Viewing entries in
Digitaal Paspoort

Kosten Digitaal Paspoort

Kosten Digitaal Paspoort

Kosten Digitaal Paspoort of Digitaal Paspoort Xtra

Kies de dienst die het beste bij uw bedrijf past:

  Digitaal paspoort Digitaal paspoort Xtra
KOSTEN PER PASPOORT    
Aanvraag kosten € 26,45 n.v.t.
Ophaalkosten per keer € 35,75 n.v.t.
Jaarabonnement n.v.t. € 61,90
SELFSERVICE PORTAAL    
Paspoort aanvragen ✔️ ✔️
Paspoort intrekken ✔️ ✔️
Paspoort opzeggen ✔️ ✔️
Overzicht gebruikers ✔️ ✔️
Generieke Testcertificaten ✔️ ✔️
Zelf autoriseren   ✔️
Audit Trail ✔️
Overzicht Bedrijfscertificaten   ✔️
Mobile acces ✔️
Onbeperkt ophalen   ✔️

Prijzen 2019


Restitutie van kosten bij tussentijds verlengen

U krijgt geen restitutie over de resterende periode wanneer u uw paspoort tussentijds heeft verlengd. De toelichting is als volgt:

Digitaal Paspoort Xtra
U betaalt voor het Digitaal Paspoort Xtra een vaste abonnementsprijs. Bij tussentijdse verlenging krijgt u dus geen factuur. Pas aan het einde van de abonnementsperiode ontvangt u een factuur voor de volgende periode, voor alle paspoorten die in het Selfservice Portaal zijn vermeld.

Digitaal Paspoort
Bij de dienst Digitaal Paspoort betaalt u opnieuw als u het paspoort opnieuw ophaalt. Bij verlenging haalt u eigenlijk een nieuw paspoort op. Hiervoor ontvangt u dan ook een rekening.

U kunt gebruik maken van de dienst Digitaal Paspoort Xtra als u liever een vast bedrag per jaar wilt betalen. Geef dit eenvoudig aan ons door via het Support Portaal.


Factuurdatum Digitaal Paspoort en Digitaal Paspoort Xtra

Digitaal Paspoort Xtra (DP Xtra):
U ontvangt de Solera-factuur aan het begin van de maand, volgend op de maand waarin het abonnement van één of meer paspoorten ingaat of wordt verlengd.

Alle in het Selfservice Portaal getoonde Digitale Paspoorten Xtra worden in rekening gebracht. Het maakt niet uit of deze paspoorten nog worden gebruikt of zijn verlopen. Met het abonnement van Digitaal Paspoort Xtra kunt u altijd zelf paspoorten intrekken en opnieuw ophalen zonder kosten.

Zo snel mogelijk opzeggen van alle niet gebruikte Digitale Paspoorten Xtra voorkomt onnodige kosten.

Digitaal Paspoort (DP):
U ontvangt de factuur aan het begin van de maand, volgend op de maand waarin het paspoort is aangevraagd en/of is opgehaald.

Beheren Digitaal Paspoort (DP)

Beheren Digitaal Paspoort (DP)

Vervaldatum Digitaal Paspoort (DP)

Het opzoeken van de expiratiedatum of vervaldatum van uw Digitaal Paspoort kan op verschillende manieren:

  1. opzoeken in het Selfservice Portaal, onder 'Digitale Paspoorten'.
  2. controleren via de pagina 'Testen'. De verloopdatum van het paspoort vindt u onder ‘Geldig tot’.
  • Ook ontvangt u twee weken van tevoren een herinneringsmail waarin de vervaldatum wordt vermeld.

Digitaal Paspoort Kwijt

U kunt uw ABZ Digitaal Paspoort op twee manieren terugzetten:

  • via de back-up: lees meer in de handleiding Importeren Digitaal Paspoort
  • via de functie 'Intrekken en Ophalen':
    - u maakt uw ABZ Digitaal Paspoort actief via de pagina Mijn Digitaal Paspoort.
    - Trek uw bestaande Digitaal Paspoort in door te klikken op 'Intrekken'.
    - Hierna kiest u voor 'Ophalen'. U kunt uw Digitaal Paspoort nu weer gebruiken.
    (Maakt u geen gebruik van DP Xtra? Dan worden hiervoor kosten in rekening gebracht).

Opnieuw ophalen Digitaal Paspoort

In de Handleiding verlengen/ophalen Digitaal Paspoort leest u hoe u uw Digitaal Paspoort opnieuw kunt ophalen.


Maak Altijd een kopie van uw certificaat

Maak direct na het ophalen en testen van uw digitaal paspoort een kopie (back-up) van uw Digitaal Paspoort. Dan kunt u in geval van problemen met PC of browser de kopie snel - en zonder kosten - terugplaatsen.

Handleiding Back-up maken


Mijn Digitaal Paspoort is verlopen. Wat moet ik doen?

Dit is afhankelijk van de tijdsduur dat uw certificaat is verlopen. Maak uw keuze tussen de volgende mogelijkheden:

  1. Uw paspoort is nog geen 14 dagen verlopen
    U kunt het paspoort nog verlengen. In de Handleiding verlengen/ophalen Digitaal Paspoort leest u hoe u dit kunt doen.
     
  2. Uw paspoort is meer dan 14 dagen verlopen
    U kunt uw paspoort niet meer verlengen. De Selfservice Portaalbeheerder in uw organisatie moet eerst uw verlopen Digitaal Paspoort opzeggen en daarna een nieuw paspoort voor u aanvragen.

    Let op: vergeet de portaalbeheerder het oude paspoort te beëindigen? Dan blijft het abonnement van het oude paspoort actief. Daarvoor betaalt uw organisatie dan onnodig kosten.

Misbruik Digitaal Paspoort

Vermoedt u dat iemand uw PPC kent en daar wellicht misbruik van maakt? Wij adviseren u om meteen contact op te nemen met Solera via het Support Portaal.


Aanmelden Selfservice Portaalbeheerder

Ga naar Digitaal Paspoort Formulieren om een Selfservice Portaalbeheerder aan te melden.

Aanvragen Digitaal Paspoort (DP)

Aanvragen Digitaal Paspoort (DP)

PPC (Persoonlijke paspoort Code)

PPC - of Persoonlijke Paspoort Code - bestaat uit zes cijfers. De code is het - geheime - wachtwoord van uw Digitaal Paspoort. Een PPC is een code die u nodig heeft om uw Digitaal Paspoort te kunnen activeren en intrekken.

  • Het eerste deel van de PPC ontvangt de paspoorthouder in de mail, waarin staat dat het paspoort klaar staat.

  • Het tweede deel wordt per sms verzonden.
  • Heeft u geen mobiel-nummer doorgegeven, dan kunt u het tweede deel bij de portaalbeheerder opvragen.
  • Let op: wij adviseren beide delen van de PPC veilig te bewaren (niet in uw mailbox).

Wat is de verwerkingstijd van een aanvraag Digitaal Paspoort

Paspoortaanvragen via het Selfservice Portaal worden door Solera direct verwerkt.
Organisaties die voor de eerste keer gebruik maken van een Digitaal Paspoort krijgen uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van een volledig ingevuld aanvraagformulier bericht.


Waarom vraagt Solera naar het 06-nummer van de paspoorthouder

Solera verzendt een deel van de PPC via een sms naar de paspoorthouder. U kunt daardoor het paspoort snel in gebruik nemen.


Aanvraag Digitaal Paspoort / Digitaal Paspoort Xtra

Het aanvragen van nieuwe paspoorten regelt uw portaalbeheerder in het Selfservice Portaal. Solera maakt het eerste certificaat aan voor een portaalbeheerder in uw organisatie. De portaalbeheerder kan vervolgens voor collega's paspoorten aanvragen en beheren.