PPC (Persoonlijke paspoort Code)

PPC - of Persoonlijke Paspoort Code - bestaat uit zes cijfers. De code is het - geheime - wachtwoord van uw Digitaal Paspoort. Een PPC is een code die u nodig heeft om uw Digitaal Paspoort te kunnen activeren en intrekken.

  • Het eerste deel van de PPC ontvangt de paspoorthouder in de mail, waarin staat dat het paspoort klaar staat.

  • Het tweede deel wordt per sms verzonden.
  • Heeft u geen mobiel-nummer doorgegeven, dan kunt u het tweede deel bij de portaalbeheerder opvragen.
  • Let op: wij adviseren beide delen van de PPC veilig te bewaren (niet in uw mailbox).

Wat is de verwerkingstijd van een aanvraag Digitaal Paspoort

Paspoortaanvragen via het Selfservice Portaal worden door Solera direct verwerkt.
Organisaties die voor de eerste keer gebruik maken van een Digitaal Paspoort krijgen uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van een volledig ingevuld aanvraagformulier bericht.


Waarom vraagt Solera naar het 06-nummer van de paspoorthouder

Solera verzendt een deel van de PPC via een sms naar de paspoorthouder. U kunt daardoor het paspoort snel in gebruik nemen.


Aanvraag Digitaal Paspoort / Digitaal Paspoort Xtra

Het aanvragen van nieuwe paspoorten regelt uw portaalbeheerder in het Selfservice Portaal. Solera maakt het eerste certificaat aan voor een portaalbeheerder in uw organisatie. De portaalbeheerder kan vervolgens voor collega's paspoorten aanvragen en beheren.