Viewing entries in
Storingen

Verstoring RDW gerelateerde dienstverlening (o.a. AudaID) [OPGELOST]

Update December 8, 2021 14:18

De storing bij RDW is verholpen, wij hebben onze diensten getest en deze werken weer naar behoren.


Update December 8, 2021 12:15

Het RDW werkt nog steeds met de hoogste prioriteit aan een oplossing. Helaas kunnen ze nog niet aangeven wanneer de verstoring verholpen zal zijn.


Op dit moment is er een verstoring bij RDW die invloed heeft op Solera dienstverlening. O.a AudaID, Aan -en afmelden en ophalen voertuiginformatie kunnen storingen of uitval geven.

Verstoring VHC (Synchronisatie diagnoserapporten)

Sinds begin November ervaren sommige gebruikers verstoring op de VHC dienstverlening. Het kan daarbij voorkomen dat uitleesrapporten niet met DWpro gesynchroniseerd worden. Deze rapporten zijn echter nog wel beschikbaar op het VHC device.

Wij kennen de oorzaak van deze verstoring en hebben reeds enkele optimalisaties doorgevoerd.

In de loop van deze week zullen wij weer een update plaatsen op deze plek.

Verstoring DW pro & Werkplaats-app (Update Nov 24, 2021 )

Update Nov 24, 2021 17:33

De afgelopen dagen zijn er geen verstoringen geweest op de dienstverlening. Wij hebben gisteren einde dag wederom enkele preventieve optimalisaties doorgevoerd aan de vorige week getroffen diensten.

Gezien het zeer sporadisch optreden van de verstoring, hebben wij de oorzaak nog niet kunnen vaststellen. We kunnen daarom niet uitsluiten dat de gemelde problemen zich, ondanks de doorgevoerde optimalisaties, opnieuw manifesteren.

Via verhoogde ‘dijkbewaking’ houden wij de situatie op dit moment nauwgezet in de gaten. Zodra er iets nieuws over deze specifieke verstoring te melden is plaatsen we weer een update.


Update Nov 17, 2021 20:14

Er zijn vandaag geen verstoringen geweest op de dienstverlening. Wij hebben in de loop van de middag wel preventief enkele optimalisaties doorgevoerd aan de gisteren getroffen diensten.

De oorzaak van de verstoring hebben wij echter nog niet kunnen vaststellen, we kunnen daarom niet uitsluiten dat de gemelde problemen zich, ondanks de doorgevoerde optimalisaties, opnieuw manifesteren.

Onze teams blijven uiteraard met de hoogste prioriteit zoeken naar de oorzaak, zodat wij een gerichte oplossing kunnen uitrollen.

We zullen morgen rond de middag een update plaatsen op deze plek.


Update Nov 17, 2021 14:47

We hebben de oorzaak van de verstoring van gisteren helaas nog niet gevonden. Deze ochtend zijn er geen verstoringen geweest. Het is echter nog steeds mogelijk dat later op de dag wederom verstoringen optreden in deze diensten.

Onze teams blijven zoeken naar de oorzaak. Wij zullen sowieso einde van de middag een update plaatsen op deze plek. Als er eerder nieuws te melden is doen wij dat ook op deze plek.


Update Nov 17, 2021 08:59

We hebben de oorzaak van de verstoring van gisteren helaas nog niet gevonden. Het is mogelijk dat vandaag wederom verstoringen optreden in deze diensten.

Onze teams blijven zoeken naar de oorzaak. Wij zullen sowieso rond de middag wederom een update plaatsen op deze plek. Als er eerder nieuws te melden is doen wij dat ook op deze plek.


Update Nov 16, 2021 20:29

De vertraagde data is op dit moment bij de meeste gebruikers verwerkt en de diensten functioneren weer zonder vertraging. De oorzaak van de verstoring is echter nog niet gevonden.

Het is daarom mogelijk dat de verstoring zich opnieuw manifesteert. Onze teams blijven zoeken naar de oorzaak.

Morgenochtend vanaf 8:30 plaatsen wij weer een update


We signaleren sinds de middag helaas performance problemen met DW pro op verschillende onderdelen waaronder de werkplaatsapp, het genereren van pdf’s en in sommige gevallen calculeren. Er is een issue met het verwerken van data in deze onderdelen. Let op er gaat geen data verloren, deze wordt enkel sterk vertraagd verwerkt.

De verstoring wordt door onze teams onderzocht, de oorzaak is echter nog niet bekend. Wij zullen vanavond en morgenochtend omstreeks 8:30u nog een update geven.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.