Vervaldatum Digitaal Paspoort (DP)

Het opzoeken van de expiratiedatum of vervaldatum van uw Digitaal Paspoort kan op verschillende manieren:

  1. opzoeken in het Selfservice Portaal, onder 'Digitale Paspoorten'.
  2. controleren via de pagina 'Testen'. De verloopdatum van het paspoort vindt u onder ‘Geldig tot’.
  • Ook ontvangt u twee weken van tevoren een herinneringsmail waarin de vervaldatum wordt vermeld.

Digitaal Paspoort Kwijt

U kunt uw ABZ Digitaal Paspoort op twee manieren terugzetten:

  • via de back-up: lees meer in de handleiding Importeren Digitaal Paspoort
  • via de functie 'Intrekken en Ophalen':
    - u maakt uw ABZ Digitaal Paspoort actief via de pagina Mijn Digitaal Paspoort.
    - Trek uw bestaande Digitaal Paspoort in door te klikken op 'Intrekken'.
    - Hierna kiest u voor 'Ophalen'. U kunt uw Digitaal Paspoort nu weer gebruiken.
    (Maakt u geen gebruik van DP Xtra? Dan worden hiervoor kosten in rekening gebracht).

Opnieuw ophalen Digitaal Paspoort

In de Handleiding verlengen/ophalen Digitaal Paspoort leest u hoe u uw Digitaal Paspoort opnieuw kunt ophalen.


Maak Altijd een kopie van uw certificaat

Maak direct na het ophalen en testen van uw digitaal paspoort een kopie (back-up) van uw Digitaal Paspoort. Dan kunt u in geval van problemen met PC of browser de kopie snel - en zonder kosten - terugplaatsen.

Handleiding Back-up maken


Mijn Digitaal Paspoort is verlopen. Wat moet ik doen?

Dit is afhankelijk van de tijdsduur dat uw certificaat is verlopen. Maak uw keuze tussen de volgende mogelijkheden:

  1. Uw paspoort is nog geen 14 dagen verlopen
    U kunt het paspoort nog verlengen. In de Handleiding verlengen/ophalen Digitaal Paspoort leest u hoe u dit kunt doen.
     
  2. Uw paspoort is meer dan 14 dagen verlopen
    U kunt uw paspoort niet meer verlengen. De Selfservice Portaalbeheerder in uw organisatie moet eerst uw verlopen Digitaal Paspoort opzeggen en daarna een nieuw paspoort voor u aanvragen.

    Let op: vergeet de portaalbeheerder het oude paspoort te beëindigen? Dan blijft het abonnement van het oude paspoort actief. Daarvoor betaalt uw organisatie dan onnodig kosten.

Misbruik Digitaal Paspoort

Vermoedt u dat iemand uw PPC kent en daar wellicht misbruik van maakt? Wij adviseren u om meteen contact op te nemen met Solera via het Support Portaal.


Aanmelden Selfservice Portaalbeheerder

Ga naar Digitaal Paspoort Formulieren om een Selfservice Portaalbeheerder aan te melden.