U kunt op iedere factuur de betalingsherinnering aanpassen door midden van het aantal dagen aan te passen:
Komt u er niet uit stel dan uw vraag via ons support portaal
U kunt op iedere factuur de betalingsherinnering aanpassen door midden van het aantal dagen aan te passen:
Komt u er niet uit stel dan uw vraag via ons support portaal
U kunt vanuit het dossier naar de stamgegevens gaan van het object. Dit kan ook vanuit de objectenlijst zelf:
Vervolgens klikt u op de dubbele puntjes bij de eigenaar wijzigen:
Komt u er niet uit stel dan uw vraag via ons support portaal
Allereerst moet u er zeker van zijn dat van het model grafische zones beschikbaar zijn. U kunt dit controleren via 'Assortiment Personenautos'. Indien dit wel het geval is, dient u op het dossier de mmt + US-codes te knippen en te plakken bij schade-omschrijving:
Vervolgens dient u via de knop details naar de objectdetails te gaan en te klikken op ‘verwijderd Audatex-gegevens':
Sta vervolgens de mutaties op en klik op de knop ‘verwijder AudaPad:
Als laatste stap dient u Qapter op te starten zodat er de melding komt of de bestaande gegevens van het dossier verwijderd moeten worden. Op deze melding moet u ‘ja’ te klikken om vervolgens Qapter op te starten. Let op: selecteert u handmatig de MMT-code op Qapter op te starten. Als de grafische zones worden getoond, slaat u Qapter op sluit deze om de US-codes opnieuw terug te plakken:
Komt u er niet uit stel dan uw vraag via ons support portaal
In Dw pro wordt er vanuit gegaan dat een dossier wordt gearchiveerd als dit geheel is afgehandeld. Met het archiveren is een dossier gesloten.
Toevoegen van gegevens kan alleen aan een actief dossier. De functie heeft de afgelopen periode ten onrechte open gestaan. Met de update van 30 mei 2016 is het toevoegen van documenten en foto’s aan een gearchiveerd dossier niet meer mogelijk.
Deze handleiding heeft als doel u te assisteren bij het inrichten van bevoegdheden c.q. daartoe inzicht te geven. U kunt aan elke medewerker rechten toekennen aan menukeuzes en speciale functies in Delta/W.
Deze handleiding is geschreven om te voorkomen dat er dubbele Dispatch-dossiers in DW pro worden aangemaakt. Dit is verklaarbaar en op te lossen.
Deze handleiding beschrijft de werking van DW pro in combinatie met eXchange van Schadegarant. Het is mogelijk om direct vanuit DW pro een dossier aan te melden bij eXchange en verder af te werken. Schademeldingen die door bijvoorbeeld een assurantie tussenpersoon zijn aangemaakt in eXchange, worden automatisch in DW pro geïmporteerd. Let wel: Deze handleiding beschrijft slechts de globale routering. Uiteraard zijn er meerdere routes mogelijk. Voor de procedurele werking van eXchange verwijzen we u naar Schadegarant.
Het BerichtenCentrum biedt een overzicht van alle berichtenstromen naar DW pro. Het is van belang dat u deze berichten leest en waar nodig op acteert. In dit document wordt beschreven wat het BerichtenCentrum doet, welke categorieën berichten er zijn en wordt beschreven welke eventuele acties er mogelijk zijn.
Deze handleiding heeft als doel u te informeren over de fotofunctie(s) in DW pro. Naast het standaard weergeven van foto’s in dossiers, kan dit ook per processtap e.a.
Deze handleiding beschrijft de glasmodule in DW pro. Door gebruik te maken van deze module, bent u in de gelegenheid snel en eenvoudig glascalculaties te calculeren en af te wikkelen. Allereerst worden de centrale instellingen doorgenomen, vervolgens de functionaliteiten van de glasmodule. De glasmodule bestaat op dit moment uit:
Glascalculatiemodule
Glasgarant-koppeling (eXchange)
DispatchGlas-koppeling
ESA is een communicatiesysteem tussen de schadehersteller en de leasemaatschappij. De communicatie wordt meestal gestart door de leasemaatschappij, maar kan ook door de schadehersteller gestart worden.
SupplyIT, van Direct Access, is een centraal onderdelenbestel- en registratiesysteem voor officiële merkonderdelen. Dit betekent één platform voor aangesloten merken. Schadeherstellers en universele garagebedrijven kunnen via dit systeem op een uniforme wijze onderdelen bestellen bij de officiële merkdealers. Kijk voor meer informatie en beschikbaarheid op www.directaccess.nl.
In dit document treft u alle stappen aan, die doorlopen moeten worden om gebruik te maken van de koppeling met Tevreden.nl.
DW Central is het centrale platform van Solera Nederland waarop u uw eigen dossiers kunt inzien. Uw keten ziet standaard alle dossierinformatie van dossiers waarop een contract met eigenaar ‘Uw keten’ is toegepast. Overige dossiers zijn inzichtelijk nadat u een en ander zelf heeft geautoriseerd. De dossiers worden op de achtergrond geüpload naar DW/Central. Daar hoeft u zelf niets voor te doen. U gebruikt DW pro zoals u gewend bent. DW/Central is bereikbaar via een beveiligde en versleutelde verbinding: https://www.dwcentral.nl
Deze handleiding heeft als doel u te infomeren over het boekingsproces bij het boeken van goederen. De methodiek van het boeken is universeel. Hiermee wordt bedoeld dat het niet uitmaakt welke module(s) van DW pro u gebruikt.
De inhoud van dit document beschrijft de procedure bij het afsluiten van het boekjaar. Het moment waarop u het boekjaar afsluit kunt u zelf bepalen; meestal zal dit ergens in de loop van het 1e kwartaal van het nieuwe boekjaar zijn. Het is belangrijk om te weten dat alle DW pro-modules journaalposten kunnen creëren, afhankelijk van allerlei instellingen. Als u een boekjaar wilt afsluiten, dienen alle mutaties van het dat boekjaar verwerkt te zijn.
U kunt een afzender instellen om mee te sturen in een SMS bericht vanuit DW pro. U dient hiervoor wel de SMS functie te hebben geactiveerd in DW pro. Uw accountmanager kan u daar meer info over verschaffen.
Deze handleiding is een kort begeleidend schrijven hoe u lokale contracten kunt aanmaken en inrichten.
Voor het vastleggen van (calculatie) afspraken over tarieven, TZ codes, werkprocessen, glasafspraken
(etc.) voor regelmatig terugkerende klanten kunnen individuele Schadeherstelbedrijven lokale contracten
inrichten. Dat kan zowel voor een specifieke relatie met bijvoorbeeld meerdere auto’s, als voor een
algemene klantgroep, bijvoorbeeld particulieren.
Als een vestiging onderdeel is van een cluster met meerdere vestigingen, dan kunnen ook contracten
worden aangemaakt die gelden voor alle vestigingen binnen dat cluster.
De werking van lokale contracten binnen DW pro is gelijk aan die van centrale contracten, waarbij
een aantal keten specifieke functies van centrale contracten niet beschikbaar zijn.
Om contracten te kunnen aanmaken en onderhouden is het vooraf nodig om autorisatie aan te
vragen. Een digitaal paspoort is vereist om autorisatie te kunnen krijgen.
De toegevoegde waarde van lokale contracten is uw interne werkproces standaardiseren op dossier,-
calculatie en facturatieniveau.
DW werkplaats van Solera Nederland is een stabiele app en heeft inmiddels een vertrouwde gebruikersinterface.
Het technisch ontwerp biedt u als gebruiker een snelle gebruikerservaring. De communicatie tussen de app en DW pro is opgesplitst in twee delen:
communicatie tussen de app en de app server
communicatie tussen de app server en uw DW pro installatie
Hoe werkt het?
Op het moment dat u een activiteit in de app uitvoert, wordt dat meteen gecommuniceerd met de app server. U krijgt daarvan direct een reactie terug in de app en u kunt verder met waar u mee bezig bent.
Op de achtergrond communiceert de app server met uw DW pro installatie. Dat kan even duren- maximaal één minuut- maar daar heeft u geen hinder van in uw operatie.
Naast DW werkplaats app kunt u vanuit DW pro gebruikers in- en uitklokken.
Met de introductie van deze app zijn er een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd:
Inzien en wijzigen (instelbaar) van kleurgegevens van het object
Inzien van uw eigen geklokte uren
Inzien van ingeklokte medewerkers (instelbaar)
Inzien van de door u zelf gemaakte foto’s vanuit de werkplaats app
Inzien van alle gemaakte foto’s vanuit de werkplaats app (ook op andere tablets)
Dit document beschrijft stap voor stap de instellingen en functies. Wij wensen u veel plezier met het gebruik van de DW werkplaats app.
Dit document is een beschrijving van de installatie van de SQL-server. Naast deze handleiding, is er een handleiding ‘technische informatie’. Deze beidt u technische ondersteuning, ook aangaande de installatie van de services. U dient ook deze handleiding aandachtig te lezen alvorens u gaat migreren.
Wij maken u erop attent dat Solera Nederland zelf geen assistentie biedt bij systeemmigraties. Indien assistentie gewenst is, verzoeken wij u ons hiervan tijdig op de hoogste de stellen, zodat wij u in contact kunnen brengen met een van onze voorkeurleveranciers. Het staat voorkeurleveranciers vrij u, dan wel onze gezamenlijke klant, kosten in rekening te brengen voor assistentie bij migratie.
In geval van herstel van technische calamiteiten is Solera Nederland gerechtigd om derden in te schakelen. Indien de oorzaak van de technische calamiteit (in)direct is verbonden aan de ICT-Architectuur van de klant, staat het Solera Nederland vrij om de in redelijkheid gemaakte kosten van de ingeschakelde derden aan de klant in rekening te brengen.