherm.png

1. Log in bij Digidentity

U dient beheerder te zijn !


beheerder1.png

2. Selecteer uw bedrijfsaccount

Mocht je het bedrijfsaccount hier niet zien, log dan opnieuw in met een andere browser zoals chrome of firefox.


beheerder2.png

3. Klik op “Medewerkers”


beheerder3.png

4. Kies medewerker

Klik op de medewerker die u wilt machtigen


beheerder4.png

5. Keur goed

Klik op “Keur Goed “


beheerder5.png

6. Review

Klik op “Review”


beheerder6.png

7. Keur goed

Keur de machtigingen die je wilt geven goed


beheerder7.png

8. Verwijder machtiging op “Alle diensten”

Het is echt de bedoeling dat je op “Verwijder” klikt.

*Yes we know.. ;-) Het klinkt niet logisch. Maar houd vertrouwen…

*Dit doe je om te zorgen dat medewerkers enkel toegang krijgen tot de Solera diensten en niet b.v. belastingdienst of andere diensten van derden die ook met eHerkenning werken. Lees hier meer

let op: niet op de knop boven 'Trek in' klikken / alleen op de knop “Verwijder” zoals op afbeelding


beheerder8.png

9. Klik op “Alle diensten”

Klik na het verwijderen van de machtiging (stap 8) op “alle diensten”


beheerder9.png

10. Selecteer Solera diensten

Typ “Solera” en selecteer Solera


beheerder10.png

11. Machtig op Solera diensten

Klik op “Machtig”


beheerder11.png

12. Klik op terug

Nadat de machtiging is aangepast klik op “terug”


beheerder5.png

13. We gaan weer reviewen

Klik op “Review”


beheerder13.png

14. Nog een machtiging aanmaken

Klik op “Maak machtiging aan”


beheerder14.png

15. Kies Niveau

Selecteer Digidentity Level 3 en klik op “Voeg Machtiging toe”


beheerder16.png

16. Keur goed

Klik op “Keur goed”


beheerder17.png

17. Klik op “Alle diensten”


beheerder18.png

18. Klik op “certificaten”


beheerder19.png

19. Klik op “Digitale Paspoorten”


beheerder20.png

20. Machtigen

We raden u aan om enkel te machtigen op “aanvragen en tonen van certificaten”


beheerder21.png

21. Terug

Klik op “Terug”


beheerder3.png

22. Klaar

De medewerkersstatus staat op “goedgekeurd”


Het service team van Digidentity kunt u bereiken op 070 – 700 7976 of via: https://helpdesk.digidentity.eu/hc/nl/requests/new


Digidentity-Still_32-oakjldqsmgy3gv1z0tvnsw3ufdguscwakt8prkllnk.jpg

Stap 5: Digitaal Paspoort aanvragen


Uw DP aanvragen met eHerkenning

Stap 5: Digitaal Paspoort aanvragen


Uw DP aanvragen met eHerkenning

Stap 5 : Uw Digitaal Paspoort aanvragen

Nadat u een eHerkenning niveau 3 heeft aangemaakt moet uw bedrijfsbeheerder in het Digidentity Portaal u ook machtigen voor het ophalen van een Digitaal Paspoort. Als dat gedaan is kunt u het nieuwe Digitaal Paspoort ophalen in uw Digidentity Account. Controleer dit eerst bij uw bedrijfsbeheerder voordat u verder gaat.


Voor u Start : Internet Explorer wordt niet ondersteund, gebruik een moderne browser zoals ; Chrome, Edge of Firefox


inlogscherm.png

1. Log in op uw Digidentity account

ddy6.png

2. Klik op “Certificaten”


ddy7.png

3. Selecteer de bedrijfsaccount dat van toepassing is


ddy8.png

4. Controleer uw gegevens en klik op “Certificaten

“Bedrijfstatus” en “Medewerkerstatus” moeten op “goedgekeurd” staan.


ddy9.png

5. Klik op “Vraag aan”

Om om te ruilen moet u eerst een nieuw Digitaal Paspoort aanvragen


ddy10.png

6. Kies het soort Digitaal Paspoort

Kies voor Digitaal Paspoort op basis van eHerkenning


ddy12.png

7. Vul uw email-adres in


ddy13.png

8. Vul uw bevestigings code in

U ontvangt per email een code ; knip en plak deze en druk daarna op “Volgende”


ddy14.png

9. Oude DP intrekken

Klik op “Intrekken en verdergaan”

*Het is normaal dat 1 van de controles is afgewezen, klik maar gewoon door op “intrekken en verdergaan”


ddy15.png

10. Klik op “Volgende”

Als alle controles op groen staan kunt u verder


ddy16.png

11. Controleer gegevens

Controleer de gegevens, scroll naar beneden en klik op “Bevestigen”


ddy17.png

12. Genereer certificaat

Klik op “Genereer voor mij”


ddy18.png

13. Kies een wachtwoord

Klik op “Bewaar Certificaat” en kies zelf een wachtwoord.

Het certificaat bestand wordt automatisch gedownload naar uw computer, kijk bij uw downloads


ddy19.png

14. Start de wizard

Ga naar uw downloads en dubbelklik op het zojuist gedownloade .pfx bestand (emailadres)

Kies de archieflocatie en klik op “Volgende”


ddy20.png

15. Volgende

Klik op “Volgende”


ddy21.png

16. Geef wachtwoord in

Geef hier het wachtwoord in dat u gekozen heeft bij het aanmaken van het certificaat.

Selectievakjes :

1. Altijd aanvinken

2. “….als exporteerbaar aanmerken….”

Deze aanvinken indien u uw certificaat nog op een andere pc wenst te installeren.

Klik vervolgens op “Volgende”


ddy22.png

17. Volgende

Klik op “Volgende”


ddy23.png

18. We zijn er bijna…

Maar nog niet helemaal…

Klik op “Voltooien”


ddy24.png

19. Ja

Klik op “Ja”


ddy25.png

20. Dat was het

Klik nog 1x op “OK”

Nu is uw Digitaal Paspoort “omgeruild”


Maakt u gebruik van Mobile Access (bijvoorbeeld voor AudaMobile of DW intake) ?


Het service team van Digidentity kunt u bereiken op 070 – 700 7976 of via: https://helpdesk.digidentity.eu/hc/nl/requests/new


Stap 5a: Mobile Access en het nieuwe Digitaal paspoort


Hoe activeer je Mobile Access (opnieuw) nadat je het Digitaal Paspoort hebt omgeruild

Stap 5a: Mobile Access en het nieuwe Digitaal paspoort


Hoe activeer je Mobile Access (opnieuw) nadat je het Digitaal Paspoort hebt omgeruild

Hieronder de stappen die je moet doorlopen om je Mobile Access opnieuw te activeren en je wachtwoord in te stellen nadat je DP is omgeruild.


mobileaccess0.png

1.


mobileaccess1.png

2.

Kies in het menu rechts voor de optie “Mobile Access”


mobileaccess2.png

3.

Selecteer het zonet omgeruilde digitaal paspoort. Let op dat de verlener van het digitale paspoort. Deze moet zijn “Digidentity SIVI CA”


mobileaccess3.png

4.

Zet een vinkje bij “Aanzetten”


mobileaccess4.png

5.

Stel een wachtwoord (2x) in en klik op Opslaan


KLAAR :-)

Je kan nu inloggen met Mobile Access


inlogscherm.png

Stap 6: Inloggen met eHerkenning


Uw bestaande Digitaal Paspoort koppelen aan uw eHerkenning

Stap 6: Inloggen met eHerkenning


Uw bestaande Digitaal Paspoort koppelen aan uw eHerkenning

Inloggen met eHerkenning op Solera Diensten

  1. U heeft uw eHerkenning aangevraagd ?

  2. Uw beschikt over een Digitaal Paspoort ?

Als u 2x en Ja heeft geantwoord kunt u verder om uw eHerkenning te koppelen aan uw Digitaal Paspoort.

Om met uw eHerkenning in te kunnen loggen op de Solera diensten dient u eenmalig uw Digitaal Paspoort te koppelen aan uw eHerkenning, dit doet u door in te loggen op het Solera Portaal. Hieronder leggen we e.e.a stap voor stap uit :



SSP1.png

2. Kies eHerkenning

U krijgt een login scherm te zien :

1. Klik op eHerkenning

2. Klik op “Inloggen”


SSP2.png

3. Selecteer Digidentity

Selecteer Digidentity en klik op “Verder”


SSP3.png

4. Log in

Scan de QR code met de Digidentity app om in te loggen


Aantekening 2020-09-03 131733.png

5. Klik op Verder

Dit scherm laat zien dat u gemachtigd bent


SSP6.png

6. Kies de organisatie

Kies de organisatie van welke je de DP met eHerkenning wil koppelen en klik op “Doorgaan”

Je kan dit maar 1 keer doen, dus je kan ze ook gewoon allemaal selecteren ;-)


SSP7.png

7. Koppel de account

Koppel de account aan het bestaande Digitaal Paspoort en klik op “Doorgaan"


SSP8.png

8. DP koppelen

Je mag (nogmaals) inloggen met je eHerkenning om het DP te koppelen,

Klik op “Inloggen en Koppelen”


SSP9.png

9. Selecteer attributen

In verband met de AVG dient u toestemming te geven voor het gebruik van deze gegevens. Selecteer minimaal de verplichte attributen om door te gaan. en klik op “Verder”


SSP10.png

10. Klik op verder

U bent nu gemachtigd voor registratie

Het Solera Portaal wordt nu geopend.


Het service team van Digidentity kunt u bereiken op 070 – 700 7976 of via: https://helpdesk.digidentity.eu/hc/nl/requests/new


Dat was het, je bent klaar!


Bedankt voor het volhouden ;-)

Dat was het, je bent klaar!


Bedankt voor het volhouden ;-)