20-03-2024
Thatcham heeft vanochtend een tijdelijke verstoring gehad. Gebruikers van deze dienst hebben mogelijk geen reparatie informatie kunnen ophalen tussen 08:00 en 09:30. Thatcham heeft ons laten weten dat de storing inmiddels is verholpen.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
20-03-2024
Thatcham heeft vanochtend een tijdelijke verstoring gehad. Gebruikers van deze dienst hebben mogelijk geen reparatie informatie kunnen ophalen tussen 08:00 en 09:30. Thatcham heeft ons laten weten dat de storing inmiddels is verholpen.
15-03-2024 12:00
De verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro is opgelost
15-03-2024 08:00
Momenteel is er een verstoring met het versturen van VHC-rapporten naar DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
28-02-2024 16:30
De verstoring is opgelost
28-02-2024 16:20
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
13.30: De verstoring is opgelost.
Momenteel is er een verstoring bij het gebruik van Qapter.
Wij werken aan een oplossing.
22-02-2024 14:00 uur
De vertraging in het ESA berichtenverkeer is opgelost.
22-02-2024 10:00 uur
We willen u graag informeren dat we momenteel te maken hebben met een storing in ons ESA-systeem. Hierdoor kunnen berichten vertraagd zijn of mogelijk niet worden verwerkt. Ons team werkt hard aan het oplossen van dit probleem en we streven ernaar om de service zo snel mogelijk te herstellen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken. We houden u op de hoogte van de voortgang en danken u voor uw geduld en begrip.
Het probleem met versturen van berichten via het TIME EMS-platform richting I09-postbussen is opgelost.
Berichten geadresseerd naar I09 worden nu weer op de juiste manier doorgezet naar de betreffende I09-postbus van de ontvanger. Berichten die in eerste instantie niet zijn verwerkt, worden door Solera alsnog aangeboden.
Op dit moment zijn er problemen met het verwerken op het TIME EMS-platform van door de maatschappij aangeleverde berichten. Via update(s) op deze melding zal Solera de status doorgeven.
Donderdag 15 februari 2024 tussen 19:00 en 22:00 uur zal er onderhoud plaatsvinden aan QapterClaims. Hierdoor zullen bepaalde diensten tijdelijk niet bereikbaar zijn o.a. :
Qapter schadevastlegging
Qapter Claims / Audaflow
ESA
Compliance Rules Check
Audawatch
Het onderhoud wordt uitgevoerd om de kwaliteit van onze QapterClaims-diensten te waarborgen en het betreft een technische upgrade. Gedurende deze periode zullen er geen gegevens verloren gaan.
De bovengenoemde diensten zullen gedurende het onderhoud niet beschikbaar zijn. Uw gegevens blijven behouden.
Wij streven ernaar om het onderhoud zo snel mogelijk af te ronden en willen ons bij voorbaat verontschuldigen voor eventueel ongemak dat hierdoor wordt veroorzaakt. Als u vragen heeft over de geplande werkzaamheden, kunt u een bericht sturen naar automotive@solera.nl
Dank u voor uw begrip.
Opgelost: Wegens een technische storing is de demo omgeving van Audascan sinds 29 januari niet beschikbaar.
Er zijn problemen met een deel van de data voorziening die helaas niet op korte termijn opgelost kunnen worden.
Het implementeren van de oplossing zal nog enige tijd duren. Wij bieden hiervoor excuses aan en vragen om uw begrip.
31-01-2024 10:00 uur
De verstoring met het verwerken van VHC (Vehicle Health Check) en AudaMobile rapporten in DW Pro is opgelost.
Niet verwerkte VHC rapporten zijn alsnog naar DW Pro verstuurd.
30-01-2024 12:00 uur
De storing is helaas nog niet verholpen.
Inmiddels is duidelijk dat het niet synchroniseren van VHC rapporten een gevolg is van de verstoring op 17 januari. Hierdoor zijn in sommige gevallen geen dossiernummers toegewezen aan rapporten.
Schadeherstellers die rapporten zonder AudaFlow dossiernummer hebben kunnen daardoor niet synchroniseren naar DWpro, ook niet op nieuwe uitleesrapporten van na 17 januari.
De VHC rapporten staan nog wel op onze omgeving.
Ook het synchroniseren met AudaMobile heeft last van deze verstoring.
Op dit moment testen we een mogelijke oplossing. Als dit succesvol is, gaan wij dit bij iedereen doorvoeren.
26-01-2024 11:00 uur
Momenteel is er een verstoring met het ontvangen van VHC(Vehicle Health Check) rapporten in DW Pro.
Wij werken aan een oplossing.
21-1-2024: 12:15 uur:
De verstoring bij BMW en Mini is nu ook verholpen. Alle merken binnen AudaID werken weer.
23-1-2024 9.30 uur:
De algehele verstoring is opgelost. Alleen de merken BMW en Mini geven nog geen resultaat. Hier werkt nog aan gewerkt.
23-1-2024 9:00 uur:
Op dit moment is er een algehele verstoring met AudaID. Het betreft alle merken.
Er wordt aan een oplossing gewerkt. Wij houden u op de hoogte.
12:15: De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
11:00: Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Excuses voor het ongemak.
18-01-2024 13:45 uur
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
18-01-2024 13:00 uur
Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app
17-01-2024 17:45 uur
De verstoring in DW Pro is opgelost
17-01-2024 11:15 uur
Er zijn meerdere functies in DW Pro die een verstoring hebben o.a. calculeren.
Wij werken aan een oplossing.
17-01-2024 17:45 uur
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
17-01-2024 09:00 uur
Momenteel is er een verstoring dan wel een vertraging met het ophalen/verwerken van gegevens in de Werkplaats app.
Wij werken aan een oplossing.
08-01-2024 16:00 uur
De verstoring met CWS (Contract Webservice) en MRS is opgelost.
08-01-2024 12:00 uur
Momenteel hebben wij een verstoring met CWS (Contract Webservice) en MRS.
Wij werken aan een oplossing.
08-01-2024 11:45 uur
De verstoring met CWS (Contract Webservice) en MRS is opgelost.
08-01-2024 10:30 uur
Momenteel hebben wij een verstoring met CWS (Contract Webservice) en MRS.
Wij werken aan een oplossing.
9-1-2024 9:45 uur:
De verstoring is verholpen. Renault en Dacia geven weer resultaat in AudaID.
8-1-2024 9:00 uur:
Er is een verstoring bij AudaID met het merk Renault/Dacia. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Wij houden u op de hoogte.
Update 20-12-2023:
Sinds vandaag bevat ook Mercedes Benz geen onterechte B-prijzen meer. Daarmee is dit issue nu geheel opgelost.
Update 19-12-2023:
Sinds vandaag zijn de onterechte B-prijsmarkeringen niet meer aanwezig in de calculatie, behalve bij Mercedes Benz. Dit merk wordt vandaag gecorrigeerd en zal vanaf morgen ook geen onterechte B-prijzen meer bevatten.
Update 12-12-2023:
De oorzaak van het plaatsen van B-markeringen bij juiste prijzen bij een aantal merken is gevonden. De fix hiervoor is gemaakt en met succes getest. Wij zijn bezig om deze fix zo snel mogelijk in productie te krijgen. Wij houden u op de hoogte.
6-12-2023:
Sinds woensdag 6 december is er een issue met onderdeelprijzen in Audatex. Ondanks dat de prijzen correct zijn, worden ze bij sommige merken ten onrechte voorzien van een B-markering (Benaderingsprijs). Wij zijn dit verder aan het uitzoeken om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Wij houden u op de hoogte.
18-12-2023 15:40 uur:
De verstoring is opgelost.
18-12-2023 14:40 uur:
Op dit moment is er een verstoring met AudaID bij BMW/Mini. Solera is met de OEM in contact om het issue zo snel mogelijk op te lossen.
Wij houden u op de hoogte.
13-12-2023 12:00 uur
De verstoring met de Werkplaats app is opgelost.
13-12-2023 09:20 - 09:30 en 11:00 uur
Momenteel is er een verstoring met de Werkplaats app.
Het kan regelmatig gebeuren dat u niet kunt inloggen in de Werkplaats app.
Wij werken aan een oplossing.
07-12-2023 12:00 uur
De verstoring in de koppeling van DW Pro met Qapter is opgelost
07-12-2023 10:45 uur
Momenteel hebben wij een verstoring in de koppeling van DW Pro met Qapter.
Wij werken aan een oplossing