15.15 uur: De storing is opgelost. De rekenboxen zijn weer te gebruiken vanuit ATOSI.
14.50 uur: Op dit moment is er sprake van een storing bij het gebruik van VPI rekenboxen binnen ATOSI.
We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.
Als uw storing of onderhouds melding er niet tussen staat, kunt u deze doorgeven via het:
support portaal
Mocht u nog geen account hebben op het portaal, neemt u dan contact op met onze service desk (servicefs@solera.nl)
15.15 uur: De storing is opgelost. De rekenboxen zijn weer te gebruiken vanuit ATOSI.
14.50 uur: Op dit moment is er sprake van een storing bij het gebruik van VPI rekenboxen binnen ATOSI.
We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.
Wanneer via https://dp.abz.nl/downloads/abctool-4.1.2-distribution-jre.zip de nieuwste versie van de ABC-tool wordt opgehaald, is verlengen en/of nieuw ophalen van een bedrijfscertificaat (weer) mogelijk.
11.00 uur Er is een storing bij het gebruik van de ABC-tool om een bedrijfscertificaat nieuw op te halen. Een melding verschijnt over ‘servercertificaten’. We zijn ermee bezig en houden u op de hoogte.
09:20 De verstoring met Atosi.nl en rekenboxen is opgelost.
09:10 uur Momenteel zijn er problemen om Atosi.nl en een aantal rekenboxen te bereiken, er wordt aan gewerkt.
De verstoring bij onderstaande merken is verholpen.
—————————————————————————————————-
Voor de merken Fiat, Alfa Romeo & Lancia is AudaID tijdelijk niet beschikbaar. Oplossing ligt aan de kant van de fabrikant, een doorlooptijd is nog niet bekend.
Zodra er een update is zullen wij die op deze site plaatsen.
Update 11 april 16:29
De storing is opgelost voor alle gebruikers
Update 11 april 09:45
Er blijken bij sommige gebruikers nog problemen te zijn met na het opstarten van Qapter waardoor onderstaande foutmelding verschijnt.
Wij werken aan een oplossing.
Update 11 april 08:53
De storing met inloggen is opgelost. Alle diensten zijn nu bereikbaar. Het kan zijn dat u eerst uw browser(s) en backoffice opnieuw moet opstarten.
Update 11 april 07:37
De storing is grotendeels opgelost er blijken echter nog problemen met het inloggen. Waardoor de meeste diensten momenteel niet te gebruiken zijn.
Wij ondervinden op dit moment een grote verstoring op vrijwel onze gehele Automotive dienstverlening.
Onderstaande diensten zijn momenteel niet bereikbaar :
Qapter Schadevastlegging
Audatex calculeren
Xpress calculeren
Audaflow
Qapter Claims
DWgo!
AudaID
De verstoring heeft verschillende oorzaken, welke bij ons bekend zijn. Onze teams zullen vannacht doorwerken om oplossingen te creëren en deze in productie te kunnen brengen.
Uiterlijk maandagochtend 11 april om 8:00u plaatsen wij hier een update.
Op het moment lukt het niet om een nieuwe gebruiker zich te laten aanmelden op het Solera portaal op basis van een eHerkenning3. Het wel/niet autoriseren van een bestaande registratie kan wel.
11 april: De verstoring is opgelost: het aanmelden met EH3 op het Solera Portaal werkt weer.
Er is een verstoring met het autoriseren binnen het Selfservice Portaal van Solera. Wij zijn er mee bezig.
Onze excuses voor het ongemak.
De verstoring is opgelost.
Update 24-03-2022
Toevoeging FAQ document
Update 17-03-2022
Wijziging datum onderhoud naar 9 april 2022
Graag informeren wij u over onderhoud en upgrades die wij gaan doorvoeren in ons datacenter. Deze upgrades stellen ons in staat om onze klanten een betere product beschikbaarheid, stabiliteit en veiligheid te bieden.
Het onderhoud zal starten op zaterdag 9 april om 18:00u en wij streven ernaar om dit af te ronden in de ochtend van zondag 10april 2022. Het is mogelijk dat u downtime of onderbreking van onze dienstverlening ervaart tijdens deze periode.
Indien u gebruik maakt van IP-filtering (whitelisting) dan dient u onderstaande IP-range toe te voegen om na het onderhoud toegang to onze dienstverlening te houden.
* Om misverstanden te voorkomen; de oude IP-adressen dienen actief te blijven dus deze niet verwijderen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit onderhoud kan veroorzaken. We verzekeren u dat we alle stappen zullen nemen om de onderbreking van de services tot een minimum te beperken.
Indien u vragen of opmerkingen heeft verzoeken wij u contact op te nemen via DataCentreMigrations@Solera.com
Update 16.25 uur Storing opgelost, RDW mutaties kunnen weer worden aangeleverd via TIME (Aims)
Op dit moment is er een verstoring in het aanlevering van RDW mutaties via TIME (Aims). Wij hebben het RDW hierover geïnformeerd. Zij werken aan een oplossing.
Woensdagavond 2 maart zullen wij vanaf 19:00 uur onderhoud uitvoeren op Atosi en de rekenboxen.
Wij verwachten geen impact op de beschikbaarheid van de systemen.
DE VERSTORING IS SINDS DINSDAGMIDDAG ROND 17.30U. OPGELOST.
Op dit moment is er een verstoring in de AudaID-bevraging (kenteken bevraging) in Qapter Claims en DWgo. Wij werken aan een oplossing.
Het bevragen van AudaID-gegevens op basis van het VIN (chassisnummer) is wel mogelijk.
Wij houden u op de hoogte van de voortgang.
Op 23-02-2022 van 06:30u tot circa 08:30u zal er onderhoud plaatsvinden op de AIMS Server ivm de overgang naar Real Time muteren.
Mocht u tussen 06:30u en 08:30u een error bericht ontvangen na het insturen van een bericht via AIMS, dan adviseren wij u het bericht na 08:30u opnieuw aan te bieden.
Update: Het is wel mogelijk om via het VIN/Chassisnummer AudaID gegevens op te vragen.
Momenteel is er een verstoring met AudaID. Wij werken aan een oplossing.
Ook het verkrijgen van voertuig-gegevens bij het RDW ondervindt hiervan hinder.
Update 19-4-2022 (opgelost 19 April 2022)
Op dit moment zijn de Receptie App en de Werkplaats App weer beschikbaar in de Apple Store.
Update 12-4-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 16 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 1-4-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 14 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 24-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 13 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 17-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 12 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 10-3-2022
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 11 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Helaas hebben wij op dit moment nog geen oplossing voor de ontbrekende Receptie App en Werkplaats App in de Apple Store. Wij verwachten in week 10 de oplossing te kunnen aanbieden. Het advies is om de huidige app niet te verwijderen of te updaten.
Update 17:00 uur. Alle systemen zijn weer beschikbaar. We zullen de systemen vanavond extra monitoren.
Update 15:50 uur. De vertraging is nog niet opgelost.
Momenteel is er sprake van een grote vertraging op ATOSI, dit heeft ook invloed op het werken met VPI. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
15-02-2022, 10:45 uur, VPI problemen met deze specifieke producten doen zich niet meer voor.
Op dit moment kunnen zich problemen voordoen bij het gebruik van:
Reaal Gezinsongevallen_ggp;
NN VPI AVB ZPBZOM en ZP AVB
Excuus voor het ongemak
update 09.45: de verstoring is verholpen
Dat geldt ook voor de storing bij het RDW.
09.27 uur: Op dit moment is er een verstoring op de diensten Audascan, RDW en AudaID. Volgende update uiterlijk om 11.30 uur.
02-02-2022, 15.10. Storing is inmiddels opgelost, excuus voor het ongemak
02-02-2022, Vanaf 14.30 uur zijn er problemen met de premieberekening via VPI. Er wordt aan gewerkt en de oorzaak wordt gezocht.
De rekenboxen blijven bereikbaar, maar er kan een enkele seconden downtime voorkomen.
De verstoring is opgelost.
VPI RadarLive: Door een storing bij Allianz krijgt u een foutmelding bij het aanroepen van een aantal Allianz rekenboxen (RadarLive). Auto ABS, Bestelauto, Motor, Inboedel en woonhuis. Er wordt aan gewerkt.