Welke wijzigingen moet ik doorgeven aan Solera?

Alleen wijzigingen in de bedrijfsnaam waardoor uw mailadres moet veranderen, moet u aan ons doorgeven. Uw huidig Digitaal Paspoort (DP) wordt dan opgezegd en een nieuw Digitaal Paspoort op het nieuwe mailadres wordt aangemaakt.

Alle andere wijzigingen, zoals adres of telefoonnummer, kan uw SelfService Portaalbeheerder zelf afhandelen.


Autorisaties voor Solera-diensten aanvragen

Bij Digitaal Paspoort Xtra kan de portaalbeheerder de autorisaties voor Solera-diensten zelf in het Selfservice Portaal inregelen.

Maakt u  geen gebruik van Digitaal Paspoort Xtra, dan kunt u via dit formulier de autorisaties aanvragen. Het volledig ingevulde en ondertekende formulier wordt binnen 5 werkdagen afgehandeld.


Mijn organisatie heeft maar één Digitaal Paspoort. Moeten wij toch een Serlservice Portaalbeheerder doorgeven?

Ja, om gebruik te kunnen maken van het Selfservice Portaal moet uw organisatie een portaalbeheerder aanwijzen.
Ga naar Digitaal Paspoort Formulieren om een Selfservice Portaalbeheerder aan te melden.


Veilig wachtwoord aanmaken

Om veilig met onze services te werken, is het van belang dat u een sterk wachtwoord kiest. Een veilig wachtwoord voldoet minimaal aan de volgende eisen:

  • 8 tekens (of meer)
  • ongeveer 75% van de volgende tekens:
    - Hoofdletters
    - Kleine letters
    - Getallen/Cijfers
    - Symbolen

Het is van belang dat u geen makkelijk te raden informatie gebruikt, zoals namen of geboortedata. Schrijf uw wachtwoord nergens op en vertel het ook aan niemand. Zo voorkomt u dat een ander online uw identiteit kan misbruiken.


Verschil tussen een digitaal paspoort en een bedrijfscertificaat

Een digitaal paspoort is bedrijfsgebonden, strikt persoonlijk en wordt gebruikt om u als natuurlijk persoon veilig – en zonder gebruikersnaam en wachtwoord - aan te melden bij webapplicaties (extranetten, diensten et cetera).

Een bedrijfscertificaat wordt gebruikt om machines (servers) op een veilige manier met elkaar te laten communiceren.