Solera en FRISS slaan handen ineen
Solera en FRISS hebben de krachten gebundeld. Gezamenlijk hebben partijen gewerkt aan een oplossing waarmee volmachten eenvoudig gebruik kunnen maken van de FRISS Acceptatie oplossing. Deze wordt al jarenlang door (internationale) verzekeraars succesvol ingezet wordt voor het accepteren van risico’s.
Solera Nederland heeft de rol op zich genomen om dit centraal voor alle volmachten in Nederland te ontsluiten. Solera beschikt over de technologie en connecties met volmachten om dit in haar eigen proces te implementeren. FRISS levert met de FRISS Volmacht Acceptatie service een oplossing waarmee de portefeuillewaarde van verzekeraars en nu ook volmachten wordt verbeterd door een geautomatiseerde real-time inschatting van risico’s binnen het acceptatieproces.
Door deze samenwerking is er een marktbrede oplossing gerealiseerd voor het accepteren van een polis door een volmacht mede met behulp van een generieke FRISS-screening. Hiermee komen verzekeraars en volmachten op een meer eenduidige lijn in het accepteren van risico’s en wordt de cirkel gesloten. Volmachten kunnen hierdoor hun rendement en STP-proces verbeteren.
Feiko Kloosterman, FRISS, “De FRISS Volmacht Acceptatie service, met een koppeling via het distributieplatform van Solera naar de eigen processen van de volmachten, is een schoolvoorbeeld van 1 + 1 is 3. Dankzij deze samenwerking met Solera kunnen nu ook de volmachten gebruik maken van onze real-time screening, waardoor we samen de verzekeringsmarkt eerlijker maken -iets waar wij als FRISS vol voor gaan.”
“Wij zijn blij dat we samen met FRISS kunnen voldoen aan de wens vanuit de NVGA om een FRISS Acceptatie platform beschikbaar te krijgen voor alle volmachtbedrijven. De komende periode zullen wij de eerste klanten aansluiten en starten met de brede uitrol”, aldus Quintin Nouwen, Solera.
Over FRISS
FRISS richt zich voor 100% op geautomatiseerde detectie van fraude en risico voor schadeverzekeraars over de gehele wereld. De door AI gedreven detectieoplossingen voor acceptatie, claims en speciale zaken hebben al meer dan 150 verzekeraars geholpen met de groei van hun bedrijf. FRISS spoort fraude op, beperkt risico's en ondersteunt digitale transformatie. Verzekeraars gaan binnen zes maanden live met fixed-price projecten en halen binnen twaalf maanden ROI. De oplossingen helpen de loss ratio te verlagen, maken groei van een rendabele portefeuille mogelijk en verbeteren de klantervaring. www.friss.com
Over Solera
Solera Nederland is onderdeel van het Amerikaanse Solera Holding Inc., de wereldwijde marktleider in data en software waarmee het bezit van auto’s en huizen gefaciliteerd wordt en digitale identiteiten beschermd worden. De Solera bedrijven bieden een volledig assortiment aan met name de verzekerings- en automotive sector. In Nederland zijn ruim 190 Solera-medewerkers actief bij de dochterbedrijven Audatex, AUTOonline, Colimbra,, Autodata, Digidentity en Market Scan.